פוליסת חיסכון

בעבר היה נהוג לחסוך לילדים ע”י פתיחת קופת גמל, לאחר שאפיק זה הפך בהוראת משרד האוצר לאפיק לחיסכון לפרישה בלבד, צבר תאוצה ענף “פוליסות החיסכון“.

למרות שהם מכונות “פוליסות חיסכון” מדובר כאן בעצם בפוליסות השקעה שמנהלות חברות הביטוח, ומשקיעות את הכסף שמופקד אליהם בשוק ההון.

כל חברות הביטוח הגדולות מפעילות פוליסות חיסכון, המשווקות ישירות ללקוחות או דרך סוכני הביטוח. בפניקס הן משווקות תחת המותג “אקסלנס אינווסט”, במנורה-מבטחים הן משווקות תחת המותג “טופ פייננס”, בכלל תחת המותג- “חסכון פיננסי”, בהראל תחת המותג “מגוון”, במגדל תחת המותג “קשת”, ובאיילון תחת המותג- “יתרון”.

בית ההשקעות פסגות, הוא בית ההשקעות היחיד כיום המפעיל גם מסלולים של פוליסות חסכון, תחת המותג- “חיסכון מנוהל”.

חברת הביטוח “הכשרה” מפעילה פוליסות חסכון תחת המותג- “בסט אינווסט” שמאפשר לחוסכים להפקיד גם לפוליסות חסכון המנוהלות ע”י בית השקעות חיצוני, ולא ע”י מנהלי ההשקעות של חברת הביטוח. כיום מאפשרת “הכשרה” לחוסכים לפתוח פוליסות חיסכון שינוהלו ע”י אלטשולר-שחם, ילין לפידות, מיטב-דש או פסגות.

החוסך בפוליסות חיסכון בוחר מסלול השקעות מסוים, ויכול לעבור בין המסלולים השונים שמציעה החברה מבלי שיצטרך לשלם מס רווחי הון עד לרגע שיחליט למשוך את הכסף מפוליסת החיסכון (בניגוד לקרנות נאמנות). החוסך יכול להפקיד כל סכום -ללא הגבלה, בהפקדה חד פעמית ו/או בהפקדה חודשית, שתועבר מחשבונו בהוראת קבע.

המסלולים השונים של פוליסת החיסכון נבדלים אחד מהשני באחוז המניות ו/ או באפיק ההשקעות העיקרי, כגון: מסלול עם אחוז מניות מסוים, מסלול ללא מניות, מסלול השקעה באג”ח ממשלתי, מסלול הלכתי, מסלול פאסיבי וכיוצא בזה.

דני הניהול המקסימליים של פוליסות החיסכון הם 2%. גובה דמי הניהול כמובן ניתן למיקוח, בפועל דמי הניהול נעים בין 1% ל- 1.5%.
כמו בקרנות נאמנות, ובקופות הגמל, גם בפוליסות החיסכון: ככל שאפיק ההשקעות פחות מסוכן, גובה דמי הניהול הופך למשמעותי יותר, ומשפיע יותר על בחירת חברת הביטוח שתנהל עבורכם את הפוליסה.

פוליסת החיסכון אינה מוגבלת בזמן, וניתן להפקיד אליה סכום חד פעמי ו/ או הפקדה חודשית. החוסך רשאי להפסיק את התכנית בכל עת ולמשוך את הכספים מתי שיבחר, באופן חלקי או מלא, ללא קנסות.
מרגע קבלת הוראת המשיכה, יועבר הכסף לחשבונו תוך 4 ימי עסקים (בניכוי מס רווחי הון על פי חוק).

מומלץ לעקוב ולהתעדכן מדי פעם בביצועי פוליסות החיסכון, מול המתחרים בדף המיוחד שהכנו עבורכם להשוואת פוליסות חיסכון. בדף מפורסמים מדי חודש תשואות פוליסות החיסכון, הרכב הנכסים שלהן, ונתונים רלוונטיים נוספים.

להסבר מקיף ואישי וקבלת הצעה לפוליסת חיסכון מתאימה עבורכם – השאירו פרטים ומשווק פנסיוני בעל רשיון, יחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית, ללא עלות וללא התחייבות:


    קופת גמל להשקעהפוליסת חיסכון


    בברכה,
    צוות אתר מיי גמל-נט.


    למידע נוסף:

     


    כתיבת תגובה