מדד שירות חברות הביטוח

רכישת פוליסת ביטוח היא החלטה חשובה המתבצעת פעמים רבות ומגוון תחומים.
הביטוח נועד להגן עלינו מפני אובדן רכוש, אובדן הכנסות, מחלות ופציעות (חס וחלילה), ואף להגן על משפחתנו ועל היקרים לנו בכל.

חוץ מעלות הביטוח המגולמת בפרמיה השנתית שאנחנו משלמים לחברת הביטוח, חשוב מאוד שנבדוק גם את איכות הביטוח שהחברה שאנחנו שוקלים לעשות אצלה ביטוח מעניקה למבוטחים שלה, כדי שביום שנצטרך את חברת הביטוח, נגלה שהיא גם עומדת מאחורי ההתחייבות שהיא נתנה לנו.

נשאלת השאלה איך תוכלו לדעת כבר היום אם חברת הביטוח שאתם עושים אצלה ביטוח תעמוד לצדכם ביום שתצטרכו אותה? בדיוק בשביל זה, רשות שוק ההון והמפקח על הביטוח והחיסכון מפרסמים כל שנה את מדד שירות חברות הביטוח.

המדד בוחן את איכות השירות שנותנות חברות הביטוח למבוטחים שלהם, גם בשוטף וגם כאשר הם מגישים תביעה לתשלום מול חברת הביטוח.

מדד איכות השירות של חברות הביטוח מבוסס על שלושה מרכיבים:

תשלום תביעות:

זהו הנתון בעל המשקל הגבוה ביותר במדד איכות השירות של חברות הביטוח.
הציון נע בין 0 ל-100 והוא מהווה 40% מהציון הכללי במדד איכות השירות של חברות הביטוח.

הציון שקיבלה חברת הביטוח בתשלום תביעות, מחושב ע”י שקלול של שני פרמטרים:

אחוז תשלום התביעות למבוטחים מסך התביעות, וזמן הטיפול בתביעה עד שהיא מאושרת או נדחית.

לכל אחד משני הפרמטרים ניתן משקל שווה של 50% בחישוב הציון הסופי של תשלום התביעות שמקבלת חברת הביטוח.
ניקוד של 70 לדוגמא בתחום תשלום התביעות של מדד השירות של חברות הביטוח, משמעותו שחברת הביטוח אישרה לתשלום 70% מהתביעות שהוגשה לה ע”י ציבור המבוטחים.

לכן, ככל שהציון גבוה יותר, המשמעות היא שחברת הביטוח מאשרת אחוז גבוה יותר של תביעות מסך תביעות המבוטחים.

ניקוד של 70 לדוגמא בתחום זמן הטיפול בתביעות של מדד השירות של חברות הביטוח, משמעותו שחברת הביטוח הצליחה לסגור 70% מכלל התביעות שהוגשו לה ע”י מבוטחיה בתוך זמן סטנדרטי שנקע לכל סוג תביעה.
לתביעות ביטוח של נזקי גוף של ביטוח חובה נקבע סטנדרט של 120 ימים.

לתביעות ביטוח של רכב-צד ג’, ביטוח דירה, ביטוח תאונות אישיות, סיעוד, חיים, ואובדן כושר עבודה: 60 ימים.

לתביעות ביטוח של רכב-נזק עצמי, ונסיעות לחו”ל: 30 ימים.

טיפול בפניות:

ציון זה אשר משקלו 30% מהציון הסופי במדד השירות של חברות הביטוח, בודק מהי רמת שביעות הרצון של המבוטחים מהטיפול חברת הביטוח שלהם כאשר הם פונים אליה ובאיזו רמה הם יסכימו להמליץ על חברת הביטוח שלהם לאנשים אחרים.

הציון שקיבלה חברת הביטוח במדד שביעות הרצון נע גם הוא בין 0 ל- 100, ומבוסס על סקר שערכה רשות שוק ההון בקרב יותר מ- 30,000 מבוטחים בביטוח בריאות, ביטוח כללי וביטוח חיים.
לכל פרמטר (שביעות רצון ומוכנות להמליץ) ניתן משקל שווה של 50%.
ציון של 70 לדוגמא, במדד שביעות הרצון, משמעותו ש-70% מהנשאלים ענו בחיוב לשאלה אם הם מרוצים מהטיפול שקיבלו החברת הביטוח שלהם כאשר הם פנו אליה.

ציון של 70 לדוגמא, במדד מוכנות להמליץ, משמעותו ש-70% מהנשאלים ענו בחיוב לשאלה אם ימליצו על חברת הביטוח שלהם לאנשים אחרים.

תלונות הציבור:

ציון תלונות הציבור שקיבלה חברת הביטוח במדד השירות של חברות הביטוח, כולל שקלול של כמות התלונות  שהוגשו למפקח על הביטוח ברשות שוק ההון נגד חבר​ת הביטוח ע”י המבוטחים שלהם, ומספר התלונות בהן נמצא שחברת הביטוח לא פעלה כנדרש בטיפול בתביעה שהגישו המבוטחים שלה בשנה הרלוונטית.

הציון שקיבלה חברת הביטוח בסעיף תלונות הציבור, מהווה 15% מהציון הכללי במדד השירות של חברות הביטוח.

להלן מדד השירות העדכני: מדד השירות 2021

היכנסו ותגלו מי חברת הביטוח העומדת לצד מבוטחיה כאשר הם מגישים תביעה לתשלום.


אם תרצו לשמוע עוד פרטים על ביטוח חיים, ביטוח מנהלים, ביטוח תאונות אישיות או ביטוח רפואי פרטי, השאירו פרטים וסוכן ביטוח יחזור אליכם עם הצעה משתלמת ומותאמת במיוחד עבורכם, ללא התחייבות וללא עלות.

    ביטוח חייםביטוח תאונות אישיותביטוח מנהליםפוליסת בריאות פרטית



    מיי גמל נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”.
    גם אם אין לכם מומחיות פיננסית, היכנסו למיי גמל נט ותוכלו בקלות לראות מה עשה הכסף שלכם. בכל זמן, בכל מקום, במחשב, בסלולר, בטאבלט או במייל.


    כתיבת תגובה