עדכון יולי: עליות חזקות אחרי ירידות חזקות ביוני. בחישוב שני החודשים, הרווחתם או הפסדתם?

שלום לכולם,
חודש יולי, המשיך את מגמת התיקון שראינו המחצית השניה של חודש יוני.
אחרי חודש של ירידות במניות, ובאג”ח הלא-צמוד, הגיע חודש יולי, וסידר למשקיעים את אחד החודשים המוצלחים שעברו עלינו בשנים האחרונות.

מדד ת”א 125 עלה ביולי בכ- 6.8%, ומדד הבנקים עלה ב 7.25%.
מדדי האג”ח הגיבו גם הם בעליות שערים.
הבונד 60 הצמוד, והבונד השקלי, עלו שניהם בכ- 1.2%.

בארה”ב עלה מדד ה- S&P500 במעל 9%, ומדד הנאסדק דילג בכ- 12.5%!
באירופה ראינו עליות שערים מתונות יחסית, ובסין החששות מכשלים של המערכת הבנקאית, יחד עם חששות ממחיקה עתידית של החברות הסיניות שנסחרות בארה”ב, הובילו את המדדים הסינים לירידות ביולי של כ- 9%-11%.

ירידת החששות מאינפלציה שדחפה מהלך של עליות שערים, נבעה בין היתר מירידה משמעותית ורחבה במחירי הסחורות בעולם, שלוותה בהחלשות של הדולר מול השקל ומול המטבעות המובילים (מלבד היורו שהמשיך להיחלש).

השאלה בגדולה שריחפה באויר לקראת פרסום תשואות יולי, היא כמה תשואה ישיג למשקיעים שלו בית ההשקעות אלטשולר-שחם.
אחרי חודש יוני, בו ירד אלטשולר למקום האחרון כמעט בכל קרנות והקופות שלו, חיכו כל המשקיעים לראות אם הוא יחזיר את ההפסדים בחודש יולי.

בענף קרנות ההשתלמות, במסלול הכללי, ירדה אלטשולר שחם השתלמות כללי בחודש יוני ב-4.52%, בחודש יולי היא עלתה 4.26%. זה אולי נראה לכם כמו פער שלילי לא גדול, אבל חשוב לבדוק גם מה עשתה קרן ההשתלמות של אלטשולר שם בהשואה למתחרים כדי לקבל את התמונה הנכונה.
בחודש יוני ירדה קרן ההשתלמות הכללית של אלטשולר שחם בכ- 2.35% יותר ממהממוצע, בחודש יולי היא עלתה ב- 1.28% יותר מהממוצע, בלבד.

למרות התשואות הגבוהות שהציג בחודש יולי בית ההשקעות אלטשולר שחם, הפער השלילי בינו לבין התשואות שמציגים המתחרים, רק הולך וגדל.

ממוצע התשואות בקטגוריית המסלול הכללי של קרנות ההשתלמות בירידות של חודש יוני היה 2.14%-, ממוצע התשואות בעליות של יולי היה גבוה יותר ועמד על 2.98%.



העליות של חודש יולי, סייעו לחלק משמעותי מקרנות ההשתלמות במסלול הכללי, לחזור ולהציג תשואה חיובית מצטברת ב-12 החודשים האחרונים.
מי שחזר לתפוס את המקום הראשון בחישוב תשואה מצטברת בשנה האחרונה היא קרן ההשתלמות הראל השתלמות כללי, עם תשואה מצטברת של 2.3%, כשאחריה במקום השני בפער משמעותי נמצאת כלל השתלמות כללי, עם תשואה מצטברת של 1.89%.
בחישוב תשואה מצטברת לטווח ארוך של 5 שנים, ממשיכה להוביל כלל השתלמות כללי עם תשואה מצטברת של 35.23%.

קרן ההשתלמות המנייתית היחידה המציגה תשואה חיובית שנה אחורה, היא קרן ההשתלמות הראל השתלמות מסלול מניות, עם תשואה מרשימה של 1.78%.
אחריה במקום השני נמצאת הפניקס השתלמות מניות, עם תשואה שלילית מצטברת של 0.68%-.
את המקום הראשון בתשואה מצטברת לחמש השנים האחרונות ממשיכה לתפוס קרן ההשתלמות אנליסט השתלמות מניות, עם תשואה מצטברת של כמעט 69%, ופער של 12.8% מקרן ההשתלמות ילין לפידות קרן השתלמות מסלול מניות, שנמצאת במקום השני.

שימו לב: התשואה הממוצעת של קרנות ההשתלמות המנייתיות בירידות של חודש יוני היתה 5.2%-, התשואה הממוצעת בעליות של יולי היתה גבוהה יותר ועמדה על 6.12%.


