שנת 2020: סיכום המרוויחות והמפסידות בקרנות ההשתלמות, קופות הגמל ופוליסות החיסכון.

מה לא עבר על המשקיעים בשוק ההון ב-2020…

מגיפה, סגירה של הכלכלה העולמית, ירידות שלא ראינו מאז המשבר הגדול של 2008, הכל יורד (חוץ מענקיות הטכנולוגיה בארה”ב).

כדי למנוע מיתון כבד וכאוס כלכלי, החליטו הממשלות והבנקים המרכזיים להיכנס לתוך המערכה בעוצמה חסרת תקדים, ושפכו כמויות אדירות של כספים לתוך שוק ההון, ולכיסים של האזרחים.
מהלך העליות בשוק ההון שהגיע בתגובה להזרמות, בדיוק כמו הירידה, היה חד ואלים.
מי שמכר בחודש מרץ, הצטער על זה כבר בחודש אפריל.

מהלך העליות כמעט לא עצר, ולאחר תוצאות החיסון והניצחון ג’ו ביידן והדמוקרטים בבחירות בארה”ב, ראינו את שווקי המניות בארה”ב ובמזרח הרחוק, שוברים שיאים חדשים.

בארץ, מדד מניות ת”א 35 אמנם ירד בשנת 2020 בכמעט 11%, ומדד ת”א 125 ירד בכ- 3%, אולם מדד מניות ת”א 90 סגר את השנה בעליה של 18%!

לעומתם, מדד ה- S&P500 סיים את השנה בעליה של 17.75%, ומדד הנאסד”ק עלה בשנת 2020 בכ- 48.5%!

בשנה תנודתית כמו 2020, יכולים מנהלי ההשקעות המוצלחים לנצל את היכולות שלהם, ולייצר רווחים משמעותיים למי שבחר להשקיע דווקא אצלם, ולא אצל המתחרים.

קרנות השתלמות תשואה מצטברת 2020 שנהבאפיק הכללי של קרנות ההשתלמות, תפסה מור השתלמות כללי, את המקום הראשון בשנת 2020 עם תשואה של 14.23%. במקום השני באפיק הכללי, נמצאת קרן ההשתלמות מיטב דש השתלמות כללי, עם תשואה של 6.15% בשנת- 2020.
בית ההשקעות מור, שמנהל כבר מעל 10 מיליארד ש”ח בקרנות השתלמות וקופות גמל, הוא ללא ספק המנצח הגדול של שנת 2020.
למען ההגינות יש לציין, שאת פער התשואה הגדול שלו, צבר בית ההשקעות “מור”, כאשר ניהל סכומי כסף זעומים, ביחס למתחרים שלו.
כעת, כאשר מנהל בית ההשקעות מור סכומי כסף גדולים, התשואות החודשיות שלו, הרבה יותר קרובות לתשואות המתחרים המובילים בענף.

קרנות השתלמות אפיק כללי תשואה מצטברת 2020 חמש שניםכמו שבטח כבר למדתם להכיר, אנחנו במיי גמל.נט אוהבים גם להשוות תשואות לטווח ארוך יותר, של 3 ו-5 שנים.

בטווח זמן ארוך יותר של 3 ו-5 שנים, ממשיך להוביל במקום הראשון בית ההשקעות אלטשולר-שחם, עם קרן ההשתלמות אלטשולר שחם השתלמות כללי, עם תשואה מצטברת של 38.18%!
במקום השני בטווח של 5 שנים, נמצא את קרן ההשתלמות אקסלנס השתלמות כללי, עם תשואה מצטברת של 34.32%.

באופן טבעי, התשואות בקרנות ההשתלמות המניתיות בשנת 2020, היו גבוהות משמעותית מתשואות קרנות ההשתלמות, באפיק הכללי.

גם באפיק המנייתי של קרנות ההשתלמות, נמצא במקום הראשון את בית ההשקעות מור.
קרן ההשתלמות המנייתית מור השתלמות מניות, הרוויחה בשנת 2020, 30.67% לחוסכים שלה!
בית ההשקעות מור, ידע לנצל את היתרונות של קרן ההשתלמות צעירה, המנהלת היקף נכסים קטן.
לאור התשואות הטובות, נהנת הקרן מגיוסים גבוהים, והיום היא עומדת על היקף נכסים מנוהל של כ- 635 מיליון ש”ח.

