מה עשתה קרן ההשתלמות, קופת הגמל, פוליסת החיסכון, וקופת הגמל להשקעה שלך, במארס-אפריל הסוערים?

שלום לכולם,
מרץ-אפריל 2020 היו חודשים סוערים, ומלאי תנודות בשוק ההון.
מנהלי ההשקעות שהורידו סיכונים לפני המפולת של אמצע מארס, חסכו הרבה כסף לעמיתים שלהם, ומנהלי ההשקעות אשר הגדילו סיכונים לתוך הירידות בחודש מארס, הרוויחו הרבה כסף לעמיתים שלהם בעליות של חודש אפריל.
בסיכום שני החודשים, ניתן לראות כבר באופן יחסי, מי מנהלי ההשקעות אשר הגיעו יחסית מוכנים למשבר, ומי ניהל את כספי החוסכים שלו בצורה המיטבית, במהלך הסערה הכי גדולה שפקדה את שוק ההון מאז המשבר של שנת 2008.

נקדים ונאמר כי בממוצע-גס, חודש אפריל קיזז כחצי מהירידות וההפסדים שחווינו בחודש מארס “האדום”.
בחודש אפריל רשמו קופות הגמל ו-קרנות ההשתלמות באפיק הכללי, תשואות חיוביות של כ 4.5% עד 5%+, זאת לעומת תשואות שליליות של 8.5%- עד 10%- בחודש מארס.

קרן ההשתלמות המצטיינת באפיק הכללי היא קרן ההשתלמות מור השתלמות כללי של בית ההשקעות “מור”.

קרן ההשתלמות מור השתלמות כללי רשמה תשואה חיובית של 0.89% מתחילת השנה, ותשואה של 5.26% באפריל, לעומת 5.45%- במארס.
במקום השני, נמצאת קרן ההשתלמות ילין לפידות השתלמות מסלול כללי עם תשואה שלילית מתחילת השנה של 5.13%-, ותשואה חיובית של 5.66% באפריל, לעומת 8.77%- בחודש מארס.
במקום השלישי, נמצאת קרן ההשתלמות אלטשולר שחם השתלמות כללי עם תשואה שלילית מתחילת השנה של 5.41%-, ותשואה של 4.8% באפריל, לעומת 8.58%- בחודש מארס.

חשוב לנו להיות הוגנים ולומר: למרות הפער הגדול בין קרן ההשתלמות של בית ההשקעות מור לבין האחרות, חשוב לזכור שמדובר בקרן השתלמות קטנה של כמה מאות מליונים, היכולה בגלל היקף הנכסים הנמוך יחסית שלה לנצל הזדמנויות ולרכוש הגנות או לחילופין לרכוש נכסים מסוכנים במחיר “הזדמנותי”, וליצר תשואה לחוסכים שלה שקרן השתלמות של כמעט 14.5 מיליארד ש”ח כמו זו של ילין לפידות, או קרן ההשתלמות של אלטשולר-שחם המנהל נכסים בשווי 38.6 מיליארד ש”ח, יתקשו להשיג.

השוואת תשואות של קרנות השתלמות חשוב לעשות גם לטווח זמן ארוך.
אם נבדוק את התשואות שהרוויחו קרנות ההשתלמות באפיק הכללי, בחמש השנים האחרונות, נמצא במקום הראשון את בית ההשקעות אלטשולר-שחם, עם קרן ההשתלמות אלטשולר שחם השתלמות כללי, אשר הרוויחה לחוסכים שלה תשואה מצטברת של 19.82%.
במקום השני נמצא את בית ההשקעות ילין-לפידות עם קרן ההשתלמות ילין לפידות השתלמות מסלול כללי אשר הרוויחה לחוסכים שלה תשואה מצטברת של 17.22%.
ובמקום השלישי נמצא את בית ההשקעות “אנליסט” עם קרן ההשתלמות אנליסט השתלמות כללי, שר הרוויחה לחוסכים שלה תשואה מצטברת של 16.97%.

מבין קרנות ההשתלמות המתמחות בהשקעה מניות, יש לנו שתי מצטיינות:

במקום הראשון נמצאת קרן ההשתלמות אנליסט השתלמות מניות של בית ההשקעות אנליסט שהשיגה תשואה מרשימה של 1.96% שנה אחורה, ונמצאת במקום הראשון בתשואה, גם בשלוש השנים האחרונות וגם בחמש שנים האחרונות (!). מתחילת השנה רשמה קרן ההשתלמות תשואה שלילית של 9.75%-, ובאפריל רשמה תשואה חיובית של 11.63% לעומת 14.67%- במארס.

