תנאים לפדיון של קופת גמל

קופת גמל היא מכשיר חיסכון שעבר הרבה שינויי חקיקה, המשפיעים על האפשרות למשוך אותו ועל המס המשולם בזמן המשיכה.

הפירוט הבא מתייחס למקרים בהם אפשר למשוך את הכספים שנצברו בקופת הגמל, ללא תשלום מס:

1. חוסך שהפקיד לקופת גמל כספי תגמולים במעמד שכיר, יוכל למשוך את הכספים שנצברו בקופת הגמל עד לתום שנת 2004 במקרים הבאים:

▪ עזב או פוטר ממקום עבודתו ולא עבד במשך 6 חודשים.
▪ עזב או פוטר ממקום עבודתו, לא עבד במשך 6 חודשים וכעת החל לעבוד כעצמאי.
▪ הגיע לגיל 60, פרש לגמלאות או צמצם את היקף משרתו בלפחות 50%.

  1. חוסך שהפקיד לקופת גמל כספי תגמולים במעמד שכיר, יוכל למשוך את הכספים שנצברו בקופת הגמל במהלך השנים 2005-2007 הגיעו לגיל 60 בלבד.
  2. חוסך שהפקיד לקופת גמל כספי תגמולים במעמד שכיר או עצמאי, יוכל למשוך את הכספים שנצברו בקופת הגמל משנת 2008 ואילך, רק לאחר שיגיע לגיל 60 כקצבה ולא כסכום חד פעמי. אם יעמוד החוסך במבחן הכנסות של כלל הכנסותיו בגיל פרישה, יוכל לבצע היוון של חלק מהכספים או לפי פקודת מס ההכנסה, תחת תיקון 190. עצמאי, צריך להתעדכן בשינויי החקיקה החדשים שנכנסים לתוקף, המעניקים לו יחד עם החובה להפריש לגיל פרישה, גם אפשרות למשוך חלק מהכספים שהופקדו לקצבה במקרה של אבטלה.4. חוסך שהפקיד לקופת גמל כספי תגמולים במעמד עצמאי, יוכל למשוך את הכספים שנצברו בקופת הגמל עד תום שנת 2005 לאחר 15 שנים מתאריך ההפקדה הראשונה.
  3. חוסך שהפקיד לקופת גמל כספי תגמולים במעמד עצמאי, יוכל למשוך את הכספים שנצברו בקופת הגמל בשנים 2006-2007, רק כאשר יגיע לגיל 60.
  4. במקרים סוציאליים של הכנסות נמוכות, נכות קשה או הוצאות רפואיות גבוהות, ישנה אפשרות למשוך את הכספים שהופקדו בקופת הגמל ללא תשלום המס.
  5. בתנאים מסוימים ניתן למשוך את קופת הגמל ללא מס, אם הסכום אשר נצבר בקופת הגמל נמוך מ- 8,000 ₪.

קופת הגמל מעניקה לחוסכים בה הטבות מס. כל משיכה אחרת של הכספים שנצברו בקופת הגמל, נקראת “משיכה שלא כדין” ומחויבת במס של 35% על הסכום שנצבר.

חשוב לציין שלחוסכים בקופת גמל, עומדת גם האפשרות לקחת הלוואה על חשבון הכספים המופקדים בקופת הגמל, ובמקרה הצורך גם זו אפשרות שיש לקחת בחשבון כדי להימנע מתשלום מס הנובע מ-“משיכה שלא כדין”.

*הפרטים המצוינים במאמר מתייחסים לקופת גמל רגילה, ואינם מתייחסים ל-“קופת גמל להשקעה“.


השאירו פרטים ומשווק פנסיוני בעל רשיון יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית וייעוץ מקצועי, פשוט ומובן, ללא התחייבות וללא עלות.


    קופת גמל להשקעהפוליסת חיסכון



     

    מיי גמל נט הוא אתר אינטרנט להשוואת תשואות קרנות ההשתלמות, השוואת תשואות גמל להשקעה, השוואת תשואות קופות גמל, השוואת תשואות פוליסות חיסכון, והשוואת תשואות תוכנית “חסכון לכל ילד”.


    למידע נוסף:


    כתיבת תגובה