תשואות קרנות השתלמות מניות חמש שניםגם את תשואות קרנות ההשתלמות המתמחות בהשקעה במניות, חשוב לבחון בטווח זמן ארוך של 5 שנים.

בהשוואת תשואות לטווח זמן ארוך של 5 שנים, נמצא במקום הראשון ובפער משמעותי, בית ההשקעות אנליסט, עם קרן ההשתלמות אנליסט השתלמות מניות, עם תשואה מצטברת ב-5 השנים האחרונות של 75.25%.

במקום השני נמצאת קרן ההשתלמות אלטשולר שחם השתלמות מניות, עם תשואה מצטברת של 66.7%, ובמקום השלישי, קרן ההשתלמות ילין לפידות קרן השתלמות מסלול מניות, עם תשואה מצטברת של כ- 64%.

קופות גמל עד גיל 50 תשואות שנה 2020בענף קופות הגמל המותאמות לגיל החוסך, כבשו קופות הגמל של בית ההשקעות מור, את המקום הראשון בשלושת קבוצות הגיל, בשנת 2020:
אלפא מור תגמולים מדרגות עד 50 עם תשואה של 17.78%, אלפא מור תגמולים מדרגות 50-60 עם תשואה של 14.24%, ו- אלפא מור תגמולים מדרגות 60 ומעלה עם תשואה של 8.31%.

אם נבחן את התשואה המצטברת בטווח זמן ארוך יותר מאשר שנת 2020, נמצא את בית ההשקעות אלטשולר שחם במקום הראשון בשלושת קבוצות הגיל, בטווח זמן של 3 שנים, וגם בטווח זמן של 5 שנים.

אלטשולר שחם גמל לבני 50 ומטה, צברה בחמש השנים האחרונות תשואה של 43.35%, אלטשולר שחם גמל לבני 50 עד 60, צברה תשואה של 39.43%, ו- אלטשולר שחם גמל לבני 60 ומעלה, צברה תשואה צנועה יותר של 28.9%.
קוופת גמל עד גיל 50 שלוש שנים
כפי שאתם יכולים לראות מהבדלי התשואות בין קבוצות הגיל השונות, מודל קופות הגמל המותאמות לגיל החוסך, עובד.

ככל שקבוצת הגיל של החוסכים מבוגרת יותר, הסיכונים בתיק הנכסים של הקופה יורד, והתשואה בתקופות של עליות, יותר נמוכה.

חשוב לציין: חוסך שלא מעוניין להצטרף לקופת גמל שאינה מותאמת לקבוצת הגיל שלו, רשאי לעשות זאת.

את התשואה הגבוהה ביותר במהלך 2020, מבין קופות הגמל המנייתיות, השיגה קופת הגמל אלפא מור תגמולים מניות, של בית ההשקעות מור, עם תשואה של 33.47%.

קופות גמל תשואה מניות 2020במקום השני, נמצאת קופת הגמל המנייתית אנליסט גמל מניות, של בית ההשקעות אנליסט, עם תשואה של 14.82%.

בטווח זמן ארוך של 5 שנים, ממשיך בית ההשקעות אנליסט להצטיין ולהוביל, עם קופת הגמל אנליסט גמל מניות, שצברה בחמש שנים האחרונות תשואה מצטברת של כ- 77.2%, כשאחריה במקום השני אלטשולר שחם גמל מניות, עם תשואה מצטברת של כ- 68.25%.

גם בענף קופות הגמל להשקעה, תפס בית ההשקעות מור אית המקומות הראשונים, בשנת 2020.
גמל להשקעה כללי תשואה 2020
באפיק הכללי, סיימה קופת הגמל להשקעה מור קופות גמל להשקעה כללי, את שנת 2020 עם תשואה של 11.87%, ובפער גדול על המתחרות שלה.

