עדכון תשואות: שנה לאחר חודש מרץ האיום של 2020, איך נראית טבלת התשואות?

שלום לכולם,
הירידה המשמעותית בתחלואה, והצפי לפתיחה מלאה של הכלכלה, החזירו בחודש מרץ את הצבע הירוק לשווקי האג”ח והמניות.
מדד ת”א35 עלה בכ- 3.9%, מדד ת”א90 עלה בכ- 4.6%, מדד ת”א נדלן עלה בכ- 7.85%, ומדד הבנקים עלה בכ- 10.1%!

גם בחו”ל, ראינו עליות בשווקים בארה”ב ואירופה.
מדד ה- S&P500 עלה במרץ בכ- 4.35%, כאשר מניות חברות התעשיה ומניות הבנקים מובילות את העליות.
בגרמניה, הציפיות להתאוששות הכלכלה העולמית הקפיצו את מדד ה- DAX30 בכ- 8.85% בחודש מרץ, בצרפת עלה מדד ה- CAC40 ב- 6.5%, מדד ה- EUROSTOXX50 עלה בכ- 7.9%, ומדד המניות הקטנות ה- EUROSOXX600 עלה ב- 6.4%.

בשוק אגרות הצמודות למדד, המשקיעים המשיכו בחודש מרץ לחייך, לאחר מדד המחירים לצרכן הגבוה של חודש פברואר.
בגדול, מדדי אגרות החוב הצמודות הוסיפו לערכם כ-0.5% בהשוואה למדדי אגרות החוב שאינן צמודות למדד המחירים לצרכן.

החודש יש שינוי מאוד משמעותי בתשואה המצטברת 12 חודשים אחורה בקופות הגמל, קרנות ההשתלמות ופוליסות החיסכון.
הסיבה היא גריעה של חודש “מרץ האדום” של שנת 2020 מהחישוב, כאשר עודכן חודש מרץ 2021.
לקופות הגמל וקרנות ההשתלמות המצטיינות באפיק הכללי, הייתה החודש עליה של מעל 10% בתשואה המצטברת ב-12 החודשים האחרונים!

מבין קרנות ההשתלמות בענף הכללי, תפסה את המקום הראשון בחודש מרץ, ילין לפידות קרן השתלמות מסלול כללי, אם תשואה חודשית של 2.45%, ואחריה במקום השני אנליסט השתלמות כללי, עם תשואה של 2.43%.
קרן השתלמות כללי מרץ 21 חמש שניםכדאי לציין שכבר די הרבה זמן, לא ראינו את בית ההשקעות ילין-לפידות, בראש טבלת התשואות החודשיות, ובחישוב תשואה מצטברת שנה אחרונה, הוא ממוקם בחלק התחתון של טבלת התשואות.

כמו שאנחנו תמיד אוהבים להזכיר: השוואת תשואות תשואות נכונה, היא השוואת תשואות המתמקדת גם בטווח הארוך.

בטווח ארוך יותר של שלוש שנים, מובלה את טבלת התשואות באפיק הכללי, קרן ההשתלמות אקסלנס השתלמות לטווח קצר, של בית ההשקעות אקסלנס, עם תשואה מצטברת של כ- 25%, כשאחריה במקום השני והשלישי קרן ההשתלמות כלל השתלמות כללי ו- אלטשולר שחם השתלמות כללי, שתיהן עם תשואה מצטברת של כמעט 24%.
בחישוב תשואה מצטבר בטווח ארוך של חמש שנים, ממשיכה להוביל אלטשולר שחם השתלמות כללי, עם תשואה מצטברת של 43.72%, כשאחריה במקום השני אקסלנס השתלמות לטווח קצר, אם תשואה מצטברת של 40.07%.

גם מבין קרנות ההשתלמות המתמחות בהשקעה במניות, תפס בחודש מרץ את המקום הראשון בית ההשקעות ילין-לפידות עם ילין לפידות קרן השתלמות מסלול מניות, אשר הרוויחה בחודש מרץ 4.14%.
במקום השני והשלישי נמצאות קרנות ההשתלמות המנייתיות מור השתלמות מניות עם תשואה חודשית של 3.89%, ו- אקסלנס השתלמות מניות, עם תשואה של 3.84%.קרן השתלמות מניות 5 שנים מרץ 21‎
בחישוב תשואה מצטברת לטווח של שנה אחורה, ממשיכה לתפוס את המקום הראשון קרן ההשתלמות מור השתלמות מניות, עם תשואה מצטברת 61.71%, ואת המקום השני תופסת אקסלנס השתלמות מניות, עם תשואה מצטברת של 51.74%.

