עדכון אוקטובר: מי ידע לזהות את גל העליות בשוק, והרוויח לחוסכים שלו הרבה כסף?

חודש אוקטובר, המשיך את מגמת העליות בשוק ההון בישראל.
מדדי המניות והאג”ח הצמוד למדד, המשיכו לרשום עליות שערים, בעוד האג”ח השקלי המשיך לרדת, בעקבות התגברות האינפלציה.
מדד ת”א 125 עלה באוקטובר בכ- 3.65%, ומדד הבנקים המשיך לבלוט למעלה עם עלייה חודשית של 7.77%, והשלים עליה של כמעט 52% מתחילת השנה!

גם במדדי המניות בחו”ל, אוקטובר היה חודש של עליות.
מדד ה- S&P500 עלה בכ- 6.91%, ומדד הנאסד”ק100 עלה בכ- 7.9%.
שני המדדים המובילים החזירו את הירידות של חודש ספטמבר, ויותר.
מתחילת השנה, עלו שני המדדים המובילים בכ- 22.5%-23%.
גם בחו”ל וגם בישראל, בלטו לטובה באוקטובר מדדי חברות הנפט והגז (בעקבות עלית מחירי האנרגיה), ומדדי חברות האנרגיה הירוקה (בעקבות ועידת האקלים העולמית).

קרנות ההשתלמות באפיק הכללי, רשמו עליות חדות באוקטובר.
הפערים בין הקרנות המובילות באפיק הכללי, אינם גבוהים, ושוב החודש אנחנו רואים גופים חדשים שלוקחים את ההובלה ותופסים לראשונה את המקומות הראשונים בתשואה.

קרנות השתלמות כללי תשואה שנה בחישוב תשואה חודשית, נמצאת בחודש אוקטובר במקום הראשון, אנליסט השתלמות כללי, עם תשואה של 2.87%.
במקום השני באוקטובר נמצאת ילין לפידות קרן השתלמות מסלול כללי, עם תשואה של 2.85%.

אנליסט השתלמות כללי, ממשיכה לטפס בטבלת התשואות בחישוב תשואה מצטברת ב- 12 החודשים האחרונים, והיא נמצאת כבר במקום השלישי עם תשואה מצטברת של 20.46%, אחרי מיטב דש השתלמות כללי שנמצאת במקום השני עם תשואה מצטברת של 20.99%, ואחרי כלל השתלמות כללי, שנמצאת במקום הראשון, עם תשואה מצטברת של 21.56% בשנה האחרונה.

רק כדי לתת לכם תמונה מהימנה: בחמש השנים האחרונות הרוויחו קרנות ההשתלמות המצטיינות כ- 9% בשנה ממוצעת. בשנה האחרונה הרוויחו קרנות ההשתלמות המצטיינות כ- 25%, פי 2.75!

אוקטובר, היה חודש טוב מאוד, למי שהשקיע במניות.
קרנות השתלמות מניות תשואה חמש שניםמבין קרנות ההשתלמות המתמחות בהשקעה במניות, תפסו את המקום הראשון בתשואה חודשית באוקטובר, קרן ההשתלמות מיטב דש השתלמות מניות ו- אנליסט השתלמות מניות, עם תשואה חודשית של 5.3%-5.29%.
אחריהן במקום השלישי, נמצאת ילין לפידות קרן השתלמות מסלול מניות, עם תשואה חודשית של 5.26%.
את המקום הראשון בחישוב תשואה מצטברת בשנה האחרונה, תופסת לראשונה בתקופה האחרונה, קרן ההשתלמות הפניקס השתלמות מניות, עם תשואה מצטברת של 41.9%.

אנחנו במיי גמל.נט, מעודדים אתכם להשוות תשואות גם לטווח ארוך.
בחישוב תשואה מצטברת ב-3 וב-5 השנים האחרונות, ממשיכה להוביל קרן ההשתלמות אנליסט השתלמות מניות, ובפער של מעל 15% מהמקום השני!

