אפריל 2021: סוגרים רבעון חזק בארץ ובעולם, איך נראית טבלת התשואות בקרנות ההשתלמות וקופות הגמל?

שלום לכולם,
הרבעון הראשון של 2021, הביא למשקיעים בקופות הגמל, קרנות ההשתלמות, ופוליסות החיסכון, הרבה מאד סיבות לחייך.
החיסונים נגד וירוס הקורונה החלו להשפיע, התחלואה העולמית יורדת (ננטרל לרגע את הטרגדיה בהודו), הכלכלות נפתחות, ועליות השערים במדדי המניות באפריל וברבעון הראשון של השנה, שברו שיאים חדשים של אופטימיות.

בארה”ב, עלה מתחילת השנה מדד מניות ה- S&P500 בכ- 12%, ומדד מניות הנאסד”ק עלה בכ- 9.3%.
באירופה עלה מדד הדאקס הגרמני בכ- 10.5%, ומדד מניות היורוסטוקס 50 עלה בכ- 12.5%.
בישראל, עלה מדד מניות מדד ת”א 125 עלה בשיעור של כ- 9.3%, ומדד מניות יתר 60 SME (מדד הכולל את 60 המניות עם שווי השוק הגבוה ביותר, שאינו מספיק גדול להכניס אותם למדד הת”א 125), עלה ברבעון הראשון של השנה ב- 19.5%.

גם במדדי האג”ח הקונצרני הצמוד למדד, ראינו ברבעון הראשון של 2021 עליות שערים חזקות.
מדד התלבונד 60 הוסיף לערכו 2.5%, ומדד התלבונד 20 עלה בכ- 2.7%.

האופטימיות מהחיסונים ופתיחה של הכלכלות בעולם, הביאה ליציאה של כספים מאפיקי החיסכון הבטוחים, והעלתה את חששות המשקיעים מעליות ריבית עתידיות ומאינפלציה.
מדדי האג”ח הממשלתי השקלי (שאינו צמוד למדד), ומדדי האג”ח הממשלתי הארוך יחסית, הניבו הפסדים למשקיעים הסולידיים ברבעון ראשון של 2021.
מדד איגרות החוב הממשלתיות הכללי, ירד ברבעון הראשון בכ- 0.9%.

בשוק קרנות ההשתלמות במסלול ה-“כללי”, נרשמו מתחילת השנה בקרנות ההשתלמות המובילות, רווחים של 6%-7%.

השתלמות כללי 5 שנים אפריל21שנה אחורה, נמצאת לראשונה במקום הראשון קרן ההשתלמות של “כלל”- כלל השתלמות כללי, עם תשואה מצטברת של 20.86%.
במקום השני והשלישי, נמצאות קרנות ההשתלמות של אקסלנס: אקסלנס השתלמות כללי, ו- אקסלנס השתלמות לטווח קצר עם תשואות של 2.4% ו- 2.3%, בהתאמה.

כמו שאתם כבר מכירים, אנחנו ב- מיי גמל.נט, תמיד מקפידים להשוות תשואות גם לטווח ארוך:
בהשוואה על בסיס תשואה מצטברת בחמש השנים האחרונות, ממשיכה להוביל בבטחה את טבלת התשואות (ומגדילה את הפער על המתחרים) קרן ההשתלמות אלטשולר שחם השתלמות כללי, עם תשואה מצטברת של כמעט 45%!
גם כאן נמצאות במקום השני והשלישי, קרנות ההשתלמות של אקסלנס: אקסלנס השתלמות כללי, ו- אקסלנס השתלמות לטווח קצר עם תשואות של 40.8% ו-40.7%, בהתאמה.
כמו שאתם רואים, אין כמעט מדי הבדלים בין שתי הקרנות של אקסלנס במסלול הכללים ונראה שהן מנוהלות כמעט באופן זהה.

הרבעון הראשון של 2021, הביא רווחים גדולים למשקיעים בקרנות ההשתלמות המנייתיות.
קרנות ההשתלמות המצטיינות מתחילת השנה, הן:
השתלמות מניות 5 שנים אפריל 21מור השתלמות מניות עם תשואה מצטברת של 12.33%,
ילין לפידות קרן השתלמות מסלול מניות עם תשואה מצטברת של כ- 11.8%,
ו- מנורה השתלמות-מניות עם תשואה מצטברת של 11.45%.
שאר קרנות ההשתלמות המובילות במסלול המנייתי, השיגו מתחילת שנה תשואה מצטברת של 9.5%-10.5%.