בחישוב תשואה מצטברת בשלוש ובחמש השנים האחרונות ממשיכה להוביל בפער גדול קרן ההשתלמות אנליסט השתלמות מניות, של בית ההשקעות אנליסט, עם תשואה מצטברת של 56.22% בשלוש השנים האחרונות, ותשואה מצטברת של 90.89% בחמש השנים האחרונות!

בענף קופות הגמל המותאמות לגיל החוסך, נמצא שוב בית ההשקעות ילין-לפידות בראש טבלת התשואות לחודש מרץ בכל שלושת קבוצות הגיל: עד גיל 50, בין גיל 50 ל- 60, ומעל גיל 60.
גם כאן, כמו בקרנות ההשתלמות במסלול הכללי,  אם נבחן את תשואות בית ההשקעות ילין-לפידות שנה אחורה, נמצא אותן דוקא בחלק התחתון של טבלת התשואות.קופת גמל 50-60 שנה מרץ 2021‎

בחישוב תשואה מצטברת שנה אחרונה, בניגוד לעבר, אין בית השקעות אחד שתפס את המקום הראשון בשלושת קבוצות הגיל השונות.
מבין קופות הגמל המיועדות לחוסכים עד גיל 50, נמצאת במקום הראשון אלפא מור תגמולים מדרגות עד 50, של בית ההשקעות מור.
מבין קופות הגמל המיועדות לחוסכים בין גיל 50 ל- 60, נמצאת במקום הראשון כלל תמר 50-60,
של חברת הביטוח כלל.
מבין קופות הגמל המיועדות לחוסכיםמעל גיל 60, נמצאת במקום הראשון אקסלנס גמל לבני 60 ומעלה, של בית ההשקעות אקסלנס.

בענף פוליסות החיסכון, עקפה פוליסת החיסכון הפניקס מסלול השקעה כללי של חברת הביטוח הפניקס, את פוליסת החיסכון הכשרה חברה לביטוח בע”מ- כללי, של חברת הביטוח הכשרה שהובילה את טבלת התשואות בשנה האחרונה באפיק הכללי.פוליסות חיסכון תשואה 5 שנים מרץ 21‎
פוליסת החיסכון באפיק הכללי של הפניקס, השיגה ב-12 החודשים האחרונים תשואה מצטברת של 25.9%, לעומת תשואה מצטברת של 24.57% שהשיגה פוליסת החיסכון כלל חברה לביטוח בע”מ כללי של חברת הביטוח כלל.
בהשוואה ארוכת טווח של שלוש שנים, ממשיכה הכשרה חברה לביטוח בע”מ- כללי, לשמור על המקום הראשון עם תשואה מצטברת של 29.24%, ובהשוואה ארוכת טווח של חמש שנים, ממשיכה פוליסת החיסכון הפניקס מסלול השקעה כללי לתפוס את המקום הראשון עם תשואה מצטברת של כמעט 45%, כשאחריה במקום השני פוליסת החיסכון הכשרה-בסט אינווסט-אלטשולר שחם-כללי, עם תשואה מצטברת של קצת יותר מ- 43%.

גם בין קופות הגמל להשקעה, נמצא בית ההשקעות ילין-לפידות בראש טבלת התשואות לחודש מרץ.
באפיק הכללי השיגה ילין לפידות קופת גמל להשקעה מסלול כללי, תשואה חודשית של 2.3% במרץ.
בחישוב תשואה מצטברת ב- 12 החודשים האחרונים, מובילה את האפיק הכללי קופת הגמל להשקעה אקסלנס גמל להשקעה כללי, עם תשואה של 23.12%.
בחישוב תשואה מצטברת בשלוש השנים האחרונות תופסת את המקום הראשון אנליסט קופת גמל להשקעה כללי, עם תשואה מצטברת של 22.95%.גמל להשקעה מניות 3 שנים מרץ 21‎

מבין קופות הגמל להשקעה המתמחות בהשקעה במניות, השיגה ילין לפידות קופת גמל להשקעה מסלול מניות תשואה של 4.15%.
בחישוב תשואה מצטברת שנה אחורה, ממשיכה להוביל מור קופות גמל להשקעה מניות, עם תשואה מצטברת של כמעט 56%.
בחישוב תשואה מצטברת בשלוש השנים האחרונות, ממשיכה להוביל בפער אדיר אנליסט קופת גמל להשקעה מניות, עם תשואה מצטברת של 55.64%, כשאחרי במקום השני ילין לפידות קופת גמל להשקעה מסלול מניות עם תשואה של 39.81% בלבד.

