הר הביטוח – איתור פוליסות ביטוח

בשלישי לאפריל 2017, עלה לאוויר אתר האינטרנט: “הר הביטוח” של משרד האוצר.

האתר מאפשר לכל אדם לאחר תהליך זיהוי קצר, לקבל מידע אילו ביטוחים יש לו, באיזו חברת ביטוח וכמה הוא שילם עליהם לחברת הביטוח.

המידע באתר כולל את כל הביטוחים בתחומים – רכב, דירה, בריאות וחיים, והוא מאפשר גם חיפוש עבור קרוב משפחה שנפטר.

האתר כולל גם קישורים לכל מחשבוני האוצר השונים.

צילום מסך הבית של אתר הר הביטוח
צילום מסך הבית של אתר הר הביטוח

אתר הר הביטוח, של משרד האוצר, מיועד להתמודד עם הבעיה של ביטוחי כפל, השוואת פרמיות בין פוליסות שונות והגברת התחרות באמצעות איתור פוליסות ביטוח הרשומות על שמך והשוואת הנתונים שלהם.

משרד האוצר והממונה על הביטוח והחיסכון ממשיכים להנגיש ולהגביר את השקיפות בכל הנוגע לחסכונות הציבור:

לאחר השקת הר-הכסף, לאיתור החסכונות הפנסיונים ופוליסות ביטוח החיים של כל תושבי ישראל בהווה ובעבר, והקמת המסלקה הפנסיונית המאפשרת לכל חוסך (תמורת עמלה סמלית) לקבל תמונת מצב של כל החסכונות הפנסיונים ופוליסות ביטוח החיים שלו, מתכוונים במשרד האוצר להקים אתר אינטרנט נוסף: הר-הביטוח.

אתר הר הביטוח הוקם בתחילת שנת 2017 ומשמש לאיתור פוליסות ביטוח. כל מבוטח יכול  להתעדכן דרכו בפירוט מלא של פוליסות הביטוח הרשומות על שמו, כולל ביטוחי רכוש, ביטוחי חיים, רכב, דירה וביטוחי בריאות.

תהליך ההזדהות בכניסה לאתר האינטרנט הוא קצר וכולל: שם, מספר תעודת הזהות והתאריך שבו היא הונפקה.

באתר מוצגים פרטי כל הפוליסות של המבוטח, הכוללים גם את פירוט העלויות והכיסויים הביטוחיים. כך מקווים במשרד האוצר, יוכל גם המבוטח להשוות בין עלויות הביטוח אצל המבטחים השונים שהוא מבוטח אצלם, ולצמצם את התופעה המכונה “ביטוחי כפל”, בהם הוא מבוטח מפני נזק אחד ע”י שני מבטחים שונים, להם הוא משלם שתי פרמיות, אך אם וכאשר יהיה המבוטח זכאי לקבל מהם שיפוי או פיצוי, יקבל משניהם רק תשלום אחד.

 

עד שיושק הר-הביטוח לאיתור פוליסות ביטוח (כולל פוליסות חיסכון), אנחנו במיי גמל נט רוצים לשתף אתכם במספר טיפים לחסכון בעלויות הביטוח ולמניעת ביטוח כפל:

  • משרד האוצר מפעיל אתר אינטרנט נגיש ופשוט הנקרא: האוצר שלי, ובו תוכלו למצוא מידע חיוני הנוגע להתנהלות פיננסית נכונה, הכולל מחשבוני ביטוח דירה וביטוח רכב הכוללים השוואת עלויות וכיסויים מול כל חברות הביטוח. תיכנסו לפני שאתם עושים ביטוח, זה יכול לחסוך לכם הרבה כסף.
  • ביטוחים משלימים הנמכרים ע”י קופות החולים, כוללים פעמים רבות כיסוי ביטוחי החופף עם ביטוחי הבריאות הפרטיים המשווקים ע”י חברות הביטוח.
    אם יש לכם ביטוח פרטי וגם ביטוח משלים, יש סיכוי סביר שאתם משלמים פעמיים על אותו כיסוי.
    ביטוח פרטי שמכסה רק מקרי-קיצון כמו תרופות שאינן בסל הבריאות או ניתוחים והשתלות בחו”ל אשר אינם מכוסים ע”י הביטוח המשלים (“ביטוח קטסטרופה”)- יצמצם את הכפל הביטוחי.
  • אם עשיתם ביטוח משכנתא כאשר קניתם דירה וכיום חובכם לבנק קטן משמעותית, יש סיכוי סביר שאתם משלמים פרמיה גבוהה מדי לחברת הביטוח, שכן הכיסוי הביטוחי של ביטוח המשכנתא- הוא עד סכום המשכנתא בלבד.
  • אם עשיתם ביטוח מבנה או תכולה באופן פרטי, ויש לכם משכנתא- יש סיכוי שאתם משלמים פרמיה מיותרת עבור כפל ביטוח.
  • אם אתם ובן/בת הזוג שלכם מבוטחים בביטוח פרטי בחברות ביטוח שונות, ישנה אפשרות שאתם משלמים עבור כיסוי ביטוחי כפול.
    חשוב שתבדקו ותשוו בין הכיסויים והעלויות של שתי הפוליסות- כולל התייחסות לגובה ההשתתפות העצמית.
  • אם יש לכם ביטוח תאונות אישיות שקיבלתם מהמעסיק ועשיתם גם ביטוח תאונות אישיות באופן פרטי, יש סיכוי שאתם משלמים ללא צורך פרמיות, עבור ביטוחי כפל שלא יעניקו לכם פיצוי או שיפוי נוסף במקרה הצורך.

חשוב תמיד לזכור כי כיסוי ביטוחי אינו רק תלוי בגובה הפרמיה אלא גם באיכות הכיסוי הביטוחי וברצון של חברת הביטוח לעמוד מאחורי התחייבויותיה כאשר מגיע הזמן לשפות ולפצות את המבוטח.
לכן אנו ממליצים לכם, לאחר שהתעדכנתם בפרטי הכיסויים והעלויות, גם להתייעץ עם יועץ פנסיוני או סוכן ביטוח מורשה ולקבל חוות דעת נוספת.

בשינוי של פוליסות בריאות ופוליסות ביטוח חיים יש לקחת בחשבון גם שיקולים נוספים של תקופות אכשרה ומקרים של מחלות או אירועים קודמים שיכולים לפגוע בכיסוי הביטוחי החדש.


השאירו פרטים וסוכן ביטוח יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית המותאמת במיוחד עבורכם, ללא התחייבות וללא עלות.

    ביטוח חייםביטוח תאונות אישיותביטוח מנהליםפוליסת בריאות פרטית



    מידע נוסף:

     

    מחשבה 1 על “הר הביטוח – איתור פוליסות ביטוח”

    כתיבת תגובה