איך השפיעה הקורונה על הכספים שחסכתם בקרנות ההשתלמות, קופות הגמל, ופוליסות החיסכון?

שנת 2020, היא ללא ספק: שנת הקורונה.
בזמן שהוירוס מתפשט מקצה אחד של העולם ועד לקצה השני, הוא זורע אובדן והרס כלכלי.
פיטורין נרחבים, ריחוק חברתי, הפסקת הטיסות, וכמובן החולי והמוות, זיעזעו את הכלכלות ואת שוקי ההון.
נתב"גהחזרה לסוג של שגרה במדינות המערביות, והסיוע שמגישות הממשלות והבנקים המרכזיים לכלכלות בעולם, הצליחו להחזיר את הצבע הירוק לשוק ההון, שמאותת לנו שהרע כבר מאחורינו, ומסמן לנו שהוא צופה מסלול ברור של חזרה עתידית לשגרה ולצמיחה כלכלית.
במובן זה, המשיך חודש מאי את המגמה החיובית שאפיינה את חודש אפריל.

קרנות ההשתלמות, ו-קופות הגמל להשקעה באפיק הכללי,  הרוויחו במהלך חודש מאי כ- 1.5% בממוצע, זאת בהמשך לתשואה חיובית ממוצעת של כ- 4.5%-5% בחודש אפריל, ותשואה שלילית ממוצעת של כ- 8.5%-9.5% בחודש “מארס האדום”.

מתחילת השנה, קרן ההשתלמות המצטיינת באפיק הכללי היא עדיין קרן ההשתלמות מור השתלמות כללי של בית ההשקעות מור.

בית ההשקעות מור, ידע לנצל את היתרונות  של קרן השתלמות קטנה יחסית, ובעזרת מספר עסקאות מאוד מוצלחות (ולעיתים לא-סחירות), הצליח להשיג עבור החוסכים שלו תשואה חיובית של 2.62% מתחילת השנה, ותשואה מצטברת 12 חודשים אחורה של 14.13%!

במקום השני נמצאת קרן ההשתלמות אלטשולר שחם השתלמות כללי עם תשואה שלילית מתחילת שנה של 3.88%-, ובמקום השלישי נמצאת קרן ההשתלמות ילין לפידות השתלמות מסלול כללי עם תשואה שלילית של 4.01%- מתחילת שנה.

קרן ההשתלמות היחידה במסלול הכללי, עם תשואה חיובית מתחילת שנה היא קרן ההשתלמות של בית ההשקעות מור.

מבין קרנות ההשתלמות המתמחות בהשקעה במניות יש רק קרן השתלמות אחת, עם תשואה חיובית מתחילת שנה:
קרן ההשתלמות מור השתלמות מניות, אשר הרוויחה לחוסכים שלה 1%.

במקום השני נמצאת קרן ההשתלמות אקסלנס השתלמות פאסיבי-מדדי מניות, עם תשואה שלילית של 3.48%- מתחילת שנה, ובמקום השלישי קרן ההשתלמות אנליסט השתלמות מניות, עם תשואה שלילית של 6.56%- מתחילת השנה.

לא קשה לנחש שהחשיפה למדד הנאסד”ק, שהיה המרוויח הגדול ממשבר הקורונה, היא שתרמה את ההשפעה החיובית המשמעותית ביותר, על תשואת קרן ההשתלמות הפאסיבית של בית ההשקעות אקסלנס, המשקיעה בנכסים הצמודים למדדי מניות מובילים בארץ ובעולם.

בענף קופות הגמל, בכל שלושת מסלולי ההשקעה המותאמים לגיל החוסכים אשר הוקמו במסגרת המודל החכ”מ, יש מנצח אחד בתקופת הקורונה: בית ההשקעות מור.
מתחילת השנה מוביל בית ההשקעות מור, בכל שלושת קבוצות הגיל.

