סיכום שנה: 2021 – שנת שיא בשוק ההון.

שנת 2021 היתה שנה שהניבה רווחים אדירים למשקיעים במניות.
מדד ת”א 125 עלה בשנת 2021 ב- 31.15%,  מדד הבנקים עלה ב 67.9%,
ומדד הנדל”ן רשם עליה של כ-53.4% בשנת 2021.
בארה”ב, מדד ה- S&P500 עלה בשנת 2021 בכ- 26.9%, ומדד הנאסד”ק100 עלה ב- 26.6%.

שנת 2021, הייתה שנה נוספת של עליות, לאחר 2019 ו- 2020, אשר גם בהן רשמו מדדי המניות  עליות משמעותיות ברציפות.
אולי בגלל זה היא תפסה את חלק מהגופים המנהלים את קרנות ההשתלמות וקופות הגמל “בהפתעה”, ורבים מהם רשמו תשואות נמוכות מהתשואות שרשמו המדדים המובילים ב- 2021.

בענף קרנות ההשתלמות של האפיק ה-“כללי”, תופסת את המקום הראשון בטבלת התשואות קרן ההשתלמות אנליסט השתלמות כללי, של בית ההשקעות אנליסט, שהציגה למשקיעים שלה בשנת 2021, תשואה מצטברת של 15.63%.קרן השתלמות כללי 2021‎‎
במקום השני נמצאת קרן ההשתלמות מיטב דש השתלמות כללי, של בית ההשקעוות מיטב-דש, עם תשואה מצטברת של 15.38%, בשנת 2021.

ממוצע התשואות של קרנות ההשתלמות באפיק הכללי, עומד להערכתינו בשנת 2021 על כ- 14.2% (לעומת ממוצע רב שנתי של 6%-7%). 

בית ההשקעות אלטשולר-שחם, התדרדר לתחתית טבלת התשואות גם השנה.
אלטשולר שחם השתלמות כללי, עדיין ממשיכה לשמור על המקום הראשון, בחישוב תשואה מצטברת לטווח ארוך של חמש שנים, עם תשואה מצטברת של 45.9%. אחריה במקום השני, ובפער מאוד קטן נמצאת הפניקס עם קרן ההשתלמות: הפניקס השתלמות כללי עם תשואה של 45.84%.
בית ההשקעות אלטשולר-שחם, שהיה המגייס הגדול של השנים האחרונות בשוק ההון, לאור התשואות הנמוכות שהציג בשנתיים האחרונות, חווה השנה ניוד של כספים לבתי ההשקעות האחרים.
המובילים בהעברות של כספים מבתי השקעות אחרים בשנת 2021, היו בתי ההשקעות מור, ו- מיטב דש.

קרן השתלמות מניות 2021‎‎בענף קרנות ההשתלמות המתמחות בהשקעה במניות, השיגה קרן ההשתלמות ילין לפידות קרן השתלמות מסלול מניות, של בית ההשקעות ילין-לפידות את התשואה הגבוהה ביותר השנה: 26.64%.
אחריה במקום השני אנליסט השתלמות מניות, עם תשואה של 26.18%.
בחישוב תשואה מצטברת בחמש השנים האחרונות, נמצאת אנליסט השתלמות מניות, עם תשואה מצטברת פנומנלית של כ- 104.3%, כשאחריה נמצאת במקום השני (ובפער גדול של כמעט 20%), ילין לפידות קרן השתלמות מסלול מניות עם תשואה של 84.55%.

בענף קופות הגמל המותאמות לגיל החוסך, היתה שנת 2021 שנה מצויינת לשלושת קבוצות הגיל (עד 50, 50-60, ומעל גיל 60).גמל עד 50 שנה 2021‎‎
בענף קופות הגמל לחוסכים עד גיל 50, תפסה אנליסט גמל – מסלול לבני 50 ומטה, את המקום הראשון עם תשואה של כ- 17.3%.
בענף קופות הגמל לחוסכים בין הגילאים 50-60, תפסה מיטב דש גמל לבני 50-60, את המקום הראשון עם תשואה של כ- 15.9%.
גם בענף קופות הגמל לחוסכים מעל גיל 60, תפסה מיטב דש את המקום הראשון עם תשואה של כ- 11.4% בקופת הגמל מיטב דש גמל לבני 60 ומעלה.

