איזה נובמבר מדהים היה לנו… היכנסו וגלו מי קרנות ההשתלמות, קופות הגמל ופוליסות החיסכון שהרוויחו יותר מכולם

החדשות הטובות על הצלחת החיסונים נגד וירוס הקורונה וניצחון ג’ו ביידן בבחירות בארצות הברית, שלחו את המדדים המובילים לעליות חדות.
חודש נובמבר סידר למשקיעים בקרנות ההשתלמות, פוליסות החיסכון וקופות הגמל, רווחים חלומיים.

בנובמבר עלו מדד ת”א 35 ומדד ת”א 125 בכ- 10%, ה- S&P500 והנאסד”ק עלו בכ- 11%, מדד הדאקס 30 הגרמני עלה ב- 15% ומדד הקאק 40 הצרפתי עלה ב- 20%, והכול בחודש אחד!

גם מדדי אגרות החוב רשמו עליות משמעותיות בחודש נובמבר:
מדד התל-בונד השקלי עלה ב 1%, מדד התל-בונד 60 הצמוד עלה ב- 2%, ומדד הצמוד ממשלתי עלה ב- 1.25%.
הכל עלה בנובמבר… חוץ מאגרות החוב הממשלתית הלא צמודות שנסחרו כמעט ללא שינוי.


רוב קרנות ההשתלמות המובילות באפיק הכללי, רשמו בחודש נובמבר עליות של בין 4% ל- 5%.

את המקום הראשון בחודש נובמבר, תפסה קרן ההשתלמות כלל השתלמות כללי עם תשואה של קרנות השתלמות אפיק כללי תשואות נובמבר5.29% (ו- 4.02% מתחילת השנה), ואחריה אקסלנס השתלמות כללי עם תשואה של 5.08% בנובמבר (ו- 3% מתחילת השנה).
בחישוב תשואה מצטברת ב-12 החודשים האחרונים, ממשיכה להוביל קרן ההשתלמות הצעירה מור השתלמות כללי, של בית ההשקעות מור, עם תשואה של 13.3%.
בחודש נובמבר עלתה קרן ההשתלמות הכללית של מור, בשיעור מכובד של 4.69%.

כמו תמיד, אנחנו מזכירים לכם שתשואות קרנות השתלמות וקופות גמל, חשוב להשוות גם לטווח ארוך של 3 ו- 5 שנים.
בחישוב תשואה מצטברת ב- 3 השנים האחרונות, ממשיכה להוביל קרן ההשתלמות אלטשולר שחם השתלמות כללי עם תשואה מצטברת של 18.47%. בנובמבר השיגה קרן ההשתלמות של אלטשולר- שחם, קרנות השתלמות תשואות 5 שניםתשואה צנועה יחסית של 3.37%, המתאימה לגישה שהציג בית ההשקעות  בחודשים האחרונים.
בית ההשקעות אלטשולר שחם העדיף להקטין חשיפה למניות ונכסים מסוכנים אחרים, ולהגדיל אחזקה בנכסים פחות תנודתיים ופחות מסוכנים.
במקום השני, נמצא את קרן ההשתלמות אקסלנס השתלמות לטווח קצר (המיועדת באופן אירוני דווקא לאוכלוסיה המעוניינת באופק השקעות קצר ולא ארוך). הקרן השיגה תשואה מצטברת של כמעט 17%. במקום השלישי נמצאת קרן ההשתלמות הכללית של בית ההשקעות אקסלנס- אקסלנס השתלמות כללי, עם תשואה מצטברת של 16.26%.

בחישוב תשואה מצטברת לטווח ארוך של חמש השנים האחרונות, ממשיכה להוביל בבטחה קרן ההשתלמות אלטשולר שחם השתלמות כללי עם תשואה מצטברת של 34.35%, ובמקום השני, קרן ההשתלמות אנליסט השתלמות כללי, עם תשואה מצטברת של 30.34%.

נובמבר היה ללא ספק החודש של המניות.
מבין קרנות ההשתלמות המתמחות בהשקעה במניות בחודש נובמבר, נמצאת במקום הראשון קרן קרנות השתלמות תשואות נובמברההשתלמות כלל השתלמות מניות, עם תשואה של 11.79% (ו- 2.34% מתחילת השנה).
אחריה, במקום השני נמצאת קרן ההשתלמות הראל השתלמות מסלול מניות, עם תשואה של 11.17% בנובמבר (ו- 2.69% מתחילת השנה).
בחישוב תשואה מצטברת בשנה האחרונה, מובילה עדיין קרן ההשתלמות הצעירה מור השתלמות מניות, עם תשואה מצטברת של 29.91% (מתוכם 11.16% בנובמבר בלבד).
במקום השני נמצאת קרן ההשתלמות אנליסט השתלמות מניות עם תשואה מצטברת של 12.55% (מתוכם 8.62% בנובמבר בלבד).