בחישוב תשואה מצטברת לטווח ארוך של שלוש וחמש שנים, ממשיכה להוביל בבטחה קרן ההשתלמות אנליסט השתלמות מניות, עם תשואה מצטברת של כ- 62.5% ופער של כמעט 18% מהמתחרים בשלוש השנים האחרונות, ועם תשואה מצטברת של כ- 97.6% ופער של כמעט 11.5% מהמתחרים בחמש השנים האחרונות.
שנה אחורה נמצאת קרן ההשתלמות המנייתית של אנליסט, במקום השישי המכובד, ונראה שהם בחרו בזמן האחרון “להוריד את הרגל מהגז”.

בענף קופות הגמל המותאמות לגיל החוסך, אפריל היה חודש טוב מאוד, לכל שלושת קבוצות הגיל.
קופות הגמל המובילות המותאמות לחוסכים עד גיל 50 עלו באפריל ב- 2.5%-2.8%, קופות הגמל המובילות המותאמות לחוסכים בגילאים  50-60 עלו ב- 2.3%-2%, וקופות הגמל המובילות המותאמות לחוסכים מעל גיל 60 עלו בכ- 1.5%-1.25%.גמל 5 שנים אפריל 21
כמו שאתם יכולים לראות, המודל המתאים את הסיכון לגיל החוסך עובד:
בחודשים שנכסים מסוכנים כמו מניות עולים משמעותית, קופות גמל המותאמות לחוסכים צעירים יותר (הנחשבים רגישים פחות להפסדים), עולות יותר.

זה המקום להזכיר שזכותכם כחוסכים בקופת גמל, לפנות לקופת הגמל שלכם, ולבקש (בכתב) לעבור לאיזה מסלול שתבחרו, ללא קשר לגיל האישי שלכם.

בחישוב תשואה מצטברת שנה אחורה מתחלקים בתי ההשקעות מור, כלל, ואקסלנס, במקום הראשון בכל קבוצת גיל. לעומת זאת, בחישוב תשואה מצטברת לשלוש וחמש שנים, תופס בית ההשקעות אלטשולר- שחם כמעט את המקומות הראשונים בשלושת קבוצות הגיל: אלטשולר שחם גמל לבני 50 ומטה, עם תשואה של כ- 52.4% בחמש שנים, אלטשולר שחם גמל לבני 50 עד 60 עם תשואה מצטברת של 46.4%, ו- אלטשולר שחם גמל לבני 60 ומעלה עם תשואה מצטברת של 31.5%.

גמל מניות 5 שנים אפריל 21מבין קופות הגמל המתמחות בהשקעה במניות, ממשיך להוביל בביטחה בית ההשקעות אנליסט, עם קופת הגמל המנייתית שלו: אנליסט גמל מניות.
קופת הגמל המנייתית המצטיינת של אנליסט, השיגה תשואה מצטברת של כ- 63.5%, ובפער של כמעט 22% מהמקום השני בשלוש השנים האחרונות, ותשואה מצטברת של 99.35% ובפער של מעל 11% מהמקום השני, בחמש השנים האחרונות.

בענף פוליסות החיסכון, ממשיכה חברת היטוח הפניקס, לתפוס את המקום הראשון במסלול הכללי, בחישוב תשואה מצטברת שנה אחורה, וחמש שנים אחורה עם פוליסת החיסכון הפניקס מסלול השקעה כללי, שהשיגה תשואה מצטברת של קרוב ל- 22% השנה, ותשואה מצטברת של כ- 46.3% בחמש השנים האחרונות.
כמו שאתם בטח מבינים כבר: מבחינת התשואה, שנה אחורה היא לא שנה מייצגת, ביחס לממוצע ההיסטורי של תשואה השנתית בשוק הגמל והחיסכון.
בחישוב תשואה מצטברת בשלוש השנים האחרונות, ממשיכה להוביל פוליסת החיסכון של חברת הביטוח “הכשרה”, הכשרה חברה לביטוח בע”מ- כללי, בניהולו של מנהל ההשקעות הראשי רועי קדוש, עם תשואה מצטברת של כ- 30.5%.

בענף קופות הגמל להשקעה, מובילה את האפיק הכללי בחישוב תשואה מצטברת שנה אחורה, קופת הגמל להשקעה אקסלנס גמל להשקעה כללי, עם תשואה מצטברת של 20.24%.
בחישוב תשואה מצטברת בשלוש השנים האחרונות, ממשיך להוביל בפער משמעותי, בית ההשקעות אנליסט עם קופת הגמל להשקעה אקסלנס גמל להשקעה כללי שהשיגה תשואה מצטברת של כמעט 25%.