ככל שקבוצת הגיל של החוסכים צעירה יותר, כך אחוז המניות של קופת הגמל המותאמת לגיל- גבוה יותר.
כפי שניתן לראות בטבלת התשואות: בשנת 2021, ככל שהיה לך יותר מניות- התשואה שלך גבוהה יותר.

בענף קופות הגמל להשקעה במסלול הכללי, נמצאת במקום הראשון בחישוב תשואה מצטברת בשנת 2021, הראל גמל להשקעה כללי.גמל להשקעה כללי 2021‎‎
לאחר שנים ארוכות, בהן לא ראינו את קופות הגמל של הראל כובשות את פסגת טבלת התשואות, מצליחה קופת הגמל של השקעה, להציג תשואה גבוהה של 15.4% בשנת 2021, כשאחריה במקום השני (ובפער משמעותי), אנליסט קופת גמל להשקעה כללי, עם תשואה שנתית מצטברת של כ- 14%.
בחישוב תשואה מצטברת בטווח ארוך של 5 שנים, ממשיכה להוביל אנליסט קופת גמל להשקעה כללי, עם תשואה מצטברת של כ- 44.8%, כאשר הראל גמל להשקעה כללי, נמצאת במקום הרביעי עם תשואה מצטברת של כ- 40.5%.

פוליסות חיסכון כללי 2021‎‎בענף פוליסות החיסכון במסלול הכללי, נמצאת במקום הראשון בשנת 2021, פוליסת החיסכון הפניקס מסלול השקעה כללי, של חברת הביטוח הפניקס, עם תשואה מצטברת של 15.33%.
אחריה במקום השני נמצאת פוליסת החיסכון הראל מסלול כללי, עם תשואה מצטברת של כ- 14.5%.
בחישוב תשואה מצטברת בטווח ארוך של חמש שנים, ממשיכה להוביל פוליסת החיסכון הפניקס מסלול השקעה כללי, עם תשואה מצטברת של כ- 52%, כשאחריה במקום השני כלל חברה לביטוח בע”מ כללי, עם תשואה מצטברת של 47.2%.

פוליסות חיסכון מניות‎‎ תשואה 2021מבין פוליסות החיסכון המתמחות בהשקעה במניות, נמצאת המקום הראשון הכשרה חברה לביטוח בע”מ – בסט אינווסט – ילין לפידות -מניות עם תשואה מצטברת בשנת 2021 של 25.95%, כשאחריה במקום השני והשלישי: הכשרה חברה לביטוח -מנוהל באמצעות מיטב דש ניהול תיקים- מניות ו- הפניקס מסלול השקעה מתמחה מניות, עם תשואות של כ- 25.6% ו- 25.1%, בהתאמה.

בחישוב תשואה מצטברת בחמש השנים האחרונות, נמצאת במקום הראשון (ובפער גדול) הכשרה חברה לביטוח -מנוהל באמצעות מיטב דש ניהול תיקים- מניות, עם תשואה מצטברת של כ- 95%, כאשר במקום השני נמצאת הפניקס מסלול השקעה מתמחה מניות, עם תשואה מצטברת של כ- 82.3%.

קרנות הפנסיה, כמו קופות הגמל, מפעילות מודל המתאים את גיל החוסך, לאחוז החשיפה שלו לנכסים שנחשבים מסוכנים, כגון: מניות.
קרן פנסיה היא בהגדרה מכשיר להשקעה לטווח ארוך, לכן נבחן כאן את תשואות קרן הפנסיה לטווח של חמש שנים.
בטווח של חמש שנים, אין גוף שהצליח לכבוש את הפסגה בכל שלושת קבוצות הגיל (עד 50, 50-60, ומעל גיל 60).
פנסיה 50 ומטה 5 שנים 2021‎‎מבין קרנות הפנסיה לחוסכים עד גיל 50, תופסת אלטשולר שחם פנסיה מקיפה מסלול לבני 50 ומטה, את המקום הראשון עם תשואה מצטברת של כ- 57.8%.
מבין קרנות הפנסיה לחוסכים בין הגילאים 50-60, תפסה איילון מיטב מקיפה 50-60, את המקום הראשון עם תשואה של כ- 50.8%.
מבין קרנות הפנסיה לחוסכים מעל גיל 60, תפסה כלל פנסיה לבני 60 ומעלה את המקום הראשון, עם תשואה של 37.45%, כשאחריה במקום השני (בפער קטן): הפניקס פנסיה מקיפה – מסלול לבני 60 ומעלה, עם תשואה מצטברת של 37.16%.

