עדכון: בוטל הצורך באישור מעסיק למשיכת פיצויי פיטורין

בתאריך ה- 8.7.2018 נכנס לתוקף תיקון לחוק “הפיקוח על שירותים פיננסים“, אשר שינה משמעותית את אישורים הדרושים למשיכת כספי פיצויים אשר הופרשו ע”י המעסיק לטובת פיצויי פיטורין לעובדים שלו, וביטל את הצורך באישור מעסיק לשחרור הכספים אם עברו 4 חודשים מיום הפיטורין, והמעסיק לא יצר קשר מיוזמתו, עם החברה המנהלת את כספי הפיצויים, בבקשה לא לשחרר את הכספים לעובד, כאשר על המעסיק מוטלת החובה להציג מסמכים משפטיים, המצדיקים את אי שחרור כספי הפיצויים לעובד.

עד לאישור התיקון לחוק, הייתה חובה על העובד להציג קופת הגמל או קרן פנסיה המחזיקה בכספי הפיצויים, אישורים מהמעסיק לשחרור כספי הפיצויים.

אולם, לפעמים בחר העובד להשאיר את הפיצויים ולא למשוך אותם, וכאשר החליט למשוך אותם אחרי שנים, גילה שאין בידו אישור מהמעסיק ואין באפשרותו ליצור קשר עם המעסיק.

משרד האוצר מעריך שכ- 8 מיליארד שקלים של כספי פיצויים נמצאים כיום בקופות הגמל וקרנות הפנסיה השייכות לעובדים אשר מסיבות שונות, אין בידם אישור מעסיק לשחרור הכספים.
אם אתם חלק מאותם אנשים, שימו לב:
תקופת ההמתנה של 4 חודשים הסתיימה ב- 8.11.2018!
כעת, אינכם  זקוקים לאישור המעסיק למשיכת הכסף!


חשוב לנו במיי גמל נט, לחזור ולהדגיש שמשיכת כספי הפיצויים לאחר פיטורים היא החלטה מאוד חשובה.
להחלטה על משיכת פיצויים יש משמעויות גדולות מבחינת גובה המס שיתכן ותאלצו לשלם על הכסף שמשכתם, ומבחינת הכסף אשר יעמוד לרשותכם כאשר תפרשו בשעה טובה לגמלאות.
לפני שאתם מחליטים על משיכה של פיצויי פיטורין, חשוב וכדאי לכם להתייעץ עם היועץ הפנסיוני שלכם או אם יועץ פנסיוני אחר, ולבחון את ההחלטה בעיניים של איש מקצוע מוסמך.
יש בהחלטה על משיכת פיצויי פיטורים היבטים משמעותיים של מיסוי והשקעה ארוכי טווח, המצדיקים לא פעם ייעוץ פנסיוני אישי.


אם החלטתם בכל זאת למשוך את הפיצויים, תוכלו להשקיע אותם בקופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון או ניהול תיק בבית ההשקעות.
השאירו פרטים ומשווק פנסיוני בעל רישיון, יחזור אליכם ללא התחייבות, וללא עלות עם הצעה אטרקטיבית המותאמת במיוחד עבורכם.

    קופת גמל להשקעהפוליסת חיסכוןניהול תיק השקעות



    מיי גמל נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”.
    גם אם אין לכם מומחיות פיננסית, היכנסו למיי גמל נט ותוכלו בקלות לראות מה עשה הכסף שלכם.
    לפני כל שינוי או החלטה משמעותית בנוגע לכספי החיסכון שלכם, אנחנו במיי גמל נט תמיד ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך- היועץ הפנסיוני שלכם.
    זה תמיד ללא התחייבות, וברוב מכריע של המקרים, גם ללא עלות לחוסך.


     


    כתיבת תגובה