מאי 2021: השוק ממשיך לעלות, בית ההשקעות אלטשולר-שחם נשאר מאחור?

“Sell in May and go away” הוא אחד המשפטים הפופולריים בשוק ההון האמריקאי, אבל בחודש מאי של שנת 2021… הוא לא ממש עבד.
מדדי התלבונד הצמודים למדד עלו בממוצע בכ- 1.3%, ומדד ת”א 125 עלה בכ- 3.4%.
בעולם, מדד ה- S&P500 עלה בכ- 0.5%, ובאירופה מדד ה-DAX עלה בכמעט 2%, מדד הנאסד”ק לעומתם, ירד בכ- 1.5%.
עליות שערים בשווקי המניות והאגח בארץ ובעולם, המשיכו לדחוף את תשואות קופות הגמל וקרנות ההשתלמות למעלה.

בענף קרנות ההשתלמות המשקיעות באפיק הכללי, רשמו קרנות ההשתלמות המובילות תשואות של כ- 1.6%.
בית ההשקעות אלטשולר-שחם, אשר הוביל שנים ארוכות את טבלת התשואות לטווח של שלוש וחמש שנים, איבד לראשונה בחודש מאי את המקום הראשון בתשואה המצטברת לשלוש שנים, וירד למקום הרביעי.
קרן השתלמות 3 שנים כלליאת המקומות הראשונים בטבלת התשואות לשנה ולשלוש שנים, תופסים כעת חברת הביטוח כלל עם קרן ההשתלמות כלל השתלמות כללי, ובית ההשקעות אקסלנס עם קרנות ההשתלמות אקסלנס השתלמות כללי, ו- אקסלנס השתלמות לטווח קצר (קרן השתלמות המוגדרת ע”י אקסלנס כ-“מיועדת למשקיעים המעוניינים באופק השקעה קצר טווח”).

בחישוב תשואה מצטברת לחמש שנים, ממשיך בית ההשקעות אלטשולר-שחם לתפוס את המקום הראשון עם קרן ההשתלמות אלטשולר שחם השתלמות כללי, אשר הרוויחה בחמש השנים האחרונות תשואה מצטברת של 45.22%.
הפער בינו לבין בית ההשקעות אקלסנס (הנמצא במקום השני), ממשיך מצטמצם.

קרן ההשתלמות המצטיינת בשנה האחרונה, מבין קרנות ההשתלמות המתמחות בהשקעה במניות, היא  מור השתלמות מניות , של בית ההשקעות מור.
קרן השתלמות מניות 5 שניםקרן ההשתלמות המנייתית של מור, השיגה בשנה האחרונה תשואה מצטברת של כ- 48%, והיא מובילה בפער משמעותי של כמעט 4% על כלל השתלמות מניות, שנמצאת במקום השני.
בחישוב תשואה מצטברת לשלוש ולחמש השנים האחרונות, ממשיך להוביל בפער גדול, בית ההשקעות אנליסט עם קרן ההשתלמות אנליסט השתלמות מניות, אשר הרוויחה בחמש השנם האחרונות תשואה מצטברת מאוד מרשימה של 95.2%.
גם כאן אנחנו רואים את הפער מצטמצם בתקופה האחרונה, בית ההשקעות אנליסט כנראה בחר לעבור לפוזיציה פחות אופטימית ביחס למתחרים שלו.

בענף קופות הגמל המותאמות לגיל החוסך, ממשיך להוביל בית ההשקעות אלטשולר-שחם, בכל שלושת קבוצות הגיל השונות בחישוב תשואה מצטברת לחמש השנים האחרונות.
קופת גמל עד 50 שלוש שניםבחישוב תשואה מצטברת לשלוש השנים האחרונות, שומר בת ההשקעות אלטשולר שחם על המקום הראשון רק בקבוצות הגילאים של חוסכים בני 50-60 וחוסכים מעל גיל 60.
בקבוצת הגיל של חוסכים מתחת לגיל 50, נמצא בית ההשקעות אלטשולר שחם במקום החמישי, כאשר במקום הראשון נמצא בית ההשקעות אקסלנס עם קופת הגמל אקסלנס גמל לבני 50 ומטה, שהרוויחה בשלוש השנים האחרונות תשואה מצטברת של כמעט 32%.

מבין קופות הגמל המתמחות בהשקעה במניות, תופס את המוקום הראשון בשנה האחרונה בית ההשקעות מור, עם קופת הגמל המנייתית אלפא מור תגמולים מניות, אשר הרוויחה בשנה האחרונה תשואה של 49.5%.
קופת גמל מניות שנהבחישוב תשואה מצטברת לשלוש ולחמש השנים האחורונות, ממשיך להוביל בבטחה בית ההשקעות אנליסט עם קופת הגמל אנליסט גמל מניות, שהרוויחה בשלוש שנים האחרונות תשואה גבוהה של 60.75%, ובחמש השנים האחרונות תשואה מצטברת של קרוב ל- 97%!

גם בענף זה, מצליח בית ההשקעות אלטשולר-שחם, להתברג למקום השני בחישוב תשואה מצטברת בחמש השנים האחרונות, עם תשואה מצטברת של 86.7%.