קופת גמל מניות תשואה חמש שניםגם בענף קופות הגמל המנייתיות באוקטובר, תפסו קופות הגמל של אנליסט ו-ילין לפידות את המקומות הראשונים עם תשואות חודשיות של 5.32% ו- 5.3% בהתאמה.

גם כאן ממשיך להוביל בית ההשקעות אנליסט, עם קופת הגמל המנייתית שלו אנליסט גמל מניות את טבלת התשואות ל- 3-5 שנים, הפעם בפער של כ- 20%!

קופת גמל להשקעה כללי תשואה 3 שנים‎‎בענף קופות הגמל להשקעה, במסלול הכללי תפסה את המקום הראשון בחישוב תשואה חודשית באוקטובר, לראשונה אחרי הרבה זמן, ילין לפידות קופת גמל להשקעה מסלול כללי , עם תשואה חודשית של 2.79%.
בחישוב תשואה מצטברת בשנה האחרונה, ממשיכה להוביל הראל גמל להשקעה כללי עם תשואה מצטברת של 19.85%, ובחישוב תשואה מצטברת בשלוש השנים האחרונות, ממשיכה להוביל אנליסט קופת גמל להשקעה כללי, עם תשואה מצטברת של 30.43%.

בענף פוליסות החיסכון, בחודש אוקטובר, חזר לראשונה אחרי הרבה מאוד זמן בית ההשקעות אלטשולר-שחם, לתפוס את המקום הראשון בתשואה חודשית עם פוליסת החיסכון הכשרה-בסט אינווסט-אלטשולר שחם-כללי שבניהולו, ורשם תשואה חודשית של 2.68%, באוקטובר.פוליסות חיסכון כללי תשואה חמש שנים‎‎
להזכירכם, בית ההשקעות אלטשולר-שחם, נמצא בתקופה לא טובה, התדרדר לתחתית טבלת התשואות בחישוב תשואה מצטברת בשנה האחרונה, וירד למקומות 5-6 בחישוב תשואה מצטברת ב 3-5 שנים האחרונות, וזו הפעם הראשונה בתקופה האחרונה, שהוא מצליח להתברג למקומות הראשונים בתשואה החודשית.

פוליסת החיסכון המצטיינת בענף הכללי היא הפניקס מסלול השקעה כללי, המובילה לראשונה את טבלת התשואות בחישוב תשואה מצטברת בכל שלושת התקופות הרלוונטיות: שנה (22.43%), שלוש שנים (33.13%) וחמש שנים (80.41%)!

קרנות הפנסיה, משקיעות חלק גדול מהנכסים שלהן ב-“אגח מיועדות” (המעניקות תשואה קבועה של כ- 0.4% לחודש+הצמדה למדד), רשמו בחודש של עליות כמו אוקטובר, גם עליות שערים משמעותיות.

קרן פנסיה תשואה חמש שניםקרן הפנסיה אלטשולר שחם פנסיה מקיפה מסלול לבני 50 ומטה שהשיגה את התשואה החודשית הגבוהה ביותר, במסלול המותאם לחוסכים עד גיל 50 (מסלול המחזיק כמות מניות גבוהה יחסית למסלולים המותאמים לחוסכים יותר מבוגרים),  השיגה באוקטובר תשואה של 3.4%.
קרן הפנסיה של אלטשולר שחם, למרות שנה אחרונה מאוד לא טובה, ממשיכה להוביל בתשואה המצטברת בחמש השנים האחרונות עם תשואה מצטברת של 58.7%, ובפער של כ- 4.2% על איילון מיטב מקיפה מסלול לבני 50 ומטה, שנמצאת במקום השני.

מיי גמל.נט מפעיל מנוע חכם להשוואת תשואות קרנות פנסיה.
היחיד בישראל שמפריד עבורכם את המסלולים השונים, ומאפשר לכם לעשות השוואה נכונה, בין הקרנות השונות בהתאם לפרופיל הסיכון, לגיל החוסך, ולגובה ההפקדה לקרן.
רוצים לדעת מה עשתה קרן הפנסיה שלכם? היכנסו לדף קרנות הפנסיה, של מיי גמל נט.


