ניוד קופות גמל להשקעה ללא תשלום מס!

שלום לכולם,

ועדת הכספים של הכנסת, אישרה לאחר עיכוב של שנתיים, את התקנות המאפשרות לחוסכים במוצר קופות הגמל להשקעה, להעביר את הכספים בין מסלולים ובין קופות גמל להשקעה המנוהלות בגופים אחרים, ללא שהדבר יחשב כ-” ארוע מס”.

אם בעבר לקוח בקופת גמל להשקעה לא היה מרוצה מהתשואה בקופת הגמל להשקעה שלו, ורצה לעבור לקופת גמל להשקעה אחרת, הוא היה צריך לפדות את קופת הגמל הנוכחית שלו, לשלם מס על הרווח ולהפקיד עד כ- 71,000 ש”ח כולל הכסף שנפדה, לקופת גמל להשקעה חדשה.
כיום לאחר אישור התקנות, יכולים החוסכים פשוט להעביר את הכסף לקופת הגמל החדשה, וכעת אם הם רוצים, הם רשאים להפקיד בנוסף עוד כ- 71,000 ש”ח בשנה לקופת גמל להשקעה חדשה, לפי בחירתם.

מהרגע שהבקשה של החוסכים לניוד הכסף הגיעה לקופת הגמל הנוכחית, יש להנהלת קופת הגמל עד 10 ימי עסקים להעביר את הכסף לקופת הגמל החדשה.
משרד האוצר ביקש לקצר את התקופה הזאת ל- 5 ימי עסקים (מה שהיה פוגע בניסיונות השימור של הנהלת קופת הגמל הנוכחית), אולם הדבר לא אושר בוועדת הכספים, אשר ביקשה שהדבר יעלה בעתיד לדיון נוסף.

וועדת הכספים לא אישרה גם ניוד של קופת גמל להשקעה שיש מולה הלוואה, ובקשה שהדבר יעלה גם הוא בעתיד לדיון נוסף.

ועדת הכספים אישרה גם את הטבת המס המאפשרת לחוסכים מעל גיל 60 להעביר את הכספים שחסכו בקופת גמל להשקעה, לקופת גמל משלמת לקצבה, ובהתאם למבחן הכנסות כללי- לקבל פטור  ממס על הכסף.

למידע נוסף:
היתרונות של קופת גמל להשקעה


השאירו פרטים, ומשווק פנסיוני אובייקטיבי, יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית להפקדה לקופת גמל להשקעה, המנוהלת בבתי ההשקעות המובילים. הכל כמובן ללא התחייבות, וללא עלות מצדכם:



    מיי גמל נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד“.

    הצטרפו ל– “אזור האישישל מיי גמל נט, ותוכלו לקבל התראה ישירות למייל כאשר יעודכנו התשואות החודשיות של קופת הגמל, קרנות הפנסיה, קרן ההשתלמות, קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון ותוכנית חיסכון לכל ילד שלכם.


    לקריאה נוספת:

    מה עדיף, קרן פנסיה ביטוח מנהלים או קופת גמל?

    איך להגן על הכסף שלכם מפני הפסדים.

     


    כתיבת תגובה