במקום השני, נמצאת קרן ההשתלמות אקסלנס השתלמות פאסיבי-מדדי מניות, המשקיעה במדדי מניות מובילים. קרן ההשתלמות נמצאת במקום השני בתשואה שנה אחרונה, עם תשואה שלילית של 0.14%-.
קרן ההשתלמות אקסלנס השתלמות פאסיבי-מדדי מניות, נמצאת במקום השני בתשואה לשלוש שנים, ובמקום השלישי בתשואה לחמש שנים מבין קרנות ההשתלמות המתמחות בהשקעה במניות.
בחודש אפריל רשמה קרן ההשתלמות אקסלנס השתלמות פאסיבי-מדדי מניות, תשואה חיובית של 10.36%, לעומת תשואה שלילית של 10.05%- בחודש מארס (!).

בענף קופות הגמל, מוביל בית ההשקעות “מור” מתחילת השנה ובחישוב התשואות שנה אחורה.

קופות הגמל המותאמות לגיל החוסך של בית ההשקעות מור, מובילות בכל שלושת קבוצות הגיל, בהתאם לכללי המודל החכ”מ (הצ’יליאני), שהפעילה יו”ר רשות שוק ההון הקודמת, הגברת דורית סלינגר בתחילת 2016.
קופות הגמל (הקטנות והחדשות יחסית) של בית ההשקעות מור, יודעות לנצל את “יתרון הקוטן”, ובמהלכים חכמים ויעילים, כובשות את המקומות הראשונים בשלושת קבוצות הגיל.

בתקופה תנודתית כזו, ניתן לראות ההבדלים בתשואות בין שלושת קבוצות הגיל השונות, בהתאם לסיכון המוגבר או החסר אשר הם היו יישמו בהצלחה במסגרת המודל החכ”מ.
ואכן אם ננטרל לרגע את קופות הגמל הקטנות והצעירות יחסית של בית ההשקעות “מור”, נוכל לראות בבירור שבתקופה של ירידות שערים ותשואות שליליות, קופות הגמל של החוסכים בני ה- 60+ מתפקדות בצורה הרבה יותר טובה מקופות הגמל של החוסכים בני גיל עד 50, אשר פחות רגישים להפסדים בטווח הקצר בגלל אופק הזמן הארוך יחסית עד שיצאו לגמלאות.

בענף פוליסות החיסכון, המצטיינת של השנה (בינתיים) באפיק הכללי, היא פוליסת החיסכון של חברת הביטוח הכשרה.

פוליסת החיסכון הכשרה חברה לביטוח בע”מ-כללי היא פוליסת החיסון המובילה בתשואה שנה אחורה, עם תשואה חיובית של 3.11%. מתחילת השנה רשמה פוליסת החיסכון הכשרה חברה לביטוח בע”מ-כללי, תשואה שלילית של 3.44%- (עדיין תשואה טובה יחסית לממוצע).
בחודש אפריל עלתה פוליסת החיסכון הכשרה חברה לביטוח בע”מ-כללי ב- 3.71%, לעומת ירידה של 6.08%- בחודש מארס.
השוואת תשואות של פוליסות חיסכון (בדיוק כמו קופות גמל, קרנות השתלמות, וקופות גמל להשקעה), חשוב לעשות גם לטווח זמן ארוך ולא רק לטווח קצר.
בטווח זמן ארוך של חמש שנים, נמצאת במקום הראשון פוליסת החיסכון הפניקס מסלול השקעה כללי עם תשואה מצטברת של 19.27%. מתחילת השנה רשמה פוליסת החיסכון הפניקס מסלול השקעה כללי תשואה שלילית של 6.84%-, באפריל היא הרוויחה 5.17%, ובמארס “האדום” היא הפסידה 9.18%-. שנה אחורה נמצאת פוליסת החיסכון הפניקס מסלול השקעה כללי במקום החמישי, עם תשורה שלילית של 0.7%-.

כעת נותר לנו לבדוק מה קרה בחודשים מארס-אפריל, בענף קופות הגמל להשקעה.
קופת גמל להשקעה, היא מוצר חיסכון חדש שנכנס לשוק בשנת 2016.
כל אזרח בישראל, בכל גיל, יכול להפקיד לקופת גמל להשקעה עד 70,000 ₪ בשנה.
הכסף נזיל ופנוי למשיכה בכל זמן, וללא תשלום קנס.
המטרה של הקמת קופות גמל להשקעה, היתה לתת לציבור אפשרות נוספת לחסוך ולהשקיע במוצר חיסכון נזיל החשוף לשוק ההון (לעומת קופות גמל רגילות שנזילות רק בגיל פרישה), ולהוות אלטרנטיבה נוספת לפיקדונות, לתוכניות החיסכון שמציעים הבנקים (בריביות מאוד נמוכות), לקרנות הנאמנות, לניהול תיקי השקעות, ולפוליסות החיסכון.

