עדכון נובמבר: מי הרוויח בגדול מהעליות בשוק המניות הישראלי?

חודש נובמבר, המשיך את מגמת העליות בשוק ההון בישראל.
בעולם, לעומת זאת, התמונה היתה פחות חיובית.
מדד ת”א 125 עלה בנובמבר בכ- 1.46% (24.7% מתחילת השנה), שוב בהובלת מדד הבנקים שעלה בכ- 2.76% (56.4% מתחילת השנה), מדד הת”א 90 עלה בכ-2.8% בנובמבר והשלים עליה של 28.14% מתחילת השנה.
ירידת מחירי הסחורות בעולם והתפרצות וירוס האומיקרון, הורידו את שערי אגרות החוב הצמודות למדד המחירים לצרכן, בארץ ובעולם.
אגרות החוב השקליות עלו בנובמבר, ואגרות החוב הצמודות ירדו, בניגוד למגמה שאפיינה אותם בשנה האחרונה.
בארה”ב, מדד ה- S&P500 ירד בנובמבר בכ- 0.7% (22.7% מתחילת השנה), ומדד הנאסד”ק100 עלה בכ- 1.86% (25.8% מתחילת השנה).
מדד הראסל 2000 -מדד המניות הקטנות ( “קטנות”, יחסית לארה”ב) ירד ב- 4.2%, מתחילת השנה, מדד הראסל עלה הרבה פחות (כ- 12%), מהמדדים המובילים.

באירופה, על רקע התפרצות מחודשת של מגפת הקורונה, ירד בנובמבר מדד מניות הסטוקס50 בכ- 4.3% (מסכם עליה של כ- 16.6% מתחילת השנה), ומדד הדאקס40 בכ- 3.75% (מסכם עליה של כ- 9.5% מתחילת השנה).

מי שהשקיע בשוק הישראלי, בפרט בשוק המניות, הרוויח בגדול בנובמבר, והביא תשואה גבוהה לחוסכים שלו מול המתחרים.

השתלמות כללי תשואה נובמבר‎‎מבין קרנות ההשתלמות במסלול הכללי, תפסה את המקום הראשון בנובמבר, קרן ההשתלמות מור השתלמות כללי, של בית ההשקעות מור, עם תשואה חודשית של 0.42%, כשאחריו במקום השני, אנליסט השתלמות כללי, עם תשואה חודשית של 0.31%.
את המקום הראשון בתשואה מצטברת בשנה האחרונה וגם בשלוש השנים האחרונות, תופסת מיטב דש השתלמות כללי, של בית ההשקעות מיטב-דש, עם תשואה מצטברת של 16.05% בשנה האחרונה, ו- 30.5% בשלוש השנים האחרונות.

בענף קרנות ההשתלמות המתמחות בהשקעה במניות, התמונה היתה שונה.
מאחר ושוק המניות בארץ עלה חזק, ושווקי המניות בחול ירדו משמעותית, רק שתי קרנות השתלמות הציגו בנובמבר תשואה חיובית:השתלמות מניות תשואה נובמבר
אנליסט השתלמות מניות, של בית ההשקעות אנליסט, שהשיגה בנובמבר תשואה של 0.68%, ו- מור השתלמות מניות, שהשיגה בנובמבר תשואה של 0.44%.
בחישוב תשואה מצטברת בחמש השנים האחרונות, ממשיכה להוביל את האפיק המתמחה במניות, אנליסט השתלמות מניות עם תשואה מצטברת של 99.15% (!), כשאחריה במקום השני ובפער גדול ילין לפידות קרן השתלמות מסלול מניות, עם תשואה מצטברת של 81.2%.

גמל מניות תשואה 5 שנים נובמבר 21‎‎גם בענף קופות הגמל המתמחות בהשקעה במניות, ממשיך להוביל בגדול בית ההשקעות אנליסט, אשר הגדיל בחודש נובמבר, את הפער על המתחרים.
בשלוש השנים האחרונות השיגה קופת הגמל המנייתית אנליסט גמל מניות, תשואה מצטברת של כ- 71.5%, ובחמש השנים האחרונות השיגה קופת הגמל המנייתית של אנליסט, תשואה מצטברת של מעל 100%, והיא מובילה על המקום השני בפער הגדול מ- 20% (!).