גם בענף קופות הגמל נרשמו בנובמבר רווחים אדירים.

בחודש נובמבר כבשה קופת הגמל תמר של חברת הביטוח כלל, את המקום הראשון בשלושת קבוצות הגיל של החיסכון המותאם:
כלל תמר עד 50 עלתה בנובמבר ב- 6.43% (ו- 2.72% מתחילת השנה), כלל תמר 50-60 עלתה קופת גמל עד גיל 50 תשואותבנובמבר ב- 5.38% (ו- 2.86% מתחילת השנה), ו- כלל תמר 60 ומעלה עלתה בנובמבר ב- 3.63% (ו- 2.87% מתחילת השנה).

מתחילת השנה, ממשיך להוביל בפערים גבוהים בכל שלושת קבוצות הגיל, בית ההשקעות מור עם תשואה מצטברת של 14.42% ב- אלפא מור תגמולים מדרגות עד 50, 11.82% ב- אלפא מור תגמולים מדרגות 50-60, ו- 7.01% ב- אלפא מור תגמולים מדרגות 60 ומעלה.

חשוב לציין שאת פער התשואה החריג שלו, השיג בית ההשקעות מור, בתקופה בה ניהל סכום כסף יחסית מאד קטן.
בחודשים האחרונים, תשואות בית ההשקעות קרובות יותר לממוצע הקטגוריה שלו.

כרגיל, גם בקופות גמל, אנחנו אוהבים להציג לכם את התמונה המלאה:
קופת גמל לחוסכים 50-60 תשואות 3 שניםבחישוב תשואה מצטברת, בטווח זמן ארוך יותר של 3 שנים (לרוב קופות הגמל של החסכון מתואם הגיל אין עדיין 5 שנים), ממשיך להוביל בית ההשקעות אלטשולר שחם.
אלטשולר שחם גמל לבני 50 ומטה נמצאת במקום הראשון עם תשואה מצטברת של 20.21% (ו- 4.17% בנובמבר), אלטשולר שחם גמל לבני 50 עד 60, נמצאת במקום הראשון עם תשואה מצטברת של 18.84% (ו- 3.42% בנובמבר), ו- אלטשולר שחם גמל לבני 60 ומעלה גם היא במקום הראשון עם 16.43% (ו- 2.45% בנובמבר).

קופת גמל מניות תשואה 5 שניםכמו בקופות הגמל המותאמות לגיל החוסך, גם בקופות הגמל המתמחות בהשקעה במניות, כבשה את המקום הראשון בחודש נובמבר, קופת הגמל של תמר.
כלל תמר מניות עם תשואה של 11.77% בחודש נובמבר בלבד, ותשואה מצטברת של 2.91% מתחילת השנה.
בחישוב תשואה מצטברת ב-12 החודשים האחרונים, עדיין ממשיכה להוביל אלפא מור תגמולים מניות של בית ההשקעות מור, עם תשואה מצטברת של 32.95%.

בחישוב תשואה מצטברת לטווח ארוך יותר של 3 ו- 5 שנים, ממשיך להוביל את קופות הגמל המנייתיות בית ההשקעות אנליסט.
קופת הגמל המנייתית שלו: אנליסט גמל מניות צברה תשואה מצטברת של 39.66% בשלוש שנים האחרונות,  ו- 68.98% בחמש השנים האחרונות.
אחריה נמצא במקום השני, בית ההשקעות אלטשולר-שחם עם אלטשולר שחם גמל מניות שצברה תשואה מצטברת של 26.07% בשלוש השנים האחרונות ו- 57.78% בחמש שנים האחרונות.


גם בענף קופות הגמל להשקעה, נובמבר היה חודש עם הרבה רווחים.