בקופות הגמל להשקעה המתמחות בהשקעה במניות, הקרב על המקום הראשון “צפוף”.
מתחילת השנה מובילה קופת הגמל להשקעה מור קופות גמל להשקעה מניות, עם תשואה מצטברת של גמל להשקעה מניות 3 שהים אפריל 2111.75%, ובמקום השני נמצאת קופת הגמל להשקעה ילין לפידות קופת גמל להשקעה מסלול מניות, עם תשואה מצטברת של 11.65%.
בחישוב תשואה מצטברת שנה אחורה, נמצאת במקום הראשון שוב מור קופות גמל להשקעה מניות, עם תשואה מצטברת של 44.11%.
גם הפעם נמצאת במקום השני קופת הגמל להשקעה כלל גמל לעתיד מניות, עם תשואה מצטברת של 44.04%.

בחישוב תשואה מצטברת בשלוש השנים האחרונות ממשיך להוביל גם כאן בית ההשקעות אנליסט, עם קופת הגמל להשקעה אנליסט קופת גמל להשקעה מניות, עם תשואה מצטברת של 61.33%, ובפער של מעל 17% על ילין לפידות קופת גמל להשקעה מסלול מניות, שנמצאת במקום השני.


חודש אפריל, היה החודש של המשקיעים במניות, מה יקרה בחודש מאי?
אנחנו נמתין כמוכם לעדכון התשואות הקרוב.


מי יהיו המרוויחים והמפסידים של שנת 2021? 
אין לנו מושג, אבל אם תצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, אנחנו מבטיחים לעדכן אתכם.


היכנסו לדף הראשי של מיי גמלנט או לדפים המיוחדים שהכנו עבורכם להשוואת קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, קופות גמל להשקעה, פוליסות חיסכון, פנסיה ותוכנית חיסכון לכל ילד, ותוכלו לראות מי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות המצטיינות בכל טווחי הזמן, ובכל אפיקי ההשקעה.צוות מיי גמל נט, מבקש לאחל לכם בריאות טובה, והצלחה בהשקעות.


חדש במיי גמל נט: השוואת קרנות פנסיה! לראשונה בישראל, רשימת קרנות הפנסיה המובילות ממוינות למסלולים המרכזיים כולל השוורת תשואות פנסיה ומדריך פנסיה.


 


איך תיגמר שנת 2021? עליות או ירידות? אנחנו באמת לא יודעים…
אבל אם אתם חושבים שזאת הזדמנות טובה לממש רווחים, ולהעביר את הכסף לאפיקים פחות מסוכנים, אנחנו מפנים אתכם למאמר שפירסמנו בעבר: איך להגן על הכסף שלכם מפני הפסדים.



מיי גמל נט, מזמין אתכם להיכנס ולראות בעצמכם מי קרנות ההשתלמות, קופות הגמל ופוליסות החיסכון המוצלחות, בכל האפיקים השונים ובכל הטווחים, והכל מסודר בטבלאות ברורות ופשוטות.

הצטרפו ל– “אזור האישישל מיי גמל נט, ותוכלו לקבל התראה ישירות למייל כאשר יעודכנו התשואות החודשיות של קופת הגמל, קרן ההשתלמות, קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון ותוכנית חיסכון לכל ילד שלכם.


לפני כל שינוי או החלטה משמעותית בנוגע לכספי החיסכון שלכם, אנחנו במיי גמל.נט תמיד ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך- היועץ הפנסיוני שלכם.
זה תמיד ללא התחייבות, וברוב מכריע של המקרים, גם ללא עלות לחוסך.

השאירו פרטים, ומשווק פנסיוני או סוכן ביטוח מורשה, יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית המותאמת לכם באופן אישי. הכל ללא התחייבות וללא עלות מצדכם:




    הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, ונוכל לעדכן אתכם בכל מה שחדש ומשפיע על קרן ההשתלמות, פוליסת החיסכון, וקופת הגמל שלכם.


    צוות מיי גמל נט ימשיך לעקוב אחרי השינויים הנוגעים לחיסכון הפנסיוני שלכם, ויעדכן אתכם במידת הצורך.

    מיי גמל.נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”.
    גם אם אין לכם מומחיות פיננסית, היכנסו למיי גמל.נט ותוכלו בקלות לראות מה עשה הכסף שלכם.


    אהבתם את המאמר? הוא עזר לכם? שתפו אותו בפייסבוק, כדי שגם החברים שלכם יכירו אותו.
    יש לכם עוד שאלות? אתם חושבים שיש מה לשפר?
    שתפו אותנו בתגובה או במייל. בשביל זה יש את מיי גמל.נט .


    לקריאה נוספת:

    מה הם הכללים החשובים בהשוואה נכונה של קרן השתלמות?

    איך בוחרים קרן השתלמות?

    מה עדיף, קרן פנסיה ביטוח מנהלים או קופת גמל?

    חיסכון לילדים, איך ואיפה כדאי לחסוך לילדים שלנו.

    היתרונות של קופת גמל להשקעה


    כתיבת תגובה