מיי גמל.נט, מפעיל מנוע חכם להשוואת תשואות קרנות פנסיה.
היחיד בישראל שמפריד עבורכם את המסלולים השונים, ומאפשר לכם לעשות השוואה נכונה, בין הקרנות השונות בהתאם לפרופיל הסיכון, לגיל החוסך, ולגובה ההפקדה לקרן.
רוצים לדעת מה עשתה קרן הפנסיה שלכם? היכנסו לדף קרנות הפנסיה, של מיי גמל נט.


מי יהיו בסוף המרוויחים והמפסידים של שנת 2022? 
אין לנו מושג, אבל אם תצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, אנחנו מבטיחים לעדכן אתכם.


מיי גמל נט, מזמין אתכם להיכנס ולראות בעצמכם מי קרנות ההשתלמות, קרנות הפנסיה, קופות הגמל, ופוליסות החיסכון המוצלחות, בכל האפיקים השונים ובכל הטווחים, והכל מסודר בטבלאות ברורות ופשוטות.

הצטרפו ל– “אזור האישישל מיי גמל נט, ותוכלו לקבל התראה ישירות למייל כאשר יעודכנו התשואות החודשיות של קופת הגמל, קרן ההשתלמות, קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון, קרנות פנסיה, ותוכנית חיסכון לכל ילד שלכם.


אנחנו במיי גמל.נט תמיד ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך- היועץ הפנסיוני שלכם, זה תמיד ללא התחייבות, וברוב מכריע של המקרים, גם ללא עלות לחוסך.

השאירו פרטים, ומשווק פנסיוני או סוכן ביטוח מורשה, יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית המותאמת לכם באופן אישי. הכל ללא התחייבות וללא עלות מצדכם:




    הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, ונוכל לעדכן אתכם בכל מה שחדש ומשפיע על קרן ההשתלמות, פוליסת החיסכון, קרן הפנסיה, וקופת הגמל שלכם.


    צוות מיי גמל נט ימשיך לעקוב אחרי השינויים הנוגעים לחיסכון הפנסיוני שלכם, ויעדכן אתכם במידת הצורך.

    מיי גמל.נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, קרנות פנסיה, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”.
    גם אם אין לכם מומחיות פיננסית, היכנסו למיי גמל.נט ותוכלו בקלות לראות מה עשה הכסף שלכם.


    אהבתם את המאמר? הוא עזר לכם? שתפו אותו בפייסבוק, כדי שגם החברים שלכם יכירו אותו.
    יש לכם עוד שאלות? אתם חושבים שיש מה לשפר?
    שתפו אותנו בתגובה או במייל. בשביל זה יש את מיי גמל.נט .


    היכנסו לדף הראשי של מיי גמלנט או לדפים המיוחדים שהכנו עבורכם להשוואת קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, קרנות פנסיה, קופות גמל להשקעה, פוליסות חיסכון, קרנות פנסיה, ותוכנית חיסכון לכל ילד, ותוכלו לראות מי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות המצטיינות בכל טווחי הזמן, ובכל אפיקי ההשקעה.צוות מיי גמל נט, מבקש לאחל לכם בריאות טובה, והצלחה בהשקעות.


    איך תיגמר שנת 2021? עליות או ירידות? אף אחד לא באמת יודע…
    אבל אם אתם חושבים שזאת הזדמנות טובה לממש רווחים, ולהעביר את הכסף לאפיקים פחות מסוכנים, אנחנו מפנים אתכם למאמר שפירסמנו בעבר: איך להגן על הכסף שלכם מפני הפסדים.


    לקריאה נוספת:

    מה הם הכללים החשובים בהשוואה נכונה של קרן השתלמות?

    איך בוחרים קרן השתלמות?

    מה עדיף, קרן פנסיה ביטוח מנהלים או קופת גמל?

    חיסכון לילדים, איך ואיפה כדאי לחסוך לילדים שלנו.

    היתרונות של קופת גמל להשקעה


    כתיבת תגובה