בקבוצת הגיל של קופות גמל לחוסכים עד גיל 50, מובילה קופת הגמל אלפא מור תגמולים מדרגות עד 50 עם תשואה חיובית מתחילת שנה של 1.92%, ותשואה חיובית מצטברת של 16% ב-12 החודשים האחרונים.

מבין כל קופות הגמל המותאמות לחוסכים עד גיל 50, קופת הגמל של בית ההשקעות מור היא היחידה עם תשואה חיובית מתחילת השנה.

בקבוצת הגיל המותאמת לחוסכים בני הגילאים 50-60, מובילה קופת הגמל אלפא מור תגמולים מדרגות 50-60 עם תשואה חיובית של 2.79% מתחילת שנה, ותשואה חיובית מצטברת של 15.19% ב- 12 החודשים האחרונים.

גם מבין כל קופות הגמל המותאמות לחוסכים בין הגילאים 50-60, קופת הגמל של בית ההשקעות מור היא היחידה עם תשואה חיובית מתחילת השנה.

 

בקבוצת הגיל הותיקה ביותר, זו המותאמת לחוסכים מעל גיל 60, הקרובים לגיל פרישה, מובילה קופת הגמל אלפא מור תגמולים מדרגות 60 ומעלה עם תשואה חיובית של 2.27% מתחילת שנה, ותשואה חיובית מצטברת של 10.85% ב- 12 החודשים האחרונים.

גם מבין כל קופות הגמל המותאמות לחוסכים בני 60 ומעלה, קופת הגמל של בית ההשקעות מור היא היחידה עם תשואה חיובית מתחילת השנה.

בתקופת הקורנה, המנצחת מבין פוליסות החיסכון באפיק הכללי, היא חברת הביטוח הכשרה.
פוליסת החיסכון הכשרה חברה לביטוח-כללי, ירדה מתחילת שנה 2.49%- בלבד.

במקום השני נמצאת פוליסת החיסכון של הכשרה- המנוהלת באמצעות מיטב דש, שירדה מתחילת השנה 2.9%-, ובמקום השלישי נמצאת פוליסת החיסכון של הכשרה המנוהלת באמצעות אלטשולר-שחם שירדה מתחילת השנה 4.11%-.

מבין פוליסות החיסכון המתמחות בהשקעה במניות, מובילה בתקופת הקורונה פוליסת החיסכון הקטנה של הכשרה המנוהלת באמצעות מיטב דש.
פוליסת החיסכון המנהלת כ- 66 מיליון ש”ח בלבד ירדה מתחילת שנה 4.56%- בלבד, וב-12 החודשים האחרונים היא מובילה בפער משמעותי את טבלת התשואות, אם תשואה חיובית מצטברת של 9.56%.

קופת הגמל להשקעה היחידה שהשיגה תשואה חיובית באפיק הכללי בתקופת הקרונה, היא מור קופת גמל להשקעה של בית השקעות מור.
קופת הגמל להשקעה של בית ההשקעות מור, רשמה מתחילת השנה תשואה חיובית של 1.92%, והיא מובילה בפער גדול גם את טבלת התשואות ב-12 החודשים האחרונים עם תשואה מצטברת של 11.84%.

גם מבין קופות הגמל להשקעה המתמחות בהשקעה במניות, מובילה מור קופות גמל להשקעה מניות, של בית ההשקעות מור.

קופת הגמל להשקעה המנייתית של מור, הפסידה מתחילת שנה 0.48%- בלבד, וב-12 החודשים האחרונים היא מובילה את טבלת התשואות עם תשואה חיובית מצטברת של 26.09%.

