קרן פנסיה ברירת מחדל – בדמי ניהול מוזלים

החל מה- 1.11.2018, נוספו שתי קרנות פנסיה ברירת מחדל חדשות בדמי ניהול מוזלים, הפתוחים להצטרפות לכלל הציבור במשק.

בית ההשקעות “אלטשולר-שחם” ובית ההשקעות “פסגות”, הצטרפו לשתי קרנות הפנסיה “ברירת מחדל” הקיימות של “הלמן-אלדובי” ו- “מיטב-דש”.


עדכון אוקטובר 2020:
♦ כחלק ממיזוג בית ההשקעות פסגות, לתוך בית ההשקעות אלטושלר-שחם, מוזגה גם קרן הפנסיה ברירת המחדל של פסגות, לתוך זו של בית ההשקעות אלטשולר שחם.

♦ במהלך חודש נובמבר 2021, ייצא מכרז חדש של משרד האוצר, לקרן פנסיה ברירת מחדל חדשה.
במסגרת תנאי המכרז, נקבע שדמי הניהול המקסימלים ירדו ל- 1% (לעומת 1.5% במכרז הקודם), ודמי הניהול המינימליים מהצבירה, יועלו ל- 0.15% בשנה (לעומת 0.05% במכרזי העבר).
הזוכה כמו במכרזים הקודמים, גם כאן יצטרך גם להתחייב לדמי ניהול קבועים של 0.3%, מהרגע שיפרוש החוסך לגמלאות.


קרנות פנסיה ברירת מחדל, מציעות לציבור החוסכים בקרן פנסיה אפשרות לחסוך לפנסיה בדמי ניהול מאוד נמוכים, לעומת הממוצע הקיים בקרנות פנסיה רגילות.

היתרון של קרנות הפנסיה ברירות המחדל הוא שהן מבטיחות לכל מצטרף את אותם דמי ניהול נמוכים ללא תלות במעסיק שלו, יכולת המיקוח שלו, או מצב הצבירה הכספית בפנסיה הנוכחית שלו.

לנוחיותכם, צרפנו כאן טבלה של דמי הניהול להם התחייבו קרנות הפנסיה “ברירת מחדל”, לעשר השנים מיום הקמת הקרן.

קרן הפנסיה “ברירת מחדל” דמי ניהול מהצבירה דמי ניהול מההפקדה
אלטשולר שחם 0.1% 1.49%
פסגות 0.0905% 1.68%
הלמן אלדובי 0.05% 1.49%
מיטב-דש 0.05% 2.49%

ההצטרפות לקרנות הפנסיה “ברירת מחדל” בתנאים הללו אפשרית עד לנובמבר 2022, אז יקבעו קרנות פנסיה חדשות במכרז עתידי אשר אמור להיערך כל 3 שנים.
ההצטרפות לקרנות הפנסיה “ברירת מחדל” אמורה להתבצע ע”י המעסיק, אך באפשרותכם לפנות עצמאית לגופים המנהלים את קרנות הפנסיה “ברירת מחדל” כדי ליזום את המעבר.

פורשים לגמלאות ישלמו בקרן פנסיה ברירת מחדל דמי ניהול של 0.3% בשנה, לעומת 0.5% שהם דמי הניהול המקסימלים אשר כיום משלמים אותם לא מעט פורשים בקרנות הפנסיה הרגילות.

חשוב מאוד להבהיר שדמי הניהול אינם השיקול היחיד!

התשואה שישיג עבורכם מי שמנהל את הפנסיה שלכם היא חשובה מאוד.

ישנם כמובן עוד פרמטרים נוספים כמו האיתנות הפיננסית של קרן הפנסיה (הנובעת מגודלה וממספר העמיתים שלה), הגירעון האקטוארי, הנובע מהליך “חיתום” לא נכון של העמיתים אשר הצטרפו לקרן הפנסיה, וכמובן איכות השירות שאתם מקבלים כאשר אתם פונים לקרן הפנסיה, חשובים גם הם, וצריכים להילקח בחשבון בתהליך הבחירה.

מעבר לקרן פנסיה חדשה, טומן בחובו גם השלכות מאוד משמעותיות של כיסוי רפואי מפני נכות ו/או אובדן כושר עבודה. לכן, לפני המעבר מקרן פנסיה אחת לאחרת, כדאי מאוד להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך- היועץ הפנסיוני שלכם.

יש חוסכים המכנים את פנסיית ברירת המחדל- “פנסיה ישירה”.
אבל כיום ניתן להצטרף לכל קרן פנסיה באופן ישיר, ע”י פניה ישירות לאתר האינטרנט של קרן הפנסיה, ונציג של הקרן יחזור אליכם.

למידע נוסף: קרנות פנסיה “ברירת מחדל” הראשונות נכנסות לפעילות.


אנחנו כבר עשינו עבורכם את כל העבודה:

בתחום פנסיה, של אתר מיי גמל נט, חילקנו את כל קרנות הפנסיה לקבוצות השוואה ייחודיות, כדי שאתם תוכלו לגלות בקלות, מי קרן הפנסיה שהשיגה לעמיתים שלה את התשואה הגבוהה ביותר, בהשוואה למתחרים הרלוונטים.

דף פנסיה

צוות מיי גמל נט, ימשיך לעקוב אחרי השינויים הנוגעים לחיסכון הפנסיוני שלכם, ויעדכן אתכם במידת הצורך.


השאירו פרטים ומשווק פנסיוני בעל רישיון יחזור אליכם, כדי לתת לכם הצעה אטרקטיבית המותאמת עבורכם, והסבר מקצועי, פשוט ומובן, ללא התחייבות וללא עלות.

    קופת גמל להשקעהפוליסת חיסכוןקרן פנסיה



    כתיבת תגובה