גמל להשקעה תחילת שנה תשואותאת המקום הראשון והשני חולקים באפיק הכללי אקסלנס גמל להשקעה ו- כלל גמל לעתיד כללי עם תשואה של 5.31% ו- 5.3%, בהתאמה.
במקום השלישי נמצאת אינפיניטי גמל להשקעה כללי, עם תשואה חודשית של 4.9%.
בחישוב תשואה מצטברת ב- 12 החודשים האחרונים, עדיין מובילה במקום הראשון מור קופות גמל להשקעה כללי, עם תשואה מצטברת של 10.9%.
אחריה במקום השני, נמצאת אנליסט קופת גמל להשקעה כללי עם תשואה מצטברת של 4.49%.
מור קופות גמל להשקעה כללי, היא עדיין קופת גמל צעירה, ואין לה היסטוריה של 3 שנים.
אם נבחן את תשואות קופת הגמל להשקעה באפיק הכללי ב- 3 השנים האחרונות, נמצא במקום הראשון והשני את אנליסט קופת גמל להשקעה כללי ו- אלטשולר שחם חיסכון פלוס כללי, עם תשואה מצטברת של 16.86% ו- 16.81%, בהתאמה.

בענף קופות הגמל להשקעה המתמחות בהשקעה במניות, מובילה בחודש נובמבר, כלל גמל לעתיד מניות עם תשואה של 11.86% (ו- 2.7% מתחילת שנה).קופת
בחישוב תשואה מצטברת בשנה האחרונה, מובילה מור קופות גמל להשקעה מניות עם תשואה מצטברת של 25.72%.
במקום השני, נמצאת אנליסט קופת גמל להשקעה מניות עם תשואה מצטברת 11.87% (מתוכה 9.28% בחודש נובמבר בלבד).
ובמקום השלישי, בפער גדול, נמצאת מגדל גמל להשקעה מניות עם תשואה מצטברת של 6.84%.
גם בחישוב תשואה מצטברת ל-3 שנים מובילה אנליסט קופת גמל להשקעה מניות בפער גדול עם תשואה של 38.56%.
אחריה במקום השני, נמצאת ילין לפידות קופת גמל להשקעה מסלול מניות של בית ההשקעות ילין-לפידות, עם תשואה מצטברת של 25.26%.


גם בענף פוליסות החיסכון,  נהנו המשקיעים בנובמבר מחודש של עליות חלומיות.

בחישוב תשואה מצטברת ב-12 החודשים האחרונים, ממשיכה להוביל את האפיק הכללי פוליסת פוליסות חיסכון כללי תשואות 5 שניםהחיסכון הכשרה חברה לביטוח בע”מ- כללי, של חברת הביטוח “הכשרה” תחת ניהולו של מנהל ההשקעות הראשי רועי קדוש, עם תשואה של 7.33%.

גם בחישוב של תשואה מצטברת לטווח ארוך יותר של שלוש שנים, ממשיכה להוביל את טבלת התשואות הכשרה חברה לביטוח בע”מ- כללי, עם תשואה מצטברת של 20.27% (ותשואה מצטברת של 28.89% בחמש השנים האחרונות).

בהשוואה ארוכת טווח של חמש שנים, הדיחה לראשונה פוליסת החיסכון הפניקס מסלול השקעה כללי של חברת הביטוח הפניקס עם תשואה מצטברת של 34.09% את פוליסת החיסכון הכשרה-בסט אינווסט-אלטשולר שחם-כללי, שירדה למקום השני עם תשואה מצטברת של 33.16%.

מבין כל פוליסות החיסכון המתמחות בהשקעה במניות, בחישוב תשואה מצטברת של 12 החודשים האחרונים, מובילה פוליסת החיסכון הכשרה חברה לביטוח בע”מ -מנוהל באמצעות מיטב דש ניהול תיקים בע”מ- מניות עם תשואה של 11.09% (מתוכה 7.17% רק בנובמבר).
פוליסות חיסכ
גם את טבלת התשואות של 3 השנים האחרונות מובילה פוליסת החיסכון הכשרה חברה לביטוח בע”מ -מנוהל באמצעות מיטב דש ניהול תיקים בע”מ- מניות עם תשואה מצטברת של 35.62%.

בפער שלילי של כמעט 9.5% מהמקום הראשון, נמצאת במקום השני פוליסת החיסכון הכשרה-בסט אינווסט-אלטשולר שחם-מניות, עם תשואה מצטברת של 26.08%.

בהשוואה ארוכת טווח של חמש שנים, עדיין מובילה הכשרה-בסט אינווסט-אלטשולר שחם-מניות, עם תשואה מצטברת של 55.84%.
הכשרה חברה לביטוח בע”מ -מנוהל באמצעות מיטב דש ניהול תיקים בע”מ- מניות נמצאת במקום השלישי עם תשואה מצטברת של 53.24%.

חודש נובמבר היה חודש פנטסטי למשקיעים בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות.
איך תיגמר שנת 2020? אין לנו מושג.
אבל אם תצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, אנחנו מבטיחים לעדכן אתכם.