בענף קופות הגמל להשקעה במסלול הכללי מוביל שוב בית ההשקעות “מור” עם מור קופות גמל להשקעה כללי.

שוב מצליח בית ההשקעות מור, לנצל את “יתרון הקוטן”, ובמהלכים חכמים ויעילים, מצליח להביא למשקיעים בקופת הגמל להשקעה (הקטנה והיחסית צעירה) שלו, תשואה חיובית של 0.82% מתחילת שנה ותשואה של 11.39% שנה אחורה, והיא בפער חיובי גדול מאוד מול המתחרים.
לענף קופות הגמל להשקעה אין עדיין חמש שנים, לכן נערוך כאן השוואת תשואות של 3 שנים.

בטווח זמן של 3 שנים, קופת הגמל להשקעה המובילה במקום הראשון את טבלת התשואות של האפיק הכללי, היא אלטשולר שחם חיסכון פלוס כללי של בית ההשקעות אלטשולר-שחם, עם תשואה מצטברת 3 שנים של 12.1%, תשואה חיובית של 0.09% שנה אחורה, תשואה שלילת של 5.67%- מתחילת השנה, ותשואה חיובית של 4.96% באפריל, לעומת תשואה שלילית של 8.9%- במארס.

במקום השני
נמצאת אנליסט קופת גמל להשקעה כללי, של בית ההשקעות אנליסט עם תשואה מצטברת 3 שנים של 11.62%, תשואה חיובית של 1.65% שנה אחורה, תשואה שלילת של 4.46%- מתחילת השנה, ותשואה חיובית של 5.91% באפריל, לעומת תשואה שלילית של 8.22%- במארס.

במקום השלישי
נמצאת ילין לפידות קופת גמל להשקעה מסלול כללי, של בית ההשקעות ילין-לפידות, עם תשואה מצטברת 3 שנים של 10.65%, תשואה חיובית של 0.6% שנה אחורה, תשואה שלילת של 5.02%- מתחילת השנה, ותשואה חיובית של 6% באפריל, לעומת תשואה שלילית של 8.99%- במארס “האדום”.


איך תיגמר שנת 2020? עליות או ירידות? אנחנו באמת לא יודעים…
אבל אם אתם חושבים שזאת הזדמנות טובה לממש רווחים ולהעביר את הכסף לאפיקים פחות מסוכנים, אנחנו מפנים אתכם למאמר שפירסמנו בעבר: איך להגן על הכסף שלכם מפני הפסדים.



מיי גמל נט, מזמין אתכם להיכנס ולראות בעצמכם מי קרנות ההשתלמות, קופות הגמל ופוליסות החיסכון המוצלחות, בכל האפיקים השונים ובכל הטווחים, והכל מסודר בטבלאות ברורות ופשוטות.

הצטרפו ל– “אזור האישישל מיי גמל נט, ותוכלו לקבל התראה ישירות למייל כאשר יעודכנו התשואות החודשיות של קופת הגמל, קרן ההשתלמות, קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון ותוכנית חיסכון לכל ילד שלכם.


לפני כל שינוי או החלטה משמעותית בנוגע לכספי החיסכון שלכם, אנחנו במיי גמל נט תמיד ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך- היועץ הפנסיוני שלכם.
זה תמיד ללא התחייבות, וברוב מכריע של המקרים, גם ללא עלות לחוסך.

השאירו פרטים, ומשווק פנסיוני או סוכן ביטוח מורשה, יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית המותאמת לכם באופן אישי. הכל ללא התחייבות וללא עלות מצדכם:




    צוות מיי גמל נט ימשיך לעקוב אחרי השינויים הנוגעים לחיסכון הפנסיוני שלכם, ויעדכן אתכם במידת הצורך.

    מיי גמל נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”.
    גם אם אין לכם מומחיות פיננסית, היכנסו למיי גמל נט ותוכלו בקלות לראות מה עשה הכסף שלכם.


    אהבתם את המאמר? הוא עזר לכם? שתפו אותו בפייסבוק, כדי שגם החברים שלכם יכירו אותו.
    יש לכם עוד שאלות? אתם חושבים שיש מה לשפר?
    שתפו אותנו בתגובה או במייל. בשביל זה יש את מיי גמל נט .


    לקריאה נוספת:

    מה הם הכללים החשובים בהשוואה נכונה של קרן השתלמות?

    איך בוחרים קרן השתלמות?

    מה עדיף, קרן פנסיה ביטוח מנהלים או קופת גמל?

    חיסכון לילדים, איך ואיפה כדאי לחסוך לילדים שלנו.

    היתרונות של קופת גמל להשקעה


     


    כתיבת תגובה