ביטוח תאונות אישיות חינם של הביטוח לאומי

הרבה אנשים לא יודעים את זה, אבל כל תושבי ישראל מעל גיל 18, שעדיין לא הגיעו לגיל פרישה מעבודה, מבוטחים ע”י המוסד לביטוח לאומי מפני תאונות אישיות.

כל שנה בממוצע משלם הביטוח הלאומי לתושבי ישראל כ- 25,000,000 ₪ עבור דמי תאונות אישיות.


אם קרתה לכם תאונה (לא רק בתחומי מדינת ישראל) שפגעה ברמת התפקוד שלכם, יתכן וגם אתם זכאים לקבל פיצוי מהביטוח הלאומי.

עצמאי ו/או שכיר זכאים לפיצוי על תאונה אישית אם נפגעו ברמה שאינם יכולים לעבוד בעבודה שלהם או בעבודה מתאימה אחרת.
לשכיר יש תנאי נוסף: לא נותרו לו ימי מחלה שצבר אצל המעסיק, והוא יכול לנצל אותם.

עקרת בית אשר אינה שכירה ואינה עצמאית, זכאית לפיצוי לאחר שעברה תאונה אישית, אם אינה מסוגלת למלא את תפקידה במטלות משק הבית.

תושב או תושבת ישראל אשר אינם שכירים ואינם עצמאים (לדוגמא: סטודנטים), זכאים לפיצוי לאחר תאונה אישית מהביטוח הלאומי אם הם מאושפזים בבית חולים או מרותקים לבית בלבד.

חיילים המשרתים בצה”ל, אסירים, ו/או חולים השוהים במוסד רפואי או סיעודי, לא זכאים לפיצוי עבור תאונה אישית.
נשים המקבלות קצבה עבור שמירת הריון, גם אינם זכאיות לתשלום דמי תאונה אישית.
נכים המקבלים קצבת נכות כללית, רשאים לפנות לסניף הביטוח הלאומי המטפל בהם ולבדוק את זכאותם גם לתשלום דמי תאונה אישית, כאשר כל מקרה יימדד לגופו ע”פ החלטת המוסד לביטוח לאומי.

נפגע או נפגעת בתאונה אישית זכאים לדמי התאונה אך ורק אם אינם זכאי לקבל פיצוי משום גורם אחר, עבור הימים בהם איבדו את כושר העבודה ו/או התפקוד (לדוגמא: החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, דמי מחלה, תשלום מקופת גמל, ביטוח, קרן פנסיה, או כל תשלום אחר מהמעסיק שקשור לאובדן כושר עבודה ו/או פגיעה מתאונה).

שימו לב: על מנת להיות זכאים לפיצוי מהביטוח הלאומי עבור פגיעה לאחר תאונה אישית, עליכם להיבדק ע”י רופא בתוך 72 שעות מזמן הפגיעה, ולצרף את המסמכים הרלוונטיים לפגיעה.

גם אם לא נבדקתם בתוך 72 שעות משעת התאונה, מהסיבה שהנזק הרפואי מהתאונה התגלה לכם רק לאחר 72 שעות אך לפני שחלפו שבועיים מיום התאונה, תוכלו להיבדק גם במהלך השבועיים הללו ועדיין להיות זכאים לדמי תאונה אישית, אולם הדבר כפוף לאישור המוסד לביטוח לאומי.

מספר הימים המקסימלי עבורו תוכלו לקבל פיצוי מהמוסד לביטוח הלאומי עבור תאונה אישית הוא 90 ימים ברציפות ו- 90 ימים לכל שנה קלנדרית. 

שכיר או עצמאי יקבלו פיצוי לפי 75% מההכנסה היומית הממוצעת בשלושת החודשים שלפני התאונה כפול מספר הימים שאושרו להם, עד לתקרה של 90 ימים וכ- 1,100 ₪ ליום.
למי שאושרו עד 14 ימי אובדן כושר עבודה כתוצאה מתאונה אישית- ינוכו יומיים מהפיצוי המגיע לו.

מי שאינו עובד יוכל לקבל פיצוי נמוך יותר של כ-73 ₪ ליום אולם 14 הימים הראשונים לאחר יום התאונה ינוכו מסכום הפיצוי, כך שאין טעם להגיש תביעה לדמי תאונה אישית אם אינכם עובדים וזמן הפגיעה שלכם קטן מ-14 ימים.

שימו לב, אם התאונה האישית התרחשה במהלך עבודתכם או בגלל עבודתכם (לדוגמא: בדרך מהבית לעבודה או מהעבודה לבית), עליך לבדוק אולי אתם זכאים לדמי פגיעה בעבודה ולא לדמי תאונה אישית, אשר הם משמעותית עדיפים.

רק בריאות.


אם תרצו לשמוע עוד פרטים על ביטוח חיים, ביטוח מנהלים, ביטוח תאונות אישיות או ביטוח רפואי פרטי, השאירו פרטים וסוכן ביטוח יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית המותאמת במיוחד עבורכם, ללא התחייבות וללא עלות.

    ביטוח חייםביטוח תאונות אישיותביטוח מנהליםפוליסת בריאות פרטית




    מיי גמל נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”.
    גם אם אין לכם מומחיות פיננסית, היכנסו למיי גמל נט ותוכלו בקלות לראות מה עשה הכסף שלכם. בכל זמן, בכל מקום, במחשב, בסלולר, בטאבלט או במייל.


    למידע נוסף:
    איך להימנע מ-“כפל ביטוח” בביטוח בריאות?

    מה עדיף: קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל?

    הר הביטוח: איתור פוליסות ביטוח אבודות.


     


    כתיבת תגובה