פסגות קופות גמל, קרנות השתלמות, קופות גמל להשקעה, ופוליסות חיסכון

עדכון:
באוקטובר 2021, השלים בית ההשקעות אלטשולר-שחם את רכישת פעילות ניהול נכסי הגמל וההשתלמות שניהל בית ההשקעות פסגות, ומיזג אותם לתוך קופות והקרנות שבניהול בית ההשקעות אלטשולר-שחם.
כיום מנהל בית ההשקעות אלטשולר שחם את כספי הגמל וההשתלמות שהיו בניהול פסגות.

פעילות ניהול התיקים וקרנות הנאמנות, נמכרו לקבוצה בראשות היזם רני צים.

 

פסגות, הוא אחד מבתי ההשקעות הוותיקים והגדולים בישראל.
הוא מנהל כ- 170 מיליארד ₪, השייכים לכמעט מיליון לקוחות בקופות גמל, קרנות השתלמות, קופות גמל להשקעה, תוכנית “חסכון לכל ילד”, קרנות פנסיה, קרנות נאמנות, וניהול תיקי השקעות.
לוגו פסגות

ריכזנו עבורכם את כל קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, קופות גמל להשקעה, ופוליסות החיסכון של  פסגות בטבלה אחת, כדי שתוכלו בקלות להשוות ולראות אם פסגות הוא המקום שבו אתם רוצים השקיע את כספי קופת הגמל או קרן ההשתלמות שלכם.

בלחיצת כפתור אחת על שם קופת הגמל או קרן ההשתלמות של פסגות, המופיעים בטבלה המצורפת, תוכלו להגיע ישירות לדף השוואה של קופת הגמל או קרן ההשתלמות ולראות כמה היא הרוויחה, מה דמי הניהול שהיא גובה, מה פרופיל הסיכון של קרן ההשתלמות או קופת הגמל שבחרתם ועוד.

כל הנתונים באתר מיי גמל נט מוצגים בהשוואה לקרנות השתלמות וקופות גמל של המתחרים המובילים בשוק, המנוהלות באותו פרופיל סיכון, ובאותו אפיק השקעות מרכזי.

היכנסו לקישורים המופיעים בטבלה ובדקו כמה הרוויחה קרן ההשתלמות, פוליסת החיסכון או קופת הגמל להשקעה של פסגות.

קרנות השתלמות פסגות

שם קרן השתלמות מספר קרן השתלמות פרופיל סיכון אפיק השקעות מרכזי
פסגות שיא השתלמות כללי 396 בינוני קרן השתלמות המפזרת את עיקר השקעותיה בין מניות, אג”ח קונצרני ואג”ח ממשלתי לפי שיקול דעת מנהלי הקרן.
פסגות שיא השתלמות מניות 612 גבוה קרן השתלמות המשקיעה בעיקר במניות. לפחות 75% מהנכסים יושקעו במניות.
פסגות שיא השתלמות אג”ח 610 נמוך קרן השתלמות המשקיעה בעיקר באגרות חוב (אג”ח), ללא חשיפה למניות או מדדי מניות.
פסגות שיא השתלמות אגח עד 10% מניות 1424 בינוני קרן השתלמות המשקיעה בעיקר באגרות חוב (אג”ח), החשיפה למניות או מדדי מניות לא תעלה על 10% מסך נכסי קרן ההשתלמות
פסגות שיא השתלמות הלכה 2018 בינוני קרן השתלמות אשר מדיניות ההשקעות שלה קיבלה הכשר הלכתי/ היתר עיסקא.
פסגות שיא השתלמות אג”ח ממשלת ישראל 1429 נמוך קרן השתלמות המשקיעה בעיקר באג”ח ממשלתי. לפחות 75% מהנכסים יושקעו באגרות חוב ממשלתיות ומק”מ. אין השקעה במניות.
פסגות שיא השתלמות כספי 611 נמוך קרן השתלמות המשקיעה בעיקר בקרן כספית ללא מניות בעלת מח”מ מקסימלי של 90 יום. כל הכספים יושקעו במזומנים, פיקדונות שקליים לא צמודים, נע”מים, מק”מ או אג”ח לא צמודות.
פסגות שיא השתלמות חו”ל 2244 בינוני קרן השתלמות המשקיעה לפחות 75% מנכסיה בנכסים בחו”ל ו/או בניירות ערך, נגזרים, פיקדונות והלוואות צמודים למט”ח או נסחרים במט”ח, בארץ ובחו”ל.
פסגות שיא השתלמות ישראל 1183 בינוני נכסי המסלול של קרן ההשתלמות יהיו חשופים לנכסים שהונפקו בישראל, בשיעור חשיפה שלא יפחת מ- 75% ולא יעלה על 120% מנכסי המסלול
פסגות שיא השתלמות פאסיבי-כללי 1059 בינוני נכסי המסלול של קרן ההשתלמות יושקעו בנכסים הצמודים למדדי אג”ח ומניות.
פסגות השתלמות בניהול אישי 1515 ניהול חשבון השקעות אישי לכל עמית בנפרד, ע”י העמית או ע”י מנהל תיקים מוסמך (IRA.