לסיכום: הגריעה של חודש מרץ 2020 מחישוב התשואה המצטברת שינתה באופן משמעותי את המיקום והפערים, בין החסכונות השונים, בחישוב תשואה מצטברת ל- 12 חודשים.
כשיוצא חודש משמעותי כמו מרץ 2020 מהיסטוריית התשואות, אנחנו במיי גמל.נט מעדיפים להאריך מבט ולתת משקל יותר משמעותי להשוואת תשואות בטווח יותר ארוך, של שלוש וחמש שנים, שלוקח בחשבון חודש מהותי כמו מרץ 2020.


חודש מרץ, היה חודש של החוסכים בבית ההשקעות ילין-לפידות, מה יקרה באפריל?
אנחנו נמתין כמוכם לעדכון התשואות הקרוב.


מי יהיו המרוויחים והמפסידים של שנת 2021? 
אין לנו מושג, אבל אם תצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, אנחנו מבטיחים לעדכן אתכם.


היכנסו לדף הראשי של מיי גמלנט או לדפים המיוחדים שהכנו עבורכם להשוואת קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, קופות גמל להשקעה, פוליסות חיסכון, קרנות פנסיה ותוכנית חיסכון לכל ילד, ותוכלו לראות מי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות המצטיינות בכל טווחי הזמן, ובכל אפיקי ההשקעה.צוות מיי גמל נט, מבקש לאחל לכם בריאות טובה, והצלחה בהשקעות.


איך תיגמר שנת 2021? עליות או ירידות? אנחנו באמת לא יודעים…
אבל אם אתם חושבים שזאת הזדמנות טובה לממש רווחים, ולהעביר את הכסף לאפיקים פחות מסוכנים, אנחנו מפנים אתכם למאמר שפירסמנו בעבר: איך להגן על הכסף שלכם מפני הפסדים.



מיי גמל נט, מזמין אתכם להיכנס ולראות בעצמכם מי קרנות ההשתלמות, קופות הגמל ופוליסות החיסכון המוצלחות, בכל האפיקים השונים ובכל הטווחים, והכל מסודר בטבלאות ברורות ופשוטות.

הצטרפו ל– “אזור האישישל מיי גמל נט, ותוכלו לקבל התראה ישירות למייל כאשר יעודכנו התשואות החודשיות של קופת הגמל, קרן ההשתלמות, קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון ותוכנית חיסכון לכל ילד שלכם.


לפני כל שינוי או החלטה משמעותית בנוגע לכספי החיסכון שלכם, אנחנו במיי גמל.נט תמיד ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך- היועץ הפנסיוני שלכם.
זה תמיד ללא התחייבות, וברוב מכריע של המקרים, גם ללא עלות לחוסך.

השאירו פרטים, ומשווק פנסיוני או סוכן ביטוח מורשה, יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית המותאמת לכם באופן אישי. הכל ללא התחייבות וללא עלות מצדכם:




    הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, ונוכל לעדכן אתכם בכל מה שחדש ומשפיע על קרן ההשתלמות, פוליסת החיסכון, וקופת הגמל שלכם.


    צוות מיי גמל נט ימשיך לעקוב אחרי השינויים הנוגעים לחיסכון הפנסיוני שלכם, ויעדכן אתכם במידת הצורך.

    מיי גמל.נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”.
    גם אם אין לכם מומחיות פיננסית, היכנסו למיי גמל.נט ותוכלו בקלות לראות מה עשה הכסף שלכם.


    אהבתם את המאמר? הוא עזר לכם? שתפו אותו בפייסבוק, כדי שגם החברים שלכם יכירו אותו.
    יש לכם עוד שאלות? אתם חושבים שיש מה לשפר?
    שתפו אותנו בתגובה או במייל. בשביל זה יש את מיי גמל.נט .


    לקריאה נוספת:

    מה הם הכללים החשובים בהשוואה נכונה של קרן השתלמות?

    איך בוחרים קרן השתלמות?

    מה עדיף, קרן פנסיה ביטוח מנהלים או קופת גמל?

    חיסכון לילדים, איך ואיפה כדאי לחסוך לילדים שלנו.

    היתרונות של קופת גמל להשקעה


    כתיבת תגובה