אחרי הירידות של חודש ספטמבר, חודש אוקטובר הניב רווחים גדולים למשקיעים בשוק הגמל והחיסכון. באוקובר ראינו לראשונה אחרי תקופה ארוכה, גופים כמו אנליסט, ילין לפידות ואלטשולר-שחם, תופסים את המקומות הראשונים בתשואה החודשית.

בעדכון התשואות הקרוב נעדכן מה עשה הכסף שלכם בנובמבר.


מי יהיו בסוף המרוויחים והמפסידים של שנת 2021? 
אין לנו מושג, אבל אם תצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, אנחנו מבטיחים לעדכן אתכם.


מיי גמל נט, מזמין אתכם להיכנס ולראות בעצמכם מי קרנות ההשתלמות, קרנות הפנסיה, קופות הגמל, ופוליסות החיסכון המוצלחות, בכל האפיקים השונים ובכל הטווחים, והכל מסודר בטבלאות ברורות ופשוטות.

הצטרפו ל– “אזור האישישל מיי גמל נט, ותוכלו לקבל התראה ישירות למייל כאשר יעודכנו התשואות החודשיות של קופת הגמל, קרן ההשתלמות, קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון, קרנות פנסיה, ותוכנית חיסכון לכל ילד שלכם.


אנחנו במיי גמל.נט תמיד ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך- היועץ הפנסיוני שלכם, זה תמיד ללא התחייבות, וברוב מכריע של המקרים, גם ללא עלות לחוסך.

השאירו פרטים, ומשווק פנסיוני או סוכן ביטוח מורשה, יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית המותאמת לכם באופן אישי. הכל ללא התחייבות וללא עלות מצדכם:




    הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, ונוכל לעדכן אתכם בכל מה שחדש ומשפיע על קרן ההשתלמות, פוליסת החיסכון, קרן הפנסיה, וקופת הגמל שלכם.


    צוות מיי גמל נט ימשיך לעקוב אחרי השינויים הנוגעים לחיסכון הפנסיוני שלכם, ויעדכן אתכם במידת הצורך.

    מיי גמל.נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, קרנות פנסיה, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”.
    גם אם אין לכם מומחיות פיננסית, היכנסו למיי גמל.נט ותוכלו בקלות לראות מה עשה הכסף שלכם.


    אהבתם את המאמר? הוא עזר לכם? שתפו אותו בפייסבוק, כדי שגם החברים שלכם יכירו אותו.
    יש לכם עוד שאלות? אתם חושבים שיש מה לשפר?
    שתפו אותנו בתגובה או במייל. בשביל זה יש את מיי גמל.נט .


    היכנסו לדף הראשי של מיי גמלנט או לדפים המיוחדים שהכנו עבורכם להשוואת קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, קרנות פנסיה, קופות גמל להשקעה, פוליסות חיסכון, קרנות פנסיה, ותוכנית חיסכון לכל ילד, ותוכלו לראות מי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות המצטיינות בכל טווחי הזמן, ובכל אפיקי ההשקעה.צוות מיי גמל נט, מבקש לאחל לכם בריאות טובה, והצלחה בהשקעות.


    איך תיגמר שנת 2021? עליות או ירידות? אף אחד לא באמת יודע…
    אבל אם אתם חושבים שזאת הזדמנות טובה לממש רווחים, ולהעביר את הכסף לאפיקים פחות מסוכנים, אנחנו מפנים אתכם למאמר שפירסמנו בעבר: איך להגן על הכסף שלכם מפני הפסדים.


    לקריאה נוספת:

    מה הם הכללים החשובים בהשוואה נכונה של קרן השתלמות?

    איך בוחרים קרן השתלמות?

    מה עדיף, קרן פנסיה ביטוח מנהלים או קופת גמל?

    חיסכון לילדים, איך ואיפה כדאי לחסוך לילדים שלנו.

    היתרונות של קופת גמל להשקעה


    כתיבת תגובה