קופות גמל פסגות

שם קופת הגמל מספר קופת הגמל פרופיל סיכון אפיק השקעות מרכזי
פסגות גדיש לבני 50 ומטה 9889 בינוני קופת גמל המפזרת השקעותיה בין מניות, אג”ח קונצרני ואג”ח ממשלתי לפי שיקול דעת מנהלי קופת הגמל, וברמת סיכון גבוהה יחסית לשני המסלולים האחרים המותאמים לגיל החוסך.
פסגות גדיש לבני 50-60 9890 בינוני קופת גמל המפזרת השקעותיה בין מניות, אג”ח קונצרני ואג”ח ממשלתי לפי שיקול דעת מנהלי קופת הגמל, וברמת סיכון בינונית יחסית לשני המסלולים האחרים המותאמים לגיל החוסך
פסגות גדיש לבני 60 ומעלה 9891 בינוני קופת גמל המפזרת השקעותיה בין מניות, אג”ח קונצרני ואג”ח ממשלתי לפי שיקול דעת מנהלי קופת הגמל, וברמת סיכון נמוכה יחסית לשני המסלולים האחרים המותאמים לגיל החוסך.
פסגות גדיש אג”ח 1332 נמוך קופת גמל המשקיעה בעיקר באגרות חוב (אג”ח), ללא חשיפה למניות או מדדי מניות.
פסגות גדיש אגח עד 10% מניות 1331 בינוני קופת גמל המשקיעה בעיקר אגרות חוב (אג”ח), החשיפה למניות או מדדי מניות לא תעלה על 10% מסך נכסי קופת הגמל.
פסגות גדיש מניות 1330 גבוה קופת גמל המשקיעה בעיקר מניות בארץ ובחו”ל.
פסגות גדיש אג”ח ממשלת ישראל 1431 נמוך קופת גמל המשקיעה בעיקר באג”ח שהונפק ע”י מדינת ישראל.  לפחות 75% מהנכסים יושקעו באגרות חוב ממשלתיות ומק”מ. אין השקעה במניות.
פסגות גדיש כספי 1333 נמוך קופת גמל המשקיעה בעיקר בפקדונות בבנקים אג”ח ממשלתי קצר או מק”מ שהנפיק בנק ישראל בטווח פדיון קצר מאד של עד 3 חודשים.
פסגות גדיש אגח עד 20% מניות 270 בינוני קופת גמל המשקיעה בעיקר באגרות חוב (אג”ח), החשיפה למניות או מדדי מניות לא תעלה על 20% מסך נכסי קופת הגמל.
פסגות גדיש אגח צמוד מדד 835 נמוך קופת גמל המשקיעה בעיקר באג”ח הצמוד למדד המחירים לצרכן. לפחות 75% מהנכסים יושקעו באג”ח צמודות למדד.
פסגות גדיש הלכה 2017 בינוני קופת תגמולים/פיצויים כללית אשר מדיניות ההשקעות שלה קיבלה הכשר הלכתי/ היתר עיסקא.
פסגות גדיש חו”ל 205 בינוני קופת גמל המשקיעה לפחות 50% מהנכסים יושקעו בניירות ערך צמודי מט”ח ו/או נסחרי מט”ח בארץ ובחו”ל, בנגזרים, בפיקדונות ובהלוואות צמודים למט”ח או נסחרים במט”ח.
פסגות גדיש פאסיבי- מדדי מניות 989 גבוה קופת הגמל תשקיע את נכסי המסלול בשיעור שלא יפחת מ- 75% ולא יעלה על 100%, יושקעו במדדי מניות.
פסגות גמל בניהול אישי 1514 ניהול חשבון השקעות אישי לכל עמית בנפרד, ע”י העמית או ע”י מנהל תיקים מוסמך (IRA)

