ניוד ביטוח מנהלים עם מקדם קצבה מובטח

בתחילת שנת 2013, אסר המפקח על הביטוח דאז, הפרופסור עודד שריג על שיווק פוליסות ביטוח מנהלים בעלות מקדם קצבה מובטח (המכונים גם “מקדמי הבטחת תוחלת חיים”).

הסיבה לאיסור הייתה העובדה שמערך האקטואריה של חברות הביטוח טעה שוב ושוב בתחזיותיו בנוגע לעלייה בתוחלת החיים, אפילו בטווח הקצר של מספר שנים קדימה.

החשש שהדבר יביא למעשה לקריסה של חברות הביטוח ולאי-עמידה שלהן בהתחייבויות לתשלום גימלה למבוטחים, הביא את המפקח לאסור לחלוטין שיווק של ביטוח מנהלים בעלי קצבה מובטחת (למעט למבוטחים שהם מעל גיל 60). כתוצאה מכך, הפכו מעל מיליון מבוטחים בביטוחי המנהלים הללו לקוחות שבויים שלא יכולים לנייד את הפוליסה שלהם למרות העובדה שאינם מרוצים מהתשואה, דמי הניהול או מכל סיבה אחרת.

כעת פירסמה המפקחת על הביטוח הנוכחית הגב’ דורית סלינגר, תקנות חדשות המאפשרות לנייד גם את פוליסות ביטוח המנהלים עם מקדם הקצבה המובטח.

בתקנות החדשות מספר כללים שחשוב לדעת:

  1. על המבוטח לנייד את כל היתרה הכספית הצבורה בפוליסה הקיימת ולא את חלקה.
  2. סכומי ההפקדות בפוליסה החדשה יהיו זהים לסכומי ההפקדות בפוליסה הקיימת. אם קיים בפוליסה הקיימת מנגנון המאפשר גידול של ההפקדות כתוצאה מעליית השכר או הצמדה למדד מסוים, כך יהיה גם בפוליסה החדשה.
  3. מקדם הקיצבה הקבוע בפוליסה החדשה יהיה זהה לזה שבפוליסה הקיימת, כולל הנוסחה לחישוב המקדם המובטח במקרה שלזכאות לקצבה לפני גיל פרישה (אם קיימת).
  4. דמי הניהול שייגבו מהצבירה ומההפקדה השוטפת בפוליסה החדשה, לא יעלו על דמי הניהול שנקבעו בפוליסה הקיימת.
  5. הפוליסות הרלוונטיות לניוד הם אלו שנפתחו משנת 2001 ואילך.

קחו בחשבון שמדובר כאן בחוזה ביטוח ארוך-טווח ביניכם לבין חברת ביטוח.

חוץ מהתשואות שהשיגה ודמי הניהול שגבתה חברת הביטוח, צריך לקחת בחשבון נושאים נוספים כגון איכות השירות והאיתנות הפיננסית של חברת הביטוח.

כמו כן, יש בניוד ביטוח מנהלים דגשים מיוחדים הנוגעים לכיסויים ביטוחיים ותקופות אכשרה, ולכן מומלץ מאד שלפני החלטה משמעותית כמו ניוד ביטוח המנהלים שלכם, תתייעצו עם איש מקצוע מוסמך- היועץ הפנסיוני שלכם.

צוות מיי גמל נט ימשיך לעקוב אחרי השינויים הנוגעים לחיסכון הפנסיוני שלכם, ויעדכן אתכם במידת הצורך.


חברות הביטוח מציעות היום מגוון רחב של ביטוחים כדי שתוכלו להגן על עצמכם ועל פרנסת משפחתכם. אם תרצו לשמוע עוד פרטים על ביטוח חיים, ביטוח מנהלים, ביטוח תאונות אישיות או ביטוח רפואי פרטי, השאירו פרטים וסוכן ביטוח יחזור אליכם עם הצעה משתלמת ומותאמת במיוחד עבורכם, ללא התחייבות וללא עלות.

    ביטוח חייםביטוח תאונות אישיותביטוח מנהליםפוליסת בריאות פרטית


    מיי גמל נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”. גם אם אין לכם מומחיות פיננסית, היכנסו למיי גמל נט ותוכלו בקלות לראות מה עשה הכסף שלכם. בכל זמן, בכל מקום, במחשב, בסלולר, בטאבלט או במייל.


    למידע נוסף:

    מה עדיף, קרן פנסיה ביטוח מנהלים או קופת גמל?


    4 מחשבות על “ניוד ביטוח מנהלים עם מקדם קצבה מובטח”

    1. האם הנושא הזה התחיל להיות ממומש או שכולו בינתיים בתאוריה?
      כי אני הבנתי שאין בינתיים אף חברת ביטוח שמציעה ומאפשרת מעבר אליה לצורך ניוד ביטוח מנהלים עם מקדם מובטח.

      הגב
    2. נכון להיום, רק הכשרה חברה לביטוח מציעה מעבר לביטוח מנהלים עם מקדם קיצבה מובטח.

      הגב
    3. היי
      אין שום בעיה להכניס כל סכום שהוא לכל קרן פנסיה
      העניין הוא שאם מדובר בכסף ״צבוע״ כהוני משמע הופקד לפני 2008 בביטוח מנהלים הוני אזיי הכסף הופך מהוני לקיצבתי ואז לא יהיה ניתן למשוך אותו בגיל 60 אלא דרך קיצבה אם כבר מדובר בכסף הוני והלקוח רוצה לחסוך בדמי ניהול שיעביר לקופת גמל שם הכסף נשאר ״צבוע״ הוני
      בכל מקרה כדאי תמיד להתייעץ עם איש מקצוע.

      בברכה,

      הגב

    כתיבת תגובה