גם הפעם חשוב לנו להיות הוגנים ולומר: למרות הפער הגדול בין קרנות ההשתלמות וקופות הגמל המצטיינות של תקופת הקורונה של בית ההשקעות מור, חשוב לזכור שמדובר בקרנות השתלמות וקופות גמל קטנות יחסית של כמה מאות מליונים, היכולות בגלל היקף הנכסים הנמוך יחסית שלהן לקחת יותר סיכונים, לנצל הזדמנויות, וליצר תשואה לחוסכים שלה שקרן השתלמות המנהלת עשרות מיליארדים כמו קרן ההשתלמות של ילין לפידות, או קרן ההשתלמות של אלטשולר-שחם, יתקשו להשיג.
האם בית ההשקעות מור, יוכל להתמיד ולשמור על מקומו הראשון גם בטווח הארוך ולא רק בימי הקורונה?    ימים יגידו. בינתיים הוא עושה לחוסכים אצלו תשואות יפות מאד.

אנחנו תמיד מזכירים לכם שתשואות קרנות השתלמות וקופות גמל חשוב להשוות גם בטווח זמן ארוך של 3-5 שנים.
היכנסו לדף הראשי של מיי גמל נט או לדפים המיוחדים שהכנו עבורכם להשוואת קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, קופות גמל להשקעה, פוליסות חיסכון ותוכנית חיסכון לכל ילד, ותוכלו לראות מי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות המצטיינות בכל טווחי הזמן, ובכל אפיקי ההשקעה.

צוות מיי גמל נט, מבקש לאחל לכם בריאות טובה, והצלחה בהשקעות.


איך תיגמר שנת 2020? עליות או ירידות? אנחנו באמת לא יודעים…
אבל אם אתם חושבים שזאת הזדמנות טובה לממש רווחים ולהעביר את הכסף לאפיקים פחות מסוכנים, אנחנו מפנים אתכם למאמר שפירסמנו בעבר: איך להגן על הכסף שלכם מפני הפסדים.



מיי גמל נט, מזמין אתכם להיכנס ולראות בעצמכם מי קרנות ההשתלמות, קופות הגמל ופוליסות החיסכון המוצלחות, בכל האפיקים השונים ובכל הטווחים, והכל מסודר בטבלאות ברורות ופשוטות.

הצטרפו ל– “אזור האישישל מיי גמל נט, ותוכלו לקבל התראה ישירות למייל כאשר יעודכנו התשואות החודשיות של קופת הגמל, קרן ההשתלמות, קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון ותוכנית חיסכון לכל ילד שלכם.


לפני כל שינוי או החלטה משמעותית בנוגע לכספי החיסכון שלכם, אנחנו במיי גמל נט תמיד ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך- היועץ הפנסיוני שלכם.
זה תמיד ללא התחייבות, וברוב מכריע של המקרים, גם ללא עלות לחוסך.

השאירו פרטים, ומשווק פנסיוני או סוכן ביטוח מורשה, יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית המותאמת לכם באופן אישי. הכל ללא התחייבות וללא עלות מצדכם:




    צוות מיי גמל נט ימשיך לעקוב אחרי השינויים הנוגעים לחיסכון הפנסיוני שלכם, ויעדכן אתכם במידת הצורך.

    מיי גמל נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”.
    גם אם אין לכם מומחיות פיננסית, היכנסו למיי גמל נט ותוכלו בקלות לראות מה עשה הכסף שלכם.


    אהבתם את המאמר? הוא עזר לכם? שתפו אותו בפייסבוק, כדי שגם החברים שלכם יכירו אותו.
    יש לכם עוד שאלות? אתם חושבים שיש מה לשפר?
    שתפו אותנו בתגובה או במייל. בשביל זה יש את מיי גמל נט .


    לקריאה נוספת:

    מה הם הכללים החשובים בהשוואה נכונה של קרן השתלמות?

    איך בוחרים קרן השתלמות?

    מה עדיף, קרן פנסיה ביטוח מנהלים או קופת גמל?

    חיסכון לילדים, איך ואיפה כדאי לחסוך לילדים שלנו.

    היתרונות של קופת גמל להשקעה


     


    כתיבת תגובה