קופות גמל להשקעה פסגות

שם קופת הגמל מספר קופת הגמל פרופיל סיכון אפיק השקעות מרכזי
פסגות גמל להשקעה כללי 7810 בינוני קופת גמל להשקעה המפזרת את עיקר השקעותיה בין מניות, אג”ח קונצרני ואג”ח ממשלתי לפי שיקול דעת מנהלי הקופה.
פסגות גמל להשקעה אג”ח 7812 נמוך קופת גמל להשקעה המשקיעה באג”ח. ללא השקעה במניות. נכסי המסלול יהיו חשופים לנכסים הבאים: אג”ח, ני”ע מסחריים, הלוואות שאינן סחירות, אג”ח להמרה ופקדונות, בארץ ובחו”ל, בשיעור חשיפה שלא יפחת מ-75% ולא יעלה על 120% מנכסי המסלול. יתרת הנכסים תושקע בכפוף להוראות הדין, ובכפוף לשיקול דעתה של ועדת ההשקעות.​
פסגות גמל להשקעה אג”ח עד 10% מניות 7814 נמוך קופת גמל להשקעה המשקיעה בעיקר באגרות חוב (אג”ח), החשיפה למניות או מדדי מניות לא תעלה על 10% מסך נכסי קופת הגמל.
פסגות גמל להשקעה מניות 7811 גבוה קופת גמל להשקעה המשקיעה בעיקר במניות בארץ ובחו”ל.
פסגות גמל להשקעה חו”ל 7813 בינוני קופת גמל להשקעה המשקיעה בעיקר בני”ע ונכסים פיננסים הנסחרים בחו”ל או צמודים למטבע חוץ.
פסגות גמל להשקעה אג”ח קונצרני 7815 נמוך קופת גמל להשקעה המשקיעה בעיקר אג”ח קונצרני (אג”ח שהנפיקו חברות עסקיות).

קופות גמל להשקעה פסגות- תוכנית “חסכון לכל ילד”

שם קופת הגמל מספר קופת הגמל פרופיל סיכון אפיק השקעות מרכזי
פסגות חיסכון לילד – חוסכים המעדיפים סיכון מוגבר 11382 גבוה קופת הגמל תפזר השקעותיה בין מניות, אג”ח קונצרני ואג”ח ממשלתי לפי שיקול דעת מנהלי קופת הגמל, וברמת סיכון גבוהה יחסית לשני המסלולים האחרים.
פסגות חיסכון לילד – חוסכים המעדיפים סיכון בינוני 11381 בינוני קופת הגמל תפזר השקעותיה בין מניות, אג”ח קונצרני ואג”ח ממשלתי לפי שיקול דעת מנהלי קופת הגמל, וברמת סיכון בינונית יחסית לשני המסלולים האחרים.
פסגות חיסכון לילד – חוסכים המעדיפים סיכון מועט 11380 נמוך קופת הגמל תפזר השקעותיה בין מניות, אג”ח קונצרני ואג”ח ממשלתי לפי שיקול דעת מנהלי קופת הגמל, וברמת סיכון נמוכה יחסית לשני המסלולים האחרים.
פסגות חיסכון לילד – הלכה 11383 בינוני קופת גמל אשר מדיניות ההשקעות שלה קיבלה הכשר הלכתי/ היתר עיסקא.

קופה מרכזית לפיצויים פסגות (למעסיקים)

