תיקון סעיף 125 ד: הטבת המס הגדולה לפנסיונרים המפקידים לפוליסת חיסכון

שלום רב,
פנסיונרים שנולדו לפני 1.1.1949, המפקידים לפוליסת חיסכון, זכאים להחזר מס על רווחי הון של של עד כ- 16,500 ש”ח (נכון לשנת 2019), לשנה.

כיום מוטל מס של 25% מהרווח הריאלי על כל תוכניות חיסכון נושאות ריבית וההשקעות בשוק ההון, למעט כמובן קרנות השתלמות.
תיקון סעיף 125 ד’, אשר תוקן בשנת 2003, נועד לתת לפנסיונרים אפשרות לחסוך בתוכניות חסכון, פקדונות בנקאיים, ופוליסות חיסכון.
פוליסות חיסכון, הן בעצם תיקי השקעות המנוהלים ע”י חברות הביטוח המובילות (בדומה לקופות גמל), ומשקיעות במגוון נכסים וני”ע הנסחרים בשוק ההון, במטרה להשיג לחוסך תשואה נאה על השקעתו.
זוג פנסיונרים אשר שני בני הזוג נולדו לפני שנת 1949, זכאים להחזר מס של עד כ- 16,500 ש”ח, ופנסיונר או פנסיונרית יחדה זכאים להחזר מס של כ- 13,500 ש”ח.
סך ההחזר הסופי משתנה כל שנה ומתואם לאינפלציה בשנה שעברה.
פוליסת חיסכון הוא מכשיר השקעה בו משלמים מס על הרווח רק במכירה ולכן אם ברצונכם לממש את הטבת המס כל שנה, עליכם לפנות לסוכן הביטוח או היועץ הפנסיוני ולבקש לבצע “מכירה רעיונית”.
הסוכן או היועץ, יבדקו כמה עליכם למכור כדי לנצל את כל הטבת המס, ימלאו אתכם ביחד את הטפסים, ויגישו אותם לחברת הביטוח אשר מנהלת את כספי פוליסת החיסכון.
חברת הביטוח תשלח לכם אישור על המכירה ועל המס ששולם על ידכם, איתו אתם תפנו לפקיד השומה הקרוב למגוריכם, תמלאו עוד טופס (מומלץ לעשות זאת אם הסוכן או היועץ), ותקבלו לאחר כמה חודשים את החזר המס ישירות לחשבון הבנק שלכם.

שימו לב: החזר מס הוא רווח נקי שלכם.
מדובר בעד כ- 16,500 ש”ח בשנה, כל שנה, וחבל לוותר עליהם.


השאירו פרטים, ומשווק פנסיוני אובייקטיבי, יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית להפקדה לפוליסת חיסכון לפי סעיף 125 ד’, ותוכלו לקבל כל שנה החזר מס על הרווחים! הכל כמובן ללא התחייבות, וללא עלות מצדכם:


    הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, ונוכל לעדכן אתכם בכל מה שחדש ומשפיע על קרן ההשתלמות, פוליסת החיסכון, קרן הפנסיה, וקופת הגמל שלכם.


    מיי גמל נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, השוואת תשואות קרנות פנסיה, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”.


    הצטרפו ל– “אזור האישי של מיי גמל נט, ותוכלו לקבל התראה ישירות למייל כאשר יעודכנו התשואות החודשיות של קופת הגמל, קרן ההשתלמות, קופת גמל להשקעה,  פוליסת חיסכון, קרנות פנסיה, ותוכנית חיסכון לכל ילד שלכם.


    אהבתם את המאמר? הוא עזר לכם? שתפו אותו בפייסבוק, כדי שגם החברים שלכם יכירו אותו.
    יש לכם עוד שאלות? אתם חושבים שיש מה לשפר?
    שתפו אותנו בתגובה או במייל. בשביל זה יש את מיי גמל נט .


    הבהרה: המאמר נכתב על ידי מערכת אתר מיי גמל נט כשרות לגולשים. במידע עלולות ליפול טעויות, ועשויים לחול בו שינויי חוק ושינויים אחרים. המידע והנתונים במאמר אינם מהווים המלצה לביצוע פעולה כלשהי בכל סוג נכס, כולל בקופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות, פוליסות חיסכון או כל חיסכון/ השקעה, או נייר ערך אחר, ואין לראות בהם תחליף לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני המתחשב בנתונים ובצרכים הייחודיים של כל אדם, והכל בכפוף לתנאי השימוש של האתר.


    נתוני התשואות והאחזקות המוצגים באתר מיי גמל.נט, מקורם במאגרי המידע הממשלתיים השונים של משרד האוצר ו- רשות שוק ההון, בפרט אתרי גמלנט, ביטוח נט, ו- פנסיה נט, הנגישים לציבור.