איחוד קרנות השתלמות

שלום רב,

לרבים מאיתנו, יש מספר קרנות השתלמות שצברנו בהם כספים. לא פעם אנחנו נתקלים בשאלה אם כדאי לאחד את כל קרנות ההשתלמות, לקרן השתלמות אחת.

במאמר זה אנחנו נמנה את היתרונות והחסרונות של איחוד קרנות השתלמות, וננסה לסייע לכם להחליט מה עדיף ונכון בשבילכם.

חשוב שתדעו שכל מעסיק יכול להפקיד עבורכם את כספי השכיר רק לקרן השתלמות פעילה אחת. לא ניתן לפצל את ההפקדות להשתלמות למספר קרנות השתלמות.

לכן, אם אתם רוצים לפזר את הכספים שלכם בין מספר מנהלי כספים, במטרה “לא לשים את כל הבייצים בסל אחד”, ולפזר את הסיכון, איחוד של קרנות השתלמות הוא לא רעיון טוב.

אם יש לכם קרן השתלמות, ואתם רוצים קרן השתלמות נוספת או אחרת, אתם יכולים לפנות למעסיק שלכם או לסוכן הפנסיוני שמטפל בכם מטעם המעסיק, להורות לו להפסיק את ההפקדות לקרן השתלמות הנוכחית שלכם, ולהפקיד את הכספים לקרן השתלמות חדשה.

הבחירה לאן להפקיד את כספי ההשתלמות שלכם, היא שלכם במלואה, המעסיק או הסוכן לא יכולים לשנות את החלטתכם.

נדגיש שוב: אין הגבלה למספר קרנות ההשתלמות שיכולות להיות לכם, אבל המעסיק יכול להפקיד כספים על שמכם, בעת ובעונה אחת, רק לקרן השתלמות אחת.

חשוב שתדעו: אם וכאשר תרצו לפדות את קרנות ההשתלמות שלכם, תוכלו למשוך את הקרנות בהנחה שלפחות לאחת מהן יש וותק של 6 שנים, ע”י החלת וותק של קרן ההשתלמות הוותיקה על קרן השתלמות הצעירה.

הסוכן הפנסיוני שלכם יבצע את ההליך הזה עבורכם, זה אולי נשמע מסובך, אבל זה הליך מאוד פשוט.

ברשותכם, נסביר את ההליך של החלת וותק של קרן ותיקה עבור קרן צעירה:

לרובנו יש יותר מקרן השתלמות אחת, כתוצאה ממעבר מקומות עבודה וכיוצא בזה.

אם יש לכם קרן השתלמות ותיקה, שכבר עברו 6 שנים מתאריך ההפקדה הראשונה שהפקדתם אליה, אנתם יכולים להחיל את הוותק שלה על קרן השתלמות חדשה יותר שפתחתם אחריה ולמשוך אותן בבת אחת, בלי לשלם מס גם על שתי קרנות ההשתלמות.

כדי לממש את המהלך הזה, ולנצל את הפטור צריכים להתקיים מספר תנאים:

  • לעולם לא ביצעתם משיכת קרן ההשתלמות הוותיקה יותר.
  • ההפקדות שהופקדו לפחות לאחת משתי קרנות ההשתלמות, צריכות להיות במעמד של “שכיר” ולא במעמד של “עצמאי”.
  • משיכת הכספים מקרן ההשתלמות הצעירה יותר, חייבת להיות משיכת כספים מלאה ולא חלקית.
  • יש לבדוק שאין הפקדות חופפות (באותה תקופה) של קרן ההשתלמות הוותיקה והצעירה.

לחצו על הקישור, ותוכלו לקרוא כיצד אפשר למשוך קרן השתלמות גם אם לא מלאו לה 6 שנים, כולל פירוט מדוייק של הליך “החלת וותק”.

מנגד, היתרון של איחוד כל קרנות ההשתלמות, הוא נוחות.

כל כספי ההשתלמות שלכם נמצאים במקום אחד, אצל מנהל קרנות אחד.

אתם יכולים בקלות לעקוב אחריהן, מגיע אליכם רק פירוט רבעוני אחד שאתם צריכים לקרוא, אתם לא מאבדים איתן קשר, ולא שוכחים אותן.

אגב, אם במקרה אתם חושבים שאיבדתם קשר עם קרן השתלמות, קופת גמל, או קרן פנסיה שהופקדו לכם בעבר כספים אליה, יש מספר דברים שכדאי שתעשו, לפני שאתם פונים לעזרה מקצועית כדי לאתר את הכסף.

לחצו על הקישור, ותגיעו למאמר שפרסמנו על איתור כספים אבודים, כולל כספי גמל והשתלמות.

יתרון נוסף של איחוד קרנות השתלמות הוא האפשרות להוזיל את עלויות דמי הניהול.

כאשר לקוח מגיע לבית ההשקעות ישירות או דרך סוכן פנסיוני ומבקש הנחה בדמי הניהול, בית ההשקעות מסתכל על היקף הכספים שהלקוח מביא איתו.

ככל שהיקף הנכסים הצבורים שלכם גדול יותר, כך יהיה לכם יותר קל לקבל הנחה בדמי הניהול.
לפני שאתם מסכימים, ביכנסו למיי גמל.נט ובדקו מה דמי הניהול הממוצעים שגובה קרן ההשתלמות שאתם רוצים לעבור אליה וקרן ההשתלמות הנוכחית שלכם, וכך תוכלו לדעת מה גובה דמי הניהול אליו אתם צריכים לשאוף.