שם קופה מרכזית לפיצויים מספר קופת הגמל פרופיל סיכון אפיק השקעות מרכזי
פסגות עתיד גמל מרכזית כללי 1912 בינוני הקופה המרכזית לפיצויים תפזר את עיקר השקעותיה בין מניות, אג”ח קונצרני ואג”ח ממשלתי לפי שיקול דעת מנהלי הקופה.
פסגות עתיד גמל מרכזית אג”ח 1309 נמוך אגרות חוב (אג”ח), ללא חשיפה למניות או מדדי מניות.
פסגות שיא פיצויים עד 10% מניות 845 נמוך אגרות חוב (אג”ח), החשיפה למניות או מדדי מניות לא תעלה על 10% מסך נכסי הקופה.
פסגות שיא פיצויים כספית 839 נמוך כל הנכסים יושקעו במזומנים, פיקדונות שקליים לא צמודים, ניירות ערך מסחריים, מק”מ או אגרות חוב לא צמודות ובלבד שמשך החיים הממוצע של כלל הנכסים המושקעים במסלול לא יעלה בכל עת על 90 ימים.
פסגות פיצויים אג”ח 1225 נמוך אג”ח. ללא השקעה במניות.
פסגות פיצויים כללי 237 בינוני קופה מרכזית לפיצויים המפזרת את עיקר השקעותיה בין מניות, אג”ח קונצרני ואג”ח ממשלתי לפי שיקול דעת מנהלי הקופה.
פסגות שיא פיצויים כללי 150 בינוני הקופה המרכזית לפיצויים תפזר את עיקר השקעותיה בין מניות, אג”ח קונצרני ואג”ח ממשלתי לפי שיקול דעת מנהלי הקופה.
פסגות שיא פיצויים מניות 844 גבוה מניות. לפחות 50% מהנכסים יושקעו במניות בנגזרים של מניות ומדדי מניות בארץ ובחו”ל.
פסגות שיא פיצויים מדדית ללא מניות 842 נמוך אג”ח הצמוד למדד המחירים לצרכן. לפחות 75% מנכסיי המסלול יושקעו באגרות חוב צמודות למדד ולפחות 50% באגרות חוב ממשלתיות. אין השקעה במניות או ניירות ערך המירים למניות.
פסגות שיא פיצויים שקלית ללא מניות 840 נמוך אג”ח אשר אינו צמוד למדד המחירים לצרכן. לפחות 95% מנכסיי המסלול יושקעו בפיקדונות שקליים, מק”מ או אג”ח שאינן צמודות למדד. אין השקעה במניות.
פסגות פיצויים בטא 1223 גבוה שיעור ההשקעה במניות גבוה יחסית לקופות פיצויים כלליות.
פסגות מסלולית לפיצויים 616 מרכזית לפיצויים – רב מסלולית

מידע נוסף על בית ההשקעות פסגות:

בית ההשקעות הוקם במקור בשנת בשנת 1963 ע”י בנק לאומי, ועסק בנהיול תיקי השקעות ללקוחות וארגונים תחת השם: “אופק ניירות ערך והשקעות”.
בהמשך, בשנת 1989 הקים בנק לאומי את חברת קרנות הנאמנות שלו וקרא לה: “פסגות”.
בשנת 2003 איחד בנק לאומי את חברת קרנות הנאמנות שלו “פסגות”, עם חברת ניהול התיקים “אופק”, וקרא לה: “פסגות-אופק”.

במסגרת רפורמת-בכר, אשר אלצה את הבנקים למכור את אחזקותיהם בחברות המנהלות קרנות נאמנות וניהול תיקים, נמכרה בשנת 2005 “פסגות-אופק” לקרן ההשקעות האמריקאית YORK תמורת 1.35 מיליארד ש”ח. היקף הנכסים המנוהל של פסגות היה אז כ- 28 מיליארד ש”ח.

קרן YORK שרדה עם פסגות את המשבר של 2008, רכשה את קופות הגמל גדיש מפועלים, את קרנות הנאמנות וקופות הגמל של “פריזמה”, הקימה פעילות פנסיה, ובשנת 2012 נמכרה לקרן ההשקעות “אייפקס-ישראל” תמורת 3.25 מיליארד ש”ח, כאשר היא מנהלת נכסים בשווי 120 מיליארד ש”ח.

בשנת 2014 נכנסה פסגות לעסקי הביטוח והקימה את “פסגות חברה לביטוח”, אשר התמקדה במכירת ביטוחי חיים ופוליסות חיסכון.
היקף פעילות הביטוח לא צמחה משמעותית, ולאחר כ- 4 שנים נמכרה הפעילות אשר כללה היקף פוליסות של כ- 700 מיליון ש”ח, לחברת הביטוח איילון תמורת כ- 30.2 מיליון ש”ח.
כיום, עדיין מנהלת פסגות פוליסות חיסכון המופעלים ע”י חברת הביטוח איילון.

כיום מנוהל בית ההשקעות פסגות ע”י המנכ”ל ראובן קפלן, ומנהלת ההשקעות הראשית היא גת מגידו.
משרדי פסגות נמצאים ב-“בית פסגות”, רוטשילד 3 תל-אביב.

