סיכום שנת 2013 בשוק הגמל וההשתלמות

מוצרי החיסכון הפנסיוני: קופות גמל, קרנות השתלמות – דיווחו על רווחים נאים בשנת 2013.

בעקבות עליות השערים במדדי המניות והאג”ח בארץ ובחו”ל, הרוויחו בממוצע קופות הגמל וקרנות ההשתלמות הגדולות כ- 10% השנה.

בניגוד לשנת 2012 שם הוביל את טבלת התשואות- בית ההשקעות “אלטשולר-שחם” בהפרש גדול של כ- 3%, השנה מוביל את שוק הגמל וההשתלמות איילון.

הקופות של איילון אשר מוקמו כבר מספר שנים ברציפות בתחתית טבלת התשואות, עשו מהפך השנה ועברו למקום הראשון (מבין הקופות המנהלות מעל חצי מיליארד שקלים)- גם בגמל וגם בהשתלמות ובהפרש של כ-0.5% מהמקום השני.

בתי ההשקעות שהתרגלנו לראות בראש טבלת התשואות בשנים האחרונות: ילין-לפידות ואלטשולר-שחם השיגו השנה תשואות של כ- 10%, קרוב לממוצע בענף.

קופות הגמל המובילות באפיק כללי בשנת 2013:

קופות הגמל המובילות באפיק כללי בשנת 2013

קרנות ההשתלמות המובילות באפיק כללי בשנת 2013:
קרנות השתלמות מובילות באפיק כללי בשנת 2013

אם נשווה את התשואה המצטברת בחמש השנים האחרונות (לראשונה, לא כולל החישוב את שנת 2008- שנת המשבר הפיננסי), נגלה שילין-לפידות מאבד את המקום הראשון, לבית ההשקעות אנליסט.

חשוב לציין שמלבד החשיבות של בחירת בית ההשקעות שינהל את כספכם בצורה הטובה ביותר, ישנה חשיבות מכרעת גם לבחירת האפיק ורמת הסיכון של קופת הגמל או קרן ההשתלמות שלכם.

מדדי המניות והאג”ח בארץ ובעולם נמצאים היום ברמה שנחשבת גבוהה במונחים היסטוריים, לאחר חמש שנים רצופות של תשואות חיוביות. אנו נוטים לשכוח שאפיקים אלו מגלמים בתוכם גם סיכון לירידות והפסדים.

לקוחות שמעוניינים להקטין את הסיכון בנקודת הזמן הנוכחית, יכולים להעביר את כספי הגמל וההשתלמות שלהם לאפיקים יותר סולידיים כגון אלה המתמחות באג”ח ממשלתי, אג”ח ללא מניות, או אחוז מניות נמוך (לדוגמה: עד 10%). אם תקלידו בדף הראשי של מיי גמל נט את המילים: “ממשלתי”, “ללא מניות” או “עד 10%”, תוכלו למצוא את קופות הגמל וקרנות ההשתלמות המוביליות בתשואות גם ברמות סיכון אלו.

כמובן, שלפני כל שינוי או החלטה משמעותית בנוגע לכספי החיסכון שלכם, מומלץ להתייעץ אם איש מקצוע מוסמך- היועץ הפנסיוני שלכם.

לסיום, נבקש לציין לחיוב את העובדה שבעקבות הרפורמה בדמי הניהול שהוביל המפקח על השוק ההון לשעבר פרופ’ עודד שריג, ירד השנה אחוז דמי הניהול הממוצע שמשלמים העמיתים לקופת הגמל ל- 0.7%, לעומת 0.86% בשנת 2012. עבור עמיתי קופות הגמל, מדובר בחסכון מצטבר של כ- 275 מיליון ₪ בשנה.


השאירו פרטים ומשווק פנסיוני בעל רשיון יחזור אליכם, כדי לתת לכם ייעוץ מקצועי, פשוט ומובן, ללא התחייבות וללא עלות.


    קופת גמל להשקעהפוליסת חיסכון



     


    כתיבת תגובה