שוב, אם נבחן את התשואה בטווח זמן רחב יותר של 3 שנים, נמצא במקום הראשון באפיק הכללי, את בית ההשקעות אנליסט, עם קופת הגמל להשקעה אנליסט קופת גמל להשקעה כללי, שהרוויחה ב-3 השנים האחרונות כ- 18% תשואה.

במקום השני, לא רחוק ממנה, נמצא את קופת הגמל להשקעה אלטשולר שחם חיסכון פלוס כללי, עם תשואה של 17.85%.

גמל להשקעה מניות 2020 תשואהגם בקופות הגמל להשקעה המתמחות בהשקעה במניות, מוביל את שנת 2020, בית ההשקעות מור.

מור קופות גמל להשקעה מניות, סיימה את שנת 2020 עם תשואה של 25.64%, כאשר במקום השני נמצאת אנליסט קופת גמל להשקעה מניות, עם תשואה של 14.13%.

אם נבחן את תשואות קופות הגמל להשקעה המנייתיות, לתקופה ארוכה יותר של שלוש שנים, נמצא במקום הראשון ובפער גדול את קופת הגמל להשקעה אנליסט קופת גמל להשקעה מניות, עם תשואה מצטברת של 42.86%, ובמקום השני את ילין לפידות קופת גמל להשקעה מסלול מניות, עם תשואה מצטברת של כ- 28.5%.

גם בענף פוליסות החיסכון, 2020 היתה שנה חיובית.
פוליסות חיסכון תשואה כללי שנה 2020
פוליסת החיסכון עם התשואה הגבוהה ביותר באפיק הכללי בשנת 2020, היא פוליסת החיסכון הכשרה חברה לביטוח בע”מ- כללי, המנוהלת ע”י חברת הביטוח הכשרה.
פוליסת החיסכון הכללית של הכשרה הובילה את האפיק הכללי בתשואה מצטברת של 12 חודשים, כמעט לאורך כל השנה.

בהשוואת תשואות לטווח ארוך של 5 שנים, הדיחה לראשונה פוליסת החיסכון של חברת הביטוח הפניקס, הפניקס מסלול השקעה כללי, עם תשואה מצטברת של 39.31%, את פוליסת החיסכון הכשרה-בסט אינווסט-אלטשולר שחם-כללי, בניהול בית ההשקעות אלטשולר-שחם, שהובילה את טבלת התשואות לאורך שנים רבות.

פוליסת החיסכון הכללית בניהולו של בית ההשקעות אלטושלר-שחם, צברה ב-5 שנים האחרונות תשואה של 37.17%, וירדה למקום השני.

פוליסות חיסכון מניות תשואה 2020את טבלת פוליסות החיסכון המנייתיות, מוביל בשנת 2020, צוות ניהול ההשקעות של חברת הביטוח הכשרה, עם פוליסת החיסכון הכשרה-מסלולית מניות, שצברה ב-2020 תשואה של 12.73%.

במקום השני ובפער משמעותי על המתחרים, נמצא את פוליסת החיסכון הכשרה חברה לביטוח בע”מ -מנוהל באמצעות מיטב דש ניהול תיקים בע”מ- מניות, המנוהלת ע”י בת ההשקעות מיטב-דש, עם תשואה של 12.32%.

בית ההשקעות אלטשולר-שחם, ממשיך להוביל את טבלת התשואות, בתשואה מצטברת לטווח ארוך של 5 שנים, עם פוליסת החיסכון המנייתית שבניהולו, הכשרה-בסט אינווסט-אלטשולר שחם-מניות, אשר צברה ב-5 שנים האחרונות תשואה מצטברת של 66.36%.
במקום השני בטווח מדידה של 5 שנים, נמצאת פוליסת החיסכון של חברת הביטוח הפניקס, הפניקס מסלול השקעה מתמחה מניות, עם תשואה מצטברת של 64.5%.

2020 היתה השנה של בית ההשקעות מור, 2019 היתה השנה של בית ההשקעות אלטשולר-שחם (בטווח הקצר וגם בטווח הארוך),  מה יהיה ב- 2021? אין לנו מושג.
אבל אם תצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, אנחנו מבטיחים לעדכן אתכם.