החל משנת 2015, מפרסם משרד האוצר את מדד איכות השירות של קופות הגמל וקרנות ההשתלמות.
משרד האוצר עורך סקר מקיף הכולל את לקוחות כל החברות בישראל, המנהלות קופות גמל וקרנות השתלמות.
המדד מפורסם פעם בשנה, וכולל שלוש תחומים עיקריים:
סקר שביעות רצון ומידת המלצה (70% מהמשקל), מספר התלונות המוצדקות שהגיעו למפקח על הביטוח והחיסכון נגד החברה (20% מהמשקל), וזמן ההמתנה במענה הקולי (10% מהמשקל).
שלושת התחומים הללו משוקללים לציון אחד הקובע את דירוג החברה במדד איכות השירות.

משרד האוצר מחלק איכות השירות של כל חברות הגמל וההשתלמות לשלוש קבוצות:
שליש עליון (ירוק), שליש אמצעי (צהוב) ושליש תחתון (אדום), ומפרסם גם את ההתקדמות (או התדרדרות) שעברה החברה במהלך השנה האחרונה.

בשנת 2018, דורגה פסגות בתחתית של מדד איכות השירות של ענף הגמל וההשתלמות, וקיבלה את הציון המשוקלל 64.
הנהלת פסגות ציינה בתגובה לתוצאות הלא מחמיאות, כי במהלך 2018 התנהל בחברה סכסוך עבודה בין ההנהלה והעובדים ואף היו שביתות תכופות.
לאחר שסכסוך העבודה נפתר, טוענים בפסגות, השתפר גם השירות לציבור הלקוחות האופן משמעותי.


כל הנתונים באתר מיי גמל נט מוצגים בהשוואה לקרנות השתלמות וקופות גמל של המתחרים המובילים בשוק, המנוהלות באותו פרופיל סיכון, ובאותו אפיק השקעות מרכזי.


חברות הביטוח ובתי ההשקעות מציעים כיום בנוסף לקרנות השתלמות, מוצרי חיסכון מתקדמים נוספים, הכוללים הטבות מס:
קופות גמל להשקעה, ופוליסות חיסכון.

השאירו פרטים ומשווק פנסיוני בעל רשיון יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית המותאמת אישית עבורכם, והסבר מפורט, פשוט ומובן, ללא התחייבות וללא עלות.


    קופת גמל להשקעהפוליסת חיסכון



    הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, ונוכל לעדכן אתכם בכל מה שחדש ומשפיע על קרן ההשתלמות, פוליסת החיסכון, קרן הפנסיה, וקופת הגמל שלכם.


    מיי גמל נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, השוואת תשואות קרנות פנסיה, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”.
    גם אם אין לכם מומחיות פיננסית, היכנסו למיי גמל נט ותוכלו בקלות לראות מה עשה הכסף שלכם.

    הצטרפו ל– “אזור האישי של מיי גמל נט, ותוכלו לקבל התראה ישירות למייל כאשר יעודכנו התשואות החודשיות של קופת הגמל, קרן ההשתלמות, קופת גמל להשקעה,  פוליסת חיסכון, קרנות פנסיה, ותוכנית חיסכון לכל ילד שלכם.


    אהבתם את המאמר? הוא עזר לכם? שתפו אותו בפייסבוק, כדי שגם החברים שלכם יכירו אותו.
    יש לכם עוד שאלות? אתם חושבים שיש מה לשפר?
    שתפו אותנו בתגובה או במייל. בשביל זה יש את מיי גמל נט .


     למידע נוסף:

    אלטשולר-שחם, השוואת קופות גמל וקרנות השתלמות

    מה עדיף, קרן פנסיה ביטוח מנהלים או קופת גמל?

    חיסכון לילדים, איך ואיפה כדאי לחסוך לילדים שלנו.


    הבהרה: המאמר נכתב על ידי מערכת אתר מיי גמל נט כשרות לגולשים. במידע עלולות ליפול טעויות, ועשויים לחול בו שינויי חוק ושינויים אחרים. המידע והנתונים במאמר אינם מהווים המלצה לביצוע פעולה כלשהי בכל סוג נכס, כולל בקופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות, פוליסות חיסכון או כל חיסכון או נייר ערך אחר, ואין לראות בהם תחליף לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני המתחשב בנתונים ובצרכים הייחודיים של כל אדם, והכל בכפוף לתנאי השימוש של האתר.


    נתוני התשואות והאחזקות המוצגים באתר מיי גמל.נט, מקורם במאגרי המידע הממשלתיים השונים של משרד האוצר ו- רשות שוק ההון, בפרט אתרי גמלנט, ביטוח נט, ו- פנסיה נט, הנגישים לציבור.