הגיע הזמן לשדרג את קרן הפנסיה, להוזיל את עלויות הניהול, ולחסוך עוד כסף לפנסיה

איתי נחמן - משווק פנסיוני

הכותב: איתי נחמן.
משווק פנסיוני מנוסה, ובעל רישיון.

שלום לכולם.

בחרתי לעסוק במאמר זה, בנושא מאוד חשוב לכולנו:
החיסכון לפנסיה והוצאות ישירות.

חסכון בקרן הפנסיה הוא צעד חיוני להבטחת עתידנו ועתיד משפחתנו, החסכון בקרן הפנסיה הינו לטווח ארוך, לעיתים גם לטווח של עשרות שנים האמור לסייע במימוש התוכניות והמטרות הפיננסיות שלנו בעת יציאה לפנסיה, ולדאוג לפרנסתינו לשנים רבות.

קרן הפנסיה כיום היא אפיק החיסכון העיקרי של הציבור בישראל לגיל פרישה, ובזכות חוק “פנסיה-חובה” שחוקק בשנת 2008, אנחנו בישראל מתחילים לחסוך לפנסיה בגיל יחסית צעיר.

לאחרונה, נעשו בישראל רפורמות בנושא הוצאות ישירות בניהול קרן הפנסיה, שנכנסו לתוקף מתאריך 1.1.2023.

מכספי הפנסיה שלנו גובים שני סוגי עמלות:

  1. עמלה על ניהול התיק, דמי ניהול מצבירה (=כלל כספי הפנסיה שנצברו בקרן הפנסיה של החוסך או החוסכת).
  2. עמלת דמי ניהול מההפקדה החודשית.

עמלות אלו נקבעות מראש ומופיעות בכל דו”ח תקופתי.

סוג העמלה השני הוא תשלום על הוצאות הקשורות לעסקאות שמנהל ההשקעות של קרן הפנסיה מבצע. אלה מכונות הוצאות ישירות, וכוללות לדוגמא דמי ניהול נוספים המשולמים לגורמים חיצוניים, כגון מנהלי קרנות גידור, ומנהלי קרנות השקעה פרטיות.

בהתאם לרפורמה החדשה של הוצאות ישירות בניהול קרן הפנסיה, מסלולי מחקה מדד מהווים אפשרות מועדפת יותר לחוסכים המחפשים לצמצם את הוצאות הניהול הקיימות. כך נוצרה הזדמנות לשיפור התשואות והחסכונות לכסף של החוסך לאורך זמן.

כיום, מסלולי מחקה מדדים מספקים לחוסכים פתרון משתלם ויעיל לניהול כספי הפנסיה שלהם.
במקום להשתמש במנהלי קרנות הפנסיה ובהוצאות ישירות גבוהות, המסלול מבוסס על מדדי שוק מוכרים של מניות ואג”ח בארץ ובחו”ל, ומספק פתרון מקובל וזול יחסית, לניהול הכספים של החוסך.

לדוגמה, במסלול עוקב המדדים s&p500 החדש, לשנת 2023 אחוז ההוצאות הישירות בחברת בהפניקס עומד על 0.06%, ובחברת ובהראל 0.02%  בחברת כלל 0.1%.

במסלולים תלויי הגיל הרגילים של קרן הפנסיה, סך ההוצאות הישירות יכול להגיע ל- 0.2% מסך הנכסים ואף למעלה מזה.

שימו לב שמסלול עוקב s&p500 בדוגמא שהצגנו, הוא מסלול מאד פופלארי אך בעל חשיפה יחסית גבוהה למניות ולדולר שלא מתאים לכל אחד.

ישנם גם מסלולים “פאסיביים” נוספים שמנסים לייצר עבור החוסך תמהיל יותר רחב בדומה למסלול ה-“כללי” לשעבר, או אפילו תמהיל יותר סולידי שמתמקד בהשקעה באג”ח בלבד.

בכדי להבטיח שהחוסך מקבל את הפתרון המתאים ביותר לצרכיו הפיננסיים, חשוב להתייעץ עם מומחים פיננסיים ולהשתמש בכלי ובמידע המתאימים לכך.

בסופו של דבר, המטרה העיקרית היא למצוא את המסלול המתאים לתוכנית הפנסיה של החוסך ולהבטיח צמיחה והגנה על החסכון לטווח הארוך.


השאירו פרטים, ומשווק פנסיוני או סוכן ביטוח מורשה, יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית לשדרוג קרן הפנסיה, המותאמת לכם באופן אישי. הכל ללא התחייבות וללא עלות מצדכם:



    מיי גמל.נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, השוואת תשואות קרנות פנסיה, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”. גם אם אין לכם מומחיות פיננסית, היכנסו למיי גמל.נט ותוכלו בקלות לראות מה עשה הכסף שלכם.


    לקריאה נוספת:


    כתיבת תגובה