דמי ניהול

אנחנו במיי גמל.נט, רוצים להזכיר לכם, שגובה דמי הניהול הוא אמנם חשוב, אבל מה שבאמת חשוב היא התשואה העודפת שבית-השקעות מוצלח יכול להשיג עבורכם, וזה יכול להיות רווח גדול.
לכן הקמנו את מיי גמל.נט. כדי שתוכלו בקלות ובשקיפות, להשוות תשואות, ולראות מי קרנות ההשתלמות המובילות שהשיגו את הרווח הכי גבוה לחוסכים שלהן, לאורך זמן.


חשוב לציין שכיום קרן ההשתלמות היא האפיק היחיד המאפשר חיסכון פטור ממס ואינו סגור עד גיל הפרישה. לכן, אם יש לכם מקורות מימון אחרים מומלץ לא לפדות את קרן ההשתלמות, ולהמשיך ליהנות מהטבת המס.

אם אין לכם קרן השתלמות וותיקה, ואתם צריכים להשתמש בכספים שנצברו בקרן ההשתלמות לפני שקרן ההשתלמות שלכם צברה וותק של 6 שנים, אתם מוזמנים במקום למשוך את הכסף ולשלם את המס, לפנות להנהלת קרן ההשתלמות ולברר מה האפשרויות העומדות עבורכם לקבלת הלוואה מהגוף שמנהל את קרן ההשתלמות, בתמורה לשעבוד הכספים הצבורים בקרן השתלמות שלכם.


מי יהיו בסוף המרוויחים והמפסידים של שנת 2022? 
אין לנו מושג אבל אם תצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, אנחנו מבטיחים לעדכן אתכם.


מיי גמל נט, מזמין אתכם להיכנס ולראות בעצמכם מי קרנות ההשתלמות, קרנות הפנסיה, קופות הגמל, ופוליסות החיסכון המוצלחות, בכל האפיקים השונים ובכל הטווחים, והכל מסודר בטבלאות ברורות ופשוטות.

הצטרפו ל– “אזור האישישל מיי גמל נט, ותוכלו לקבל התראה ישירות למייל כאשר יעודכנו התשואות החודשיות של קופת הגמל, קרן ההשתלמות, קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון, קרנות פנסיה, ותוכנית חיסכון לכל ילד שלכם.


אנחנו במיי גמל.נט תמיד ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך- היועץ הפנסיוני שלכם, זה תמיד ללא התחייבות, וברוב מכריע של המקרים, גם ללא עלות לחוסך.

השאירו פרטים, ומשווק פנסיוני או סוכן ביטוח מורשה, יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית המותאמת לכם באופן אישי. הכל ללא התחייבות וללא עלות מצדכם:




    הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, ונוכל לעדכן אתכם בכל מה שחדש ומשפיע על קרן ההשתלמות, פוליסת החיסכון, קרן הפנסיה, וקופת הגמל שלכם.


    צוות מיי גמל נט ימשיך לעקוב אחרי השינויים הנוגעים לחיסכון הפנסיוני שלכם, ויעדכן אתכם במידת הצורך.

    מיי גמל.נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, קרנות פנסיה, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”.
    גם אם אין לכם מומחיות פיננסית, היכנסו למיי גמל.נט ותוכלו בקלות לראות מה עשה הכסף שלכם.


    אהבתם את המאמר? הוא עזר לכם? שתפו אותו בפייסבוק, כדי שגם החברים שלכם יכירו אותו.
    יש לכם עוד שאלות? אתם חושבים שיש מה לשפר?
    שתפו אותנו בתגובה או במייל. בשביל זה יש את מיי גמל.נט .


    היכנסו לדף הראשי של מיי גמלנט או לדפים המיוחדים שהכנו עבורכם להשוואת קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, קרנות פנסיה, קופות גמל להשקעה, פוליסות חיסכון, קרנות פנסיה, ותוכנית חיסכון לכל ילד, ותוכלו לראות מי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות המצטיינות בכל טווחי הזמן, ובכל אפיקי ההשקעה.צוות מיי גמל נט, מבקש לאחל לכם בריאות טובה, והצלחה בהשקעות.


    איך תיגמר שנת 2022? עליות או ירידות? אף אחד לא באמת יודע…
    אבל אם אתם חושבים שזאת הזדמנות טובה לממש רווחים, ולהעביר את הכסף לאפיקים פחות מסוכנים, אנחנו מפנים אתכם למאמר שפירסמנו בעבר: איך להגן על הכסף שלכם מפני הפסדים.


    לקריאה נוספת:

    מה הם הכללים החשובים בהשוואה נכונה של קרן השתלמות?

    איך בוחרים קרן השתלמות?

    מה עדיף, קרן פנסיה ביטוח מנהלים או קופת גמל?

    חיסכון לילדים, איך ואיפה כדאי לחסוך לילדים שלנו.

    היתרונות של קופת גמל להשקעה


    מחשבה 1 על “איחוד קרנות השתלמות”

    1. נכבדי,
      אתם דנים בצירוף קרנות השתלמות, אך לא מציגים את הבעייתיות בצרוף קרנות השתמות של עצמאים וכל האפשריות החסרות.
      אשמח אם תרחיבו ותסקרו את כל החסר.
      תודה,

      הגב

    כתיבת תגובה