לאחרונה, בעקבות המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו אזרחים רבים בעקבות משבר הקורונה, אישר משרד האוצר לציבור למשוך כספים מקרנות ההשתלמות, גם אם קרן ההשתלמות אינה נזילה ולא חלפו 6 שנים מיום פתיחת הקרן.
משיכת הכספים מוגבלת עד 10,500 ש”ח בחודש ועד 63,000 ש”ח במצטבר.
חשוב לנו להזכיר שקרן ההשתלמות היא האפיק היחיד כיום המאפשר לחסוך ולא לשלם מס על הרווחים לעולם!
לכן, משיכה של קרן ההשתלמות אינו צעד שצריך להילקח בקלות דעת ורק אם אין אפשרויות אחרות, טובות יותר.
אם בכל זאת תחליטו שאתם צריכים לפדות את קרן ההשתלמות, אנחנו מפנים אתכם למאמר שפירסמנו על איך למשוך קרן השתלמות לפני שש שנים ללא תשלום מס


היכנסו לדף הראשי של מיי גמלנט או לדפים המיוחדים שהכנו עבורכם להשוואת קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, קופות גמל להשקעה, פוליסות חיסכון ותוכנית חיסכון לכל ילד, ותוכלו לראות מי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות המצטיינות בכל טווחי הזמן, ובכל אפיקי ההשקעה.
אנחנו שוב מבקשים להזכיר לכם כמה חשוב להשוות תשואות קרנות השתלמות וקופות גמל גם בטווח זמן ארוך של 3-5 שנים.

צוות מיי גמל נט, מבקש לאחל לכם בריאות טובה, והצלחה בהשקעות.


איך תיגמר שנת 2020? עליות או ירידות? אנחנו באמת לא יודעים…
אבל אם אתם חושבים שזאת הזדמנות טובה לממש רווחים, ולהעביר את הכסף לאפיקים פחות מסוכנים, אנחנו מפנים אתכם למאמר שפירסמנו בעבר: איך להגן על הכסף שלכם מפני הפסדים.



מיי גמל נט, מזמין אתכם להיכנס ולראות בעצמכם מי קרנות הפנסיה, קרנות ההשתלמות, קופות הגמל ופוליסות החיסכון המוצלחות, בכל האפיקים השונים ובכל הטווחים, והכל מסודר בטבלאות ברורות ופשוטות.


לפני כל שינוי או החלטה משמעותית בנוגע לכספי החיסכון שלכם, אנחנו במיי גמל נט תמיד ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך- היועץ הפנסיוני שלכם.

זה תמיד ללא התחייבות, וברוב מכריע של המקרים, גם ללא עלות לחוסך.

השאירו פרטים, ומשווק פנסיוני או סוכן ביטוח מורשה, יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית המותאמת לכם באופן אישי. הכל ללא התחייבות וללא עלות מצדכם:




    הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, ונוכל לעדכן אתכם בכל מה שחדש ומשפיע על קרן ההשתלמות, פוליסת החיסכון, וקופת הגמל שלכם.


    צוות מיי גמל נט ימשיך לעקוב אחרי השינויים הנוגעים לחיסכון הפנסיוני שלכם, ויעדכן אתכם במידת הצורך.

    מיי גמל.נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”.
    גם אם אין לכם מומחיות פיננסית, היכנסו למיי גמל.נט ותוכלו בקלות לראות מה עשה הכסף שלכם.


    אהבתם את המאמר? הוא עזר לכם? שתפו אותו בפייסבוק, כדי שגם החברים שלכם יכירו אותו.
    יש לכם עוד שאלות? אתם חושבים שיש מה לשפר?
    שתפו אותנו בתגובה או במייל. בשביל זה יש את מיי גמל.נט .


    לקריאה נוספת:

    מה הם הכללים החשובים בהשוואה נכונה של קרן השתלמות?

    איך בוחרים קרן השתלמות?

    מה עדיף, קרן פנסיה ביטוח מנהלים או קופת גמל?

    חיסכון לילדים, איך ואיפה כדאי לחסוך לילדים שלנו.

    היתרונות של קופת גמל להשקעה


    כתיבת תגובה