המצב של אלטשולר שחם השתלמות מניות, בקרנות ההשתלמות המתמחות בהשקעה במניות, דומה למצבה של קרן ההשתלמות הכללית של אחטשור-שחם.
בחודש יוני ירדה קרן ההשתלמות המנייתית של אלטשולר שחם ב-7.76%, ובחודש יולי עלתה בכ- 7.61%.

בהשוואה למתחרים,בחודש יוני ירדה קרן ההשתלמות המנייתית של אלטשולר שחם בכ- 2.56% יותר ממהממוצע, ובחודש יולי היא עלתה ב- 1.49% יותר מהממוצע, בלבד.

גם בקופות הגמל המותאמות לגיל החוסך, תפס אלטשולר-שחם את המקום הראשון בתשואה חודשית בחודש יולי, אחרי שתפס את המקום האחרון בחודש יוני.
גם כאן בחישוב שני החודשים במצטבר גדל הפער השלילי בין אלטשולר שחם לבין המתחרים.

בענף קופות הגמל המיועדות לחוסכים עד גיל 50, במקום הראשון בחישוב תשואה מצטברת ב-12 החודשים האחרונים, נמצאת הראל גמל מסלול לגילאי 50 ומטה עם תשואה מצטברת של 2.16%.
ממוצע התשואות בקופות הגמל לחוסכים בגיל 50 ומטה בירידות של חודש יוני היה 3.07%-, ממוצע התשואות בעליות של יולי היה גבוה יותר ועמד על 3.8%.


בחישוב תשואה מצטברת של שני החודשים האחרונים, גדל הפער השלילי בתשואה של אלטשולר שחם מול המתחרים.
מול ירידה של 4.96%- ביוני, עלתה אלטשולר שחם גמל לבני 50 ומטה בחודש יולי בכ- 5.1%.

קופות הגמל לחוסכים בגילאי 50-60, רשמו גם הם עליות חזקות בחודש יולי.
ממוצע התשואות בקופות הגמל לחוסכים בגיאי 50-60 בירידות של חודש יוני היה 2.31%-, ממוצע התשואות בעליות של יולי היה גבוה יותר ועמד על 3.08%.
בחישוב תשואה מצטברת בשנה האחרונה, מובילה גם כאן הראל עם הראל גמל מסלול לגילאי 50 עד 60, אולם בחישוב תשואה מצטברת בחמש השנים האחרונות ממשיכה להוביל מיטב דש גמל לבני 50-60 עם תשואה מצטברת של כמעט 33%.



קופות הגמל לחוסכים מעל גיל 60, רשמו בחודש יולי עליה ממוצת של כ-2%, לעומת ירידה ממוצעת של כ- 1.2%- בחודש יוני.
למרות השנה השלילית שעברה עלינו, בולטת העובדה שקופת הגמל לחוסכים בגילאי 60 ומעלה אשר ירדו בממוצע שנה אחורה 1.25%-, ירדו יותר מקופות הגמל לחוסכים בגילאי 50-60 אשר ירדו בממוצע בכ- 0.31%- בלבד.
נקודה זו מבליטה את השוני והייחוד של התקופה האחרונה שחיוונו בה אינפלציה משמעותית, אשר גררה ירידות שערים גם בנכסים הנחשבים בטוחים כמו אגרות חוב.
סביר להניח שאם יתחדש מהלך הירידות, נתחיל לראות שינוי במגמה הנ”ל, ונתחיל לראות את קופות הגמל המיועדות לחוסכים מעל גיל 60, מתפקדות טוב יותר מקופות הגמל המיועדות לחוסכים יותר צעירים.



ענף קופות הגמל להשקעה, נהנה גם הוא ממהלך עליות השערים שחווינו בחודש יולי.
בחישוב תשואה מצטברת בשנה האחרונה במסלול הכללי, ממשיכה להוביל הראל גמל להשקעה כללי עם תשואה חיובית של 2.42%.
אנליסט קופת גמל להשקעה כללי, נמצאת במקום השני עם תשואה מצטברת בשנה האחרונה של 0.73%, כשאחריה נמצאות כל המתחרות הרלוונטיות מדווחות על תשואה שנתית שלילית.
בחישוב תשואה מצטברת לתקופה ארוכה של חמש שנים, ממשיכה להוביל קופת הגמל להשקעה של אנליסט אם תשואה מצטברת של כ- 31.8%.



הראל גמל להשקעה מניות, היא קופת הגמל להשקעה המנייתית היחידה עם תשואה חיובית מצטברת בשנה האחרונה.
קופת הגמל להשקעה המנייתית של הראל, אשר הרוויחה לחוסכים שלה ב-12 החודשים האחרונים כ- 1.3%, נמצאת במקום הראשון בחישוב תשואה שנה אחורה.
אולם, בחישוב תשואה בחמש השנים האחרונות ממשיכה להוביל בפער גדול על כל המתחרים, קופת הגמל אנליסט קופת גמל להשקעה מניות, עם תשואה מצטברת של כמעט 69%.