גם בענף קופות הגמל להשקעה, אנחנו מוצאים במקומות הראשונים בתשואות חודש נובמבר, את בית ההשקעות אנליסט.
גמל להשקעה תשואה כללי נובמבר21‎‎אנליסט קופת גמל להשקעה כללי השיגה בנובמבר, תשואה של 0.77%, הגבוהה באופן חריג לעומת שאר קופות הגמל להשקעה במסלול הכללי.
במקום השני בתשואה בחודש נובמבר נמצאת הראל גמל להשקעה כללי, עם תשואה של 0.39%.
בחישוב תשואה מצטברת בשלוש השנים האחרונות נמצאת במקום הראשון אנליסט קופת גמל להשקעה כללי, עם תשואה מצטברת של 31.43%, ובמקום השני נמצאת ילין לפידות קופת גמל להשקעה מסלול כללי, עם תשואה מצטברת של 28.33%.

גמל להשקעה תשואה 3 שנים נובמבר 21‎‎גם באפיק המנייתי של קופות הגמל להשקעה, ממשיך להוביל בפער גדול בית ההשקעות אנליסט עם אנליסט קופת גמל להשקעה מניות שהשיגה תשואה מצטברת של 70.14% בשלוש השנים האחרונות.
אחריה במקום השני נמצאת שוב ילין לפידות קופת גמל להשקעה מסלול מניות, עם תשואה מצטברת של כ- 53%.

גם החודש נובמבר השיג בית ההשקעות אנליסט תשואה גבוהה על המתחרים שסייעה לו להגדיל את הפער למרות שנה אחרונה מאתגרת, בא הציג בית ההשקעות תשואות ממוצעות.

בענף פוליסות החיסכון, במסלול הכללי והמנייתי, חודש נובמבר היה החודש של המשקיעים במסלולי “בסט-אינווסט” של חברת הביטוח הכשרה, המנוהלים ע”י בית ההשקעות ילין-לפידות.

פוליסות חיסכון תשואה כללי 5 שנים נובמבר 21‎‎במסלול הכללי, הצליחה בנובמבר בסט אינווסט – ילין לפידות -כללי, להשיג תשואה גבוהה מאוד של 0.57%, כאשר ארבע המקומות אחריה מציגים תשואה של כ- 0.2% בלבד.
אולם פוליסת החיסכון המנצחת של הענף הכללי, היא ללא ספק פוליסת החיסכון הפניקס מסלול השקעה כללי, של חברת הביטוח הפניקס, אשר תופסת את המקום הראשון בחישוב תשואה מצטברת, בשנה האחרונה, בשלוש השנים האחרונות, וגם בחמש השנים האחרונות.

בענף פוליסות החיסכון במסלול המנייתי, תפסה בסט אינווסט – ילין לפידות -מניות, את המקום הראשון בנובמבר עם תשואה חיובית של 0.63%, כאשר במקום השני נמצאת בסט אינווסט-אלטשולר שחם-מניות, עם תשואה של 0.16% בלבד.
פוליסות חיסכון תשואה מניות 5 שנים נובמבר 21‎‎מבין פוליסות החיסכון המתמחות בהשקעה במניות, נמצאת במקום הראשון בחישוב תשואה מצטברת, בשלוש שנים וגם בחמש שנים, פוליסת החיסכון הכשרה חברה לביטוח בע”מ -מנוהל באמצעות מיטב דש ניהול תיקים בע”מ- מניות, עם תשואה מצטברת של כ- 58.3% ו- 93.1%, בהתאמה.
פוליסת החיסכון המנוהלת ע”י בית ההשקעות מיטב-דש, מובילה על פוליסת החיסכון הפניקס מסלול השקעה מתמחה מניות הנמצאת במקום השני, בפער ניכר של כמעט 10% בשלוש שנים, ו- 13.5% בחמש שנים.

קרנות הפנסיה, משקיעות פחות במניות ויותר באגרות חוב צמודות למדד, ביחס לקרנות ההשתלמות וקופות הגמל.
לכן בחודש נובמבר, קרן הפנסיה היחידה שהשיגה תשואה חיובית במסלול המותאם לבני 50 ומטה היא פנסיה 5 תשואה שנים נובמבר 21‎‎קרן הפנסיה איילון מיטב מקיפה מסלול לבני 50 ומטה, של בית השקעות מיטב-דש וחברת הביטוח איילון.
בחיושב תשואה מצטברת בחמש השנים האחרונות במסלול לבני 50 ומטה- ממשיך להוביל בית ההשקעות אלטשולר-שחם עם קרן הפנסיה אלטשולר שחם פנסיה מקיפה מסלול לבני 50 ומטה, שהשיגה תשואה מצטברת של כ- 57%, כשאחריה במקום השני איילון מיטב מקיפה מסלול לבני 50 ומטה, עם תשואה מצטברת של כ- 53.4%.