בענף קופות הגמל להשקעה במסלול הכללי, בחישוב תשואה מצטברת בשלוש השנים האחרונות, ממשיך לתפוס את המקום הראשון בית ההשקעות אנליסט, עם קופת הגמל להשקעה אנליסט קופת גמל להשקעה כללי, עם תשואה מצטברת של 25.34%.
גמל להשקעה כללי 3 שניםבחישוב תשואה מצטברת בשנה האחרונה, נמצאת קופת הגמל להשקעה של אנליסט רק במקום ה-13.
את המקום הראשון בחישוב תשואה מצטברת בשנה האחרונה, תופס בית ההשקעות אקסלנס עם קופת הגמל להשקעה אקסלנס גמל להשקעה כללי, אשר הרוויחה בשנה האחרונה תשואה מצטברת של כ- 20.5%.

בענף קופות הגמל להשקעה המתמחות בהשקעה במניות, ממשיכה להוביל קופת הגמל להשקעה המנייתית אנליסט קופת גמל להשקעה מניות, עם תשואה מצטברת של קרוב ל- 59%.
גם כאן בחישוב תשואה מצטברת לשנה האחרונה, יורדת קופת הגמל להשקעה המנייתית של אנליסט למקום השישי בלבד, ואת המקום הראשון תופסת קופת הגמל כלל גמל לעתיד מניות, עם תשואה מצטברת של 43.76%.

פוליסות חיסכון כללי שנהבענף פוליסות החיסכון המשקיעות באפיק הכללי, ממשיכה להוביל פוליסת החיסכון הפניקס מסלול השקעה כללי של חברת הביטוח  “הפניקס”, גם בחישוב תשואה מצטברת בשנה האחרונה וגם בחישוב תשואה מצטברת של חמש השנים האחרונות.
בשנה האחרונה, הרוויחה פוליסת החיסכון הכללית של הפניקס תשואה של 22.8%, ובחמש השנים האחרונות השיגה פוליסת החיסכון תשואה של 47.76%.

בחישוב תשואה מצטברת לשלוש השנים האחרונות, מובילה פוליסת החיסכון בניהול צוות ההשקעות של חברת הביטוח “הכשרה” עם תשואה מצטברת של 30.2%, ומצליחה לעקוף את פוליסת החיסכון של הפניקס, שנמצאת במקום השני עם תשואה מצטברת של 29.11%.

 

חודש מאי, המשיך את המגמה החיובית בשוק ההון, מה יקרה בחודש יוני?
Sell in May and go away? אנחנו נמתין כמוכם לעדכון התשואות הקרוב.


מי יהיו המרוויחים והמפסידים של שנת 2021? 
אין לנו מושג, אבל אם תצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, אנחנו מבטיחים לעדכן אתכם.


היכנסו לדף הראשי של מיי גמלנט או לדפים המיוחדים שהכנו עבורכם להשוואת קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, קופות גמל להשקעה, פוליסות חיסכון ותוכנית חיסכון לכל ילד, ותוכלו לראות מי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות המצטיינות בכל טווחי הזמן, ובכל אפיקי ההשקעה.צוות מיי גמל נט, מבקש לאחל לכם בריאות טובה, והצלחה בהשקעות.


איך תיגמר שנת 2021? עליות או ירידות? אנחנו באמת לא יודעים…
אבל אם אתם חושבים שזאת הזדמנות טובה לממש רווחים, ולהעביר את הכסף לאפיקים פחות מסוכנים, אנחנו מפנים אתכם למאמר שפירסמנו בעבר: איך להגן על הכסף שלכם מפני הפסדים.



מיי גמל נט, מזמין אתכם להיכנס ולראות בעצמכם מי קרנות ההשתלמות, קופות הגמל ופוליסות החיסכון המוצלחות, בכל האפיקים השונים ובכל הטווחים, והכל מסודר בטבלאות ברורות ופשוטות.

הצטרפו ל– “אזור האישישל מיי גמל נט, ותוכלו לקבל התראה ישירות למייל כאשר יעודכנו התשואות החודשיות של קופת הגמל, קרן ההשתלמות, קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון ותוכנית חיסכון לכל ילד שלכם.


אנחנו במיי גמל.נט תמיד ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך- היועץ הפנסיוני שלכם, זה תמיד ללא התחייבות, וברוב מכריע של המקרים, גם ללא עלות לחוסך.

השאירו פרטים, ומשווק פנסיוני או סוכן ביטוח מורשה, יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית המותאמת לכם באופן אישי. הכל ללא התחייבות וללא עלות מצדכם:




    הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, ונוכל לעדכן אתכם בכל מה שחדש ומשפיע על קרן ההשתלמות, פוליסת החיסכון, וקופת הגמל שלכם.


    צוות מיי גמל נט ימשיך לעקוב אחרי השינויים הנוגעים לחיסכון הפנסיוני שלכם, ויעדכן אתכם במידת הצורך.

    מיי גמל.נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”.
    גם אם אין לכם מומחיות פיננסית, היכנסו למיי גמל.נט ותוכלו בקלות לראות מה עשה הכסף שלכם.


    אהבתם את המאמר? הוא עזר לכם? שתפו אותו בפייסבוק, כדי שגם החברים שלכם יכירו אותו.
    יש לכם עוד שאלות? אתם חושבים שיש מה לשפר?
    שתפו אותנו בתגובה או במייל. בשביל זה יש את מיי גמל.נט .


    לקריאה נוספת:

    מה הם הכללים החשובים בהשוואה נכונה של קרן השתלמות?

    איך בוחרים קרן השתלמות?

    מה עדיף, קרן פנסיה ביטוח מנהלים או קופת גמל?

    חיסכון לילדים, איך ואיפה כדאי לחסוך לילדים שלנו.

    היתרונות של קופת גמל להשקעה


    כתיבת תגובה