בענף פוליסות החיסכון במסלול הכללי, ממשיכה להוביל הראל מסלול כללי עם תשואה מצטברת שנה אחורה של 2.4%, כשאחריה בהפרש זעום נמצאת חברת הביטוח “כלל” עם תשואה מצטברת של 2.37%.
בחישוב תשואה מצטברת בחמש השנים האחרונות, ממשיכה להוביל הפניקס מסלול השקעה כללי של חברת הביטוח הפניקס עם תשואה מצטברת של 39%.


אם נרחיב את הפוקוס לכל קבוצת פוליסות החיסכון במסלול הכללי, נגלה שגם כאן התשואה הממוצעת של פוליסות  החיסכון הכלליות בירידות של חודש יוני היתה 2.28%-, ולעומתה התשואה הממוצעת בעליות של יולי היתה גבוהה יותר ועמדה על 3.04%.


מיי גמל.נט, מפעיל גם מנוע חכם להשוואת תשואות קרנות פנסיה.
היחיד בישראל שמפריד עבורכם את המסלולים השונים, ומאפשר לכם לעשות השוואה נכונה, בין הקרנות השונות בהתאם לפרופיל הסיכון, לגיל החוסך, ולגובה ההפקדה לקרן.
רוצים לדעת מה עשתה קרן הפנסיה שלכם? היכנסו לדף קרנות הפנסיה, של מיי גמל נט.


 


גם בקרנות הפנסיה, ממוצע התשואות החיוביות בחודש יולי, כיסה על התשואות השליליות של חודש יוני.
אלטשולר שחם גם בפנסיה הגדיל את הפער השלילי מול מתחריו.
אלטשולר שחם פנסיה מקיפה מסלול לבני 50 ומטה, ירדה בחודש יוני ב 2.07% יותר מממוצע קרנות הפנסיה בקבוצת הגיל שלה.
בחודש יולי עלתה קרן הפנסיה של אלטשולר שחם מעל ההממוצע ב- 1.56% בלבד.



קרנות פנסיה חשוב להשוות לטווח ארוך.
בהשוואה לטווח ארוך של חמש שנים, אין חברה אחת שתופסת את שלושת המקומות הראשונים.

הפניקס תופסת את המקום הראשון בקרנות הפנסיה המיועדות לחוסכים מתחת גיל 50, איילון תופסת את המקום הראשון בין קרנות הפנסיה המיועדות לחוסכים בגלאי 50-60, ו-כלל תופסת את המקום הראשון בין קרנות הפנסיה המיועדות לחוסכים מעל גיל 60.



חודש יוני 2022, היה החודש הגרוע ביותר למדדי המניות,
מאז פרצה בסערה הקורונה לחיינו במרץ 2020, וחודש יולי, היה החודש הטוב ביותר.
מה יקרה באוגוסט?

אם תצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, אנחנו נדאג שתישארו מעודכנים.



אהבתם את המאמר? הוא עזר לכם? שתפו אותו בפייסבוק, כדי שגם החברים שלכם יכירו אותו.
יש לכם עוד שאלות? אתם חושבים שיש מה לשפר?
שתפו אותנו בתגובה או במייל. בשביל זה יש את מיי גמל.נט .


איך תיגמר שנת 2022? עליות או ירידות? אף אחד לא באמת יודע…
אבל אם אתם חושבים שזאת הזדמנות טובה לממש רווחים, ולהעביר את הכסף לאפיקים פחות מסוכנים, אנחנו מפנים אתכם למאמר שפירסמנו בעבר: איך להגן על הכסף שלכם מפני הפסדים.


לקריאה נוספת:

מה הם הכללים החשובים בהשוואה נכונה של קרן השתלמות?

איך בוחרים קרן השתלמות?

מה עדיף, קרן פנסיה ביטוח מנהלים או קופת גמל?

חיסכון לילדים, איך ואיפה כדאי לחסוך לילדים שלנו.

היתרונות של קופת גמל להשקעה


נתוני התשואות והאחזקות המוצגים באתר מיי גמל.נט, מקורם במאגרי המידע הממשלתיים השונים של משרד האוצר ו- רשות שוק ההון, בפרט אתרי גמלנט, ביטוח נט, ו- פנסיה נט, הנגישים לציבור.


מחשבה 1 על “עדכון יולי: עליות חזקות אחרי ירידות חזקות ביוני. בחישוב שני החודשים, הרווחתם או הפסדתם?”

כתיבת תגובה