מיי גמל.נט מפעיל מנוע חכם להשוואת תשואות קרנות פנסיה.
היחיד בישראל שמפריד עבורכם את המסלולים השונים, ומאפשר לכם לעשות השוואה נכונה, בין הקרנות השונות בהתאם לפרופיל הסיכון, לגיל החוסך, ולגובה ההפקדה לקרן.
רוצים לדעת מה עשתה קרן הפנסיה שלכם? היכנסו לדף קרנות הפנסיה, של מיי גמל נט.


בעדכון התשואות הקרוב נעדכן מה עשה הכסף שלכם בדצמבר, ונגלה לכם מי המנצחים והמפסידים של שנת 2021.


מי יהיו בסוף המרוויחים והמפסידים של שנת 2021? 
אין לנו מושג, אבל אם תצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, אנחנו מבטיחים לעדכן אתכם.


מיי גמל נט, מזמין אתכם להיכנס ולראות בעצמכם מי קרנות ההשתלמות, קרנות הפנסיה, קופות הגמל, ופוליסות החיסכון המוצלחות, בכל האפיקים השונים ובכל הטווחים, והכל מסודר בטבלאות ברורות ופשוטות.

הצטרפו ל– “אזור האישישל מיי גמל נט, ותוכלו לקבל התראה ישירות למייל כאשר יעודכנו התשואות החודשיות של קופת הגמל, קרן ההשתלמות, קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון, קרנות פנסיה, ותוכנית חיסכון לכל ילד שלכם.


אנחנו במיי גמל.נט תמיד ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך- היועץ הפנסיוני שלכם, זה תמיד ללא התחייבות, וברוב מכריע של המקרים, גם ללא עלות לחוסך.

השאירו פרטים, ומשווק פנסיוני או סוכן ביטוח מורשה, יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית המותאמת לכם באופן אישי. הכל ללא התחייבות וללא עלות מצדכם:




    הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, ונוכל לעדכן אתכם בכל מה שחדש ומשפיע על קרן ההשתלמות, פוליסת החיסכון, קרן הפנסיה, וקופת הגמל שלכם.


    צוות מיי גמל נט ימשיך לעקוב אחרי השינויים הנוגעים לחיסכון הפנסיוני שלכם, ויעדכן אתכם במידת הצורך.

    מיי גמל.נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, קרנות פנסיה, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”.
    גם אם אין לכם מומחיות פיננסית, היכנסו למיי גמל.נט ותוכלו בקלות לראות מה עשה הכסף שלכם.


    אהבתם את המאמר? הוא עזר לכם? שתפו אותו בפייסבוק, כדי שגם החברים שלכם יכירו אותו.
    יש לכם עוד שאלות? אתם חושבים שיש מה לשפר?
    שתפו אותנו בתגובה או במייל. בשביל זה יש את מיי גמל.נט .


    היכנסו לדף הראשי של מיי גמלנט או לדפים המיוחדים שהכנו עבורכם להשוואת קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, קרנות פנסיה, קופות גמל להשקעה, פוליסות חיסכון, קרנות פנסיה, ותוכנית חיסכון לכל ילד, ותוכלו לראות מי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות המצטיינות בכל טווחי הזמן, ובכל אפיקי ההשקעה.צוות מיי גמל נט, מבקש לאחל לכם בריאות טובה, והצלחה בהשקעות.


    איך תיגמר שנת 2021? עליות או ירידות? אף אחד לא באמת יודע…
    אבל אם אתם חושבים שזאת הזדמנות טובה לממש רווחים, ולהעביר את הכסף לאפיקים פחות מסוכנים, אנחנו מפנים אתכם למאמר שפירסמנו בעבר: איך להגן על הכסף שלכם מפני הפסדים.


    לקריאה נוספת:

    מה הם הכללים החשובים בהשוואה נכונה של קרן השתלמות?

    איך בוחרים קרן השתלמות?

    מה עדיף, קרן פנסיה ביטוח מנהלים או קופת גמל?

    חיסכון לילדים, איך ואיפה כדאי לחסוך לילדים שלנו.

    היתרונות של קופת גמל להשקעה


    מחשבה 1 על “עדכון נובמבר: מי הרוויח בגדול מהעליות בשוק המניות הישראלי?”

    כתיבת תגובה