לאחרונה, בעקבות המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו אזרחים רבים בעקבות משבר הקורונה, אישר משרד האוצר לציבור למשוך כספים מקרנות ההשתלמות, גם אם קרן ההשתלמות אינה נזילה ולא חלפו 6 שנים מיום פתיחת הקרן.
משיכת הכספים מוגבלת עד 10,500 ש”ח בחודש ועד 63,000 ש”ח במצטבר.
חשוב לנו להזכיר שקרן ההשתלמות היא האפיק היחיד כיום המאפשר לחסוך ולא לשלם מס על הרווחים לעולם!
לכן, משיכה של קרן ההשתלמות אינו צעד שצריך להילקח בקלות דעת ורק אם אין אפשרויות אחרות, טובות יותר.
אם בכל זאת תחליטו שאתם צריכים לפדות את קרן ההשתלמות, אנחנו מפנים אתכם למאמר שפירסמנו על איך למשוך קרן השתלמות לפני שש שנים ללא תשלום מס


היכנסו לדף הראשי של מיי גמלנט או לדפים המיוחדים שהכנו עבורכם להשוואת קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, קופות גמל להשקעה, קרנות פנסיה, פוליסות חיסכון ותוכנית חיסכון לכל ילד, ותוכלו לראות מי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות המצטיינות בכל טווחי הזמן, ובכל אפיקי ההשקעה.
אנחנו שוב מבקשים להזכיר לכם כמה חשוב להשוות תשואות קרנות השתלמות וקופות גמל גם בטווח זמן ארוך של 3-5 שנים.

צוות מיי גמל נט, מבקש לאחל לכם בריאות טובה, והצלחה בהשקעות.


איך תיגמר שנת 2020? עליות או ירידות? אנחנו באמת לא יודעים…
אבל אם אתם חושבים שזאת הזדמנות טובה לממש רווחים, ולהעביר את הכסף לאפיקים פחות מסוכנים, אנחנו מפנים אתכם למאמר שפירסמנו בעבר: איך להגן על הכסף שלכם מפני הפסדים.



מיי גמל נט, מזמין אתכם להיכנס ולראות בעצמכם מי קרנות ההשתלמות, קופות הגמל ופוליסות החיסכון המוצלחות, בכל האפיקים השונים ובכל הטווחים, והכל מסודר בטבלאות ברורות ופשוטות.

הצטרפו ל– “אזור האישישל מיי גמל נט, ותוכלו לקבל התראה ישירות למייל כאשר יעודכנו התשואות החודשיות של קופת הגמל, קרן ההשתלמות, קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון ותוכנית חיסכון לכל ילד שלכם.


לפני כל שינוי או החלטה משמעותית בנוגע לכספי החיסכון שלכם, אנחנו במיי גמל נט תמיד ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך- היועץ הפנסיוני שלכם.
זה תמיד ללא התחייבות, וברוב מכריע של המקרים, גם ללא עלות לחוסך.

השאירו פרטים, ומשווק פנסיוני או סוכן ביטוח מורשה, יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית המותאמת לכם באופן אישי. הכל ללא התחייבות וללא עלות מצדכם:




    הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, ונוכל לעדכן אתכם בכל מה שחדש ומשפיע על קרן ההשתלמות, פוליסת החיסכון, וקופת הגמל שלכם.


    צוות מיי גמל נט ימשיך לעקוב אחרי השינויים הנוגעים לחיסכון הפנסיוני שלכם, ויעדכן אתכם במידת הצורך.

    מיי גמל.נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”.
    גם אם אין לכם מומחיות פיננסית, היכנסו למיי גמל.נט ותוכלו בקלות לראות מה עשה הכסף שלכם.


    אהבתם את המאמר? הוא עזר לכם? שתפו אותו בפייסבוק, כדי שגם החברים שלכם יכירו אותו.
    יש לכם עוד שאלות? אתם חושבים שיש מה לשפר?
    שתפו אותנו בתגובה או במייל. בשביל זה יש את מיי גמל.נט .


    לקריאה נוספת:

    מה הם הכללים החשובים בהשוואה נכונה של קרן השתלמות?

    איך בוחרים קרן השתלמות?

    מה עדיף, קרן פנסיה ביטוח מנהלים או קופת גמל?

    חיסכון לילדים, איך ואיפה כדאי לחסוך לילדים שלנו.

    היתרונות של קופת גמל